ارزان ترین کشور ها برای سفر در عید

ارزان ترین کشور ها برای سفر در عید : در دنیای امروز سفر کردن از هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توانید آن را تجربه کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا شوید. بهترین زمان سفر کردن، تعطیلات نوروز است با توجه به تورم و گرانی، سفر به هر کشوری امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر از ارزان ‌ترین کشور ها برای سفر در عید اطلاع داشته باشید.

سفر کردن در عید و بازدید از مکان‌های تاریخی و آشنا شدن با آداب و رسوم کشورهای دیگر تجربه بسیار لذت‌بخشی است با این وجود برای سفر باید بودجه خود را در نظر داشته باشید تا دچار مشکلات اقتصادی بعد از سفر نشوید.

۵ مورد از ارزان‌ ترین کشورهای همسایه برای سفر در عید

برای سفری ارزان بهتر است که به کشورهای همسایه سفر کنید زیرا به دلیل موقعیت مکانی نزدیک‌تر‌ هزینه‌ی کمتری را بابت بلیط پرداخت می‌کنید یا  برای سفر به بعضی از کشورهای همسایه نیازی به داشتن ویزا نیز ندارید که در این صورت هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه با ۶ کشور زیبا و خوش آب و هوای همسایه ایران برای سفر در عید آشنا شوید.

۱- ارمنستان:

در سال‌های اخیر به دلیل گران شدن ارز، سفر به ارمنستان بسیار محبوب شده است با وجود این‌که ارمنستان وسعت کمی دارد اما در همین وسعت آثارهای زیبا و تاریخی فراوانی و طبیعت بی‌نظیری مانند: باغ گیاه شناسی ایروان، دریاچه سوام، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر و….دیده می‌شود، علاوه بر این برای سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارید. این ویزا در فرودگاه برای مسافران صادر می‌شود. این کشور به دلیل داشتن مدت زمان پرواز حدود یک ساعت و نیم و امنیت بالا حتی در شب بین گردشگران بسیار محبوب است.

۲- ترکیه :

وقتی صحبت از سفر می‌شود اولین گزینه مقصد سفر، کشور ترکیه است. این کشور از پرطرفدارترین و محبوبت‌ترین مکان برای ایرانی‌ها به شمار می‌رود آن هم به دلیل جاذبه‌های گردشگری و فوق العاده‌ای که در ایران کشور قرار دارد. هر ساله عده‌ای زیادی به ترکیه سفر می‌کنند در صورتی که هدف سفرتان توریستی و تفریحی است. بدون ویزا می‌توانید به مدت ۹۰ روز در ترکیه اقامت کنید. برای سفر به ترکیه بهتر است لیر که واحد پول این کشور است همراه داشته باشید اما به دلیل این که دلار یک ارز جهانی بوده، خریدن و تبدیل کردن ریال به دلار آسان تر است .این کشور از قشنگ‌ترین و ارزان‌ ترین کشور ها در برای سفر در عید به شمار می‌رود.

۳- گرجستان :

کشور گرجستان در همسایگی کشور ایران قرار دارد. یک کشور بسیار زیبا و سرسبز است و همچنین اصلی‌ترین بخش سفر به این کشور بازدید از شهر تفلیس و بازدید از آثار تاریخی فوق العاده‌ای مانند: ناریکالا، کلیسای جامع تثلیت و…. است که همچنین ۱۲ منطقه آب وهوایی و ۴۹ خاک مختلف در این کشور وجود دارد و واحد پول گرجستان لاری است.

۴- هندوستان :

این کشور در همسایگی ایران قرار دارد. هندوستان دارای فرهنگ کهن و پوشش متنوعی است، در این کشور مناطق گردشکری از جمله : سواحل گوا، رشته کوه‌های هیمالیا و معابد در این کشور وجو دارد علاوه بر این مشهورترین بنای تاریخی این کشور تاج محل است که یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار می‌رود. هرساله در هندوستان فستیوال‌های بسیار جذابی برگزار می‌شود. بازدید از این کشور می‌تواند خاطره فراموش نشدنی برای شما به وجود آورد.

۵-عراق :

کشور عراق از جمله کشورهای محبوب میان مسلمانان و از ارزان ترین کشور ها برای سفر در عید است، آن هم به دلیل اینکه مرقد امام حسین در این کشور قرار دارد. عراق دارای مکان‌های دیدنی فراوانی از جمله : ارگ اربیل، موزه میراث سریانی اربیل، موزه سلیمانیه و قلعه شهر کرکوک است. امروزه به دلیل ارزان‌تر بودن سفر زمینی عراق نسبت به هوایی انتخاب بسیاری از افراد سفر زمینی بوده ولی در صورتی که همراه خود سالمند و کودک دارید به دلیل مسافت طولانی بهتر است با هواپیما سفر کنید.

سفر به کشورهای عربی

سفر کردن به کشورهای عربی مخصوصا برای ایرانی‌ها که ارزش پول آنها زیاد بالا نیست گران‌تر بوده؛ بنابراین بهتر است در صورت نداشتن بودجه کافی به کشورهای عربی سفر نکنید اما می‌توانید با افزایش مقداری از بودجه خود به مناطق دورتر هم سفر کنید.

۶ کشور  ارزان و زیبا در شرق اسیا و اروپا

در صورتی که مقدار ی از بودجه‌تان را بالا ببرید می‌توانید به مناطق دورتر مانند شرق اسیا و اروپا  سفر کنید از جمله کشورهای شرق آسیا مانند مالزی، تایلندی و.. که از ارزان ‌ترین کشور ها برای سفر در عید به شمار می‌روند.

  1. مالزی:

    کشور مالزی در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد و فاصله آن تا ایران ۶۳۳۱ کیلومتر است. مهم‌‍ترین نژادهای کشور مالزی مالایی، چینی و هندی‌ها هستند. این تنوع باعث شده انواعی از غذاهای خوشمزه و مختلف در این شهر وجود داشته باشد. این کشور به دلیل آب و هوای مناسب و بارانی، طبیعت بی‌کران آن و همچنین آثار تاریخی مختلف بسیاری از گردشگران را مجذوب خود کرده است، علاوه بر این مدت زمان پرواز از تهران تا این کشور حدودا ۸ ساعت بوده و به دلیل مدت زمان مناسب پرواز و مسلمان بودن اغلب مردم این کشور و فرهنگ بسیار نزدیک به ایران عده زیادی از افراد به این کشور سفر می‌کنند.

 

  1. تایلند :

    تایلند در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی مالزی قرار دارد. سفر به کشور تایلند در ۱۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است در این کشور سواحل، جزیره‌ها، جنگل‌ها و طبیعت بی‌نظیری وجود دارد علاوه بر این غذاهای تایلند از مواد تازه, سبزیجات و غذاهای دریایی درست می‌شود.  این کشور تنوع میوه‌ای بسیار بالایی دارد و یکی از ارزان‌ ترین کشور ها برای سفر در عید است.

  1. بلغارستان:

    این کشور در جنوب‌شرقی اروپا قرار دارد که از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است. مکان‌های دیدنی بسیار زیادی در آن وجود دارد. اگر به دنبال یک تجربه لذت بخش هستید سفر کردن به این بهشت کوچک در فصول تابستان و یا زمستان را از دست ندهید. در این کشور جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله: دهکده تاریخی آرباناسی، ملنیک، کلیسای جامع الکساندرا و… دیده می‌شود. اگر به شهر وارنا بلغارستان سفر می‌کنید، هزینه شما به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد،همچنین وعده‌های غذایی و حمل و نقل آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است.

  1. ویتنام :

    این کشور در جنوب شرق آسیا قرار دارد. واحد پول آن دونگ است و یکی از ارزان ترین کشور ها برای سفر در عید به شمار می‌رود. شما می‌توانید کل روز را بدون هیچ دغدغه به گشت و گذار بپردازید زیرا در این کشور با کم‌تر از ۳۰دلار هم می‌توانید به راحتی زندگی کنید. دین اغلب مردم این کشور بودایی و از آیین کنفوسیوس تاثیر گرفته است.  ویتنام جذاب‌ترین و متنوع‌ترین جاذبه‌های تاریخی مانند: تفریحات آبی در خلیج‌ها لونگ، پیاده روی در ساپا، استراحت در جزیره فوکوک و… وجود دارد.

  1. چین :

    در ایام نوروز می‌توانید سفر به شهر پکن و اقامت در هتل‌های ارزان قیمت آن را تجربه کنید علاوه بر این چین دارای جشنواره‌های بسیار زیبای و طبیعت منحصر به فردی است. می‌توانید از مکان‌های تاریخی چین رایگان بازدید کنید. چین دارای مکان‌های دیدنی فراوانی از جمله: غارموگای، کاخ پوتالا، باغ مستر آف‌نت و شهر ممنوعه و… است.

  1. سریلانکا :

    این کشور در جنوب آسیا و جنوب کشور هند قرار گرفته است. مذهب رسمی این کشور بودایی بوده و واحد پول آن روپیه سریلانکا است. سریلانکا یکی از ارزان‌ ترین کشور ها برای سفر در عید محسوب می‌شود. فرهنگ غذایی این کشور بسیار شبیه به کشورهای اروپایی و هند بوده و دارای آب وهوا استوایی است، همچنین می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله: شهر آنیوراداپورا، شهر دیدنی سیگیریا و خانه‌های فیل اوداولاوو مشاهده کنید. اقامت در سریلانکا برای ایرانی‌ها به مدت ۱ ماه رایگان است و نیازی به انجام امور اداری و رفتن به سفارت‌خانه نیست. قیمت پوشاک در شهر کلمبو سریلانکا ۶۰% ارزان‌تر از تهران است.

 چگونه هزینه سفر را کاهش دهید؟

به دلیل گرانی ارز، سفر به کشورهای دیگر برای اغلب ایرانی‌ها مشکل شده است؛ بنابراین بهتر است ارزان ترین کشور ها برای سفر در عید را انتخاب کنید با توجه به بودجه خود می‌توانید به کشورهای همسایه که مسافت کمی تا ایران دارند سفر کنید. در صورت افزایش بودجه خود می‌توانید به کشورهای دورتر مانند تایلند، چین و …سفر کرد. برای مدیریت هزینه‌ها می‌توانید به جای سفر تنهایی از تورهای مسافرتی استفاده کنید همچنین برای کاهش هزینه سفر پروازهای اکونومیک، هتل‌های ارزان، سفر زمینی و… کمک زیادی به شما خواهند کرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها