بهترین تله کابین های ایران

بهترین تله کابین های ایران

همه ی ما در سفرهایمان به دنبال تجربه کردن تفریحات لذت بخش و به یاد ماندنی هستیم . یکی از تفریحاتی که اگر یک بار هم آن را تجربه کرده باشید از طرفداران پروپا قرصش خواهید شد تله کابین سواریست . در واقع تله کابین‌ها که معمولاً در مناطق خوش آب و هوای کوهستانی با چشم انداز های زیبا ساخته می‌شوند. تجربه رفتن در ارتفاعات در امنیت کامل و در فضایی تفریحی را به گردشگران هدیه می‌کند. به همین دلیل ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به بررسی بهترین تله کابین های ایران بپردازیم . تعداد این تله کابین‌ها در شهرهای مختلف کشورمان کم نیست و فرقی ندارد به یک شهر شمالی سفر کرده باشید یا به یک شهر مرکزی یا غربی . معمولاً در اغلب مناطق توریستی و گردشگر پذیر یک یا چند تله کابین برای تفریح بیشتر مسافران وجود دارد .

 

 

تله کابین رامسر

مجموعه تفریحی شهر سبز در ۵ کیلومتری غرب رامسر میزبان یکی از بهترین تله کابین های ایران است . طول مسیر این تله کابین ۲ کیلومتر است و مدت زمانی که در کابین آن به سر می‌برید حدود ۱۲ دقیقه می‌باشد . تله کابین رامسر از جاده ساحلی شروع شده و بعد از عبور از جنگل‌ها و باغ‌های پرتقال و مزارع سبز چای شما را به بالای قله‌ای می‌رساند که از آن می‌توانید چشم‌اندازی زیبا به دریا و طبیعت سرسبز و باصفای رامسر داشته باشید . در واقع مجموعه ی شهر سبز که در سال ۱۳۸۷  افتتاح شد مجموعه‌ای تفریحی رفاهیست که امکانات متنوع دیگری مانند: شهربازی، پیست‌های ورزشی ،کارتینگ، پینت بال، سینمای ۶ بعدی، ورزش‌های آبی و… را نیز به گردشگران و مسافران در این منطقه عرضه می‌کند . ساعت کاری تله کابین رامسر بین ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر است و هزینه آن ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده .

تله کابین عینالی

 

یکی دیگر از بهترین تله کابین های ایران ،تله کابین عینالی در شهر تبریز است . این تله کابین در ارتفاعات شمالی شهر و در دامنه کوه سرخاب واقع شده و پرشیپ‌ترین تله کابین ایران است . در واقع رشته کوه سرخاب ۱۸۰۰ متر ارتفاع دارد و تله کابین آن دارای سه فاز است. که در حال حاضر فقط فاز اول آن افتتاح شده است و طول آن۱۴۵۰ متر میباشد .گفته می‌شود با تکمیل فازهای دوم و سوم تله کابین عینالی طولانی‌ترین تله کابین ایران خواهد بود . ساعت کاری این جاذبه تفریحی بین ۸ صبح تا ۱۱ شب است و قیمت آن ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد . با رسیدن به ارتفاعات میتوانید چشم‌اندازی زیبا و دیدنی از تبریز داشته و از امکانات بالای کوه مانند رستوران و کافه استفاده کنید .

 

 

تله کابین نمک آبرود

 

حتماً شما هم اگر به نمک آبرود نرفته باشید لااقل نام آن را شنیده‌اید . این دهکده توریستی در مازندران به دلیل داشتن امکانات متعدد و متنوع و جنگل‌های متراکم و سرسبز بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است . این مجموعه میزبان یکی از بهترین تله کابین های ایران نیز است . تله کابین نمک آبرود دارای دو خط متفاوت است که خط اول آن ۲۱۰۰ متر طول دارد و در طی ۱۵ دقیقه شما را به ارتفاعات کوه می‌رساند . مسافت خط دو ۱۷۰۰ متر است . این مجموعه عنوان امن‌ترین تله کابین ایران را به خود اختصاص داده و ساعت ۸ صبح تا ۷ شب مشغول به ارائه خدمات است .  هزینه این تله کابین به ازای هر نفر ۱۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده.

در بالای کوه نیز امکانات رفاهی مانند رستوران ، کافی شاپ و … میزبان مسافران است . همچنین لذت بردن از آب و هوای بسیار پاک و تمیز ارتفاعات و تماشای چشم اندازی زیبا و دیدنی به جنگل‌های اطراف تجربه به یاد ماندنی برای گردشگران خلق میکند .مجموعه نمک آبرود تفریحات دیگری مانند سورتمه، مجموعه پروازی، زیپ لاین ،کارتینگ، آکواریوم و … را نیز در خود جای داده . شما با رفتن به این مجموعه می‌توانید یک روز کامل را به گشت و گذار و تجربه انواع تفریحات جذاب و هیجان انگیز بپردازید .

 

تله کابین توچال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین تله کابین ایران کدام بوده . در پاسخ باید بگوییم که توچال قدیمی‌ترین و مشهورترین مجموعه ورزشی و تفریحی در تهران است که در سال ۱۳۵۳ افتتاح گردیده است . این تله کابین ۷ ایستگاه دارد که در مجموع هفت و نیم کیلومتر مسافت آن است . در واقع هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بسته به ایستگاهی که انتخاب خواهید کرد متفاوت است . مجموعه ورزشی و تفریحی توچال دارای امکانات زیادی مانند: شهربازی، رستوران، پیست اسکی، زیپ لاین و …است و به یکی از جاذبه‌های تفریحی مهم تهران تبدیل شده . تله کابین توچال در واقع یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های ایران است که مسیر رفت و برگشت آن که چیزی حدود ۱۵ کیلومتر است حدود ۸۰ دقیقه زمان می‌برد .

 

تله کابین احرار

یکی دیگر از بهترین تله کابین های ایران تله کابین احرار است که در مجموعه بام سبز لاهیجان واقع شده است .  این تله کابین ۳۳ کابین ۶ نفره و دو ایستگاه دارد .که ایستگاه اول از بام سبز شروع شده و با طی حدود ۱۵۰۰ متر در طی ۲۰ دقیقه به ایستگاه دوم که تاج خروس نام دارد منتهی می‌شود .ایستگاه دوم نیز از بام سبز آغاز شده به کوه فلاح خیر می‌رسد . شما بعد از رسیدن به ارتفاعات با تله کابین احرار می‌توانید چشم انداز زیبایی به استخر لاهیجان و شهر داشته و از امکانات موجود در ایستگاه‌های آن استفاده کنید . تله کابین احرار یکی از با کیفیت‌ترین تله کابین‌های ایران به شمار می‌رود که در آن از تجهیزات اتریشی سوئیسی دوپل مایر استفاده می‌شود .

 

 

تله کابین صفه

وقت آن رسیده که از نیمه شمالی کشور کمی فاصله گرفته و به مرکز ایران برویم تا با یکی دیگر از بهترین تله کابین‌های کشور آشنا شویم . در واقع کوه صفه اصفهان میزبان تله کابینی با دو خط مجزای ۱۸۵۰ و ۷۰۰ متری است . تله کابین صفه از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳ ظهر تا ۱۲ شب و روزهای پنجشنبه و جمعه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است . مجموعه تفریحی کوه صفه علاوه بر داشتن تله کابین؛ امکانات دیگری مانند : بولینگ، بیلیارد، کارتینگ، شهربازی ،زیپ لاین و…را نیز در خود جای داده . مسافران می‌توانند در سفر خود به اصفهان علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی بسیار متنوع و متعدد این شهر ،با رفتن به این مجموعه تفریحی به تماشای مناظر چشم نواز و زیبای کوهستان صفه و شهر اصفهان بپردازند .

 

 

تله کابین گنج نامه

گنج نامه در دامنه شمالی کوه‌های الوند ، دشت میشان و روبروی کتیبه‌های همدان قرار دارد . این مجموعه تفریحی که به عنوان یکی از جاذبه‌های همدان جایگاه ویژه‌ای بین گردشگران و مسافران این شهر دارد. علاوه بر تله کابین با ارائه تفریحاتی مثل سورتمه ،غار آکواریوم ،بانجی جامپینگ و …به مجموعه‌ای کامل برای گذراندن یک روز تفریحی و به یاد ماندنی تبدیل شده است . تله کابین گنج نامه بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۷ توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و با احتمال سقوط صفر درصد یکی از امن ترین تله کابین های ایران به شمار می‌رود . مسیر رفت و برگشت این تله کابین ۳۴۰۰ متر است که در طی حدود ۱۵ دقیقه طی می‌شود . گنج نامه تنها تله کابین دارای فراز و فرود در ایران است .

 

 

تله کابین میکامال

 

آخرین تله کابینی که در معرفی بهترین تله کابین های ایران به بررسی آن خواهیم پرداخت تله کابین میکامال کیش است. که با حرکت در خط ساحلی دریا منظره‌ای زیبا و دیدنی را به گردشگران هدیه می‌کند . این تله کابین که ۳ کیلومتر طول دارد از مجتمع تجاری میکامال آغاز شده تا اسکله تفریحی کیش امتداد پیدا می‌کند . میکامال ۲۰ کابین فعال دارد که دو تای آن وی آی پی است . ارتفاع کابین‌ها ۳۰ متر در نظر گرفته شده و مدت زمان جابجایی حدود نیم ساعت است .

 

 

 

برای تهیه بلیط با بهترین شرایط به شهرهای مختلف ایران به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها