بهترین چشمه های آبگرم ایران

بهترین چشمه های آبگرم ایران

چشمه های آبگرم در ایران یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی است که علاقه مندان زیادی دارد .این چشمه ها که در سراسر کشور و در شهر های مختلف پراکنده شده اند خواص درمانی بسیاری دارند . به این ترتیب اگر میخواهید تنی به آب بزنید و در کنار تفریح به سلامت روح و جسمتان هم کمک کنید به یکی از بهترین چشمه های آبگرم ایران بروید و لذت تفریح و درمان را در کنار هم تجربه کنید .

همان طور که حتما میدانید این ابگرم ها به دلیل وجود املاح و مواد معدنی در آن ها برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری‌های پوستی، دردهای عضلانی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، بهبود دردهای کلیه و… موثر هستند  .

تنوع چشمه های آبگرم در ایران بسیار زیاد است اما در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین چشمه های آبگرم ایران میپردازیم .

 

چشمه های آبگرم سرعین در اردبیل

 

آبگرم سرعین یکی از معروف ترین و پرگردشگر ترین چشمه های آبگرم در ایران است . این آبگرم در شهر سرعین در ۳۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد .

این شهر توریستی میزبان مراکز آب درمانی بسیاری با ا امکانات رفاهی بالا برای مسافران  و گردشگران است .مجموعه‌ های آب‌ درمانی سبلان، دره لرسویی، قهوه سویی، ایرانیان، گاومیش گلی، رویال پارک و پهنلو تعدادی از این مراکز است که علاوه بر حوضچه های چشمه ابگرم  امکاناتی دیگر از قبیل جکوزی، سونا، استخر، سالن ماساژ و… را در خود جای داده اند .

آبگرم گاو میش گلی قدیمیترین مجموعه آب درمانی سرعین است که از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار است . اما مجتمع آب درمانی سبلان، بزرگ‌ترین مرکز آب درمانی خاورمیانه است که امکانات زیادی دارد  .

این آبگرم ها ی طبیعی  از کوه های سبلان میجوشند و خاصیت های درمانی متفاوت و متعددی دارند  .

همچنین در فاصله ۵ کیلومتری سرعین دو استخر آب سرد با آب گاز دار وجود دارد که آشامیدنی هم هستند .

 

 

چشمه ی آبگرم لاریجان در مازندران

 

چشمه آبگرم لاریجان که در فاصله کمی از تهران و در جاده هراز در استان مازندران واقع شده از قدیمی ترین و بزرگترین چشمه های آب گرم ایران است . این آبگرم که که با بیش از ۲۶ دهنه از قله دماوند سرچشمه میگیرد خواص درمانی زیادی دارد و دمای آن به ۶۰ تا ۷۰ درجه میرسد . برای لذت بردن از این آب شفا بخش و تجربه ی یک تفریح آرامش بخش باید به روستای با صفا و خوش آب و هوای رینه بروید . چشمه آب آهن و حمام شاه عباسی در این روستا بسیار معروف است .

خانه ها و سوئیت هایی برای اقامت گردشگران در این روستا وجود دارد که دارای حوضچه آب گرم گوگردی هستند که میتوانید آب تنی در آن را در یک فضای خصوصی تجربه کنید . حوضچه ها و استخر ها زیادی هم برای استفاده عمومی باصرف هزینه کمتردر روستا موجود است .

 

 

چشمه های آبگرم دهلران در ایلام

 

کمی از شمال ایران فاصله بگیریم و به غرب برویم تا با یکی دیگر از بهترین چشمه های آبگرم ایران آشنا شویم . این چشمه ها در ۳ کیلومتری دهلران در دامنه سیاه کوه در استان ایلام قرار دارند . دمای آب در آنها حدودا ۵۰ درجه است و مملو از املاح معدنی با خاصیت دارویی هستند .

چشمه های آبگرم دهلران ویژگی های منحصر به فردی دارد مثلا رنگ آب در آن ها در واکنش به نور خورشید تغییر میکند و به صورت هفت رنگ در می آید  . همچنین وجود استخر های لجن درمانی از دیگر جاذبه های این منطقه است که آنجا به قطب گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده است .

منشا این چشمه ها ، آب‌های ناشی از باران است که به‌ آرامی در زمین‌ های آهکی این منطقه فرو رفته و براساس شیب به طرف گرمای زمین می‌رود. به همین دلیل آب این چشمه‌ها خاصیت آهکی دارد.

 

 

چشمه آبگرم اهرم در بوشهر

 

جنوب ایران به خلیج فارس و جزایر آن معروف است اما این تنها جاذبه این خطه زیبای سرزمین مان نیست . چشمه های آبگرم یکی از سایر جاذبه ها ی جنوب است . استان بوشهر میزبان چشمه‌های معدنی متعددی است. در این استان هفت چشمه آب گرم به نام‌های اهرم، دالکی، خانیک، میراحمد و قوچاک وجود دارد که  آبگرم اهرم در نزدیکی شهر اهرم معروف ترین آن هاست . همه ساله گردشگران زیادی به قصد درمان و تفریح به آن جا سفر کرده و در دهکده نمونه آب‌درمانی اهرم که با امکانات رفاهی مناسب میزبان گردشگران است اقامت میکنند .

این مجموعه دارای ۲ استخر و ۱ حمام و فضای اختصاصی و مجزا برای بانوان و آقایان میباشد و جزو ۵ چشمه برتر ایران معرفی میشود . آب چشمه بین ۳۵ تا ۴۰ درجه است و هر روز تخلیه و به سمت نخلستان ها جاری میشود .

درمان بیماری‌های پوستی و تنفسی، تسکین اعصاب و درد مفاصل، بیماری‌هایی مفصلی مانند دیسک کمر، نقرس، سیاتیک و آرتروز و سایر مشکلات جسمی مانند کوفتگی ماهیچه، خشکی و سفتی عضلات، تورم موضعی و درد کلیه بخشی از خواص این آبگرم است .

 

 

چشمه های آبگرم آذربایجان غربی

 

استان آذربایجان غربی با ۴۶ چشمه بالاترین تعداد آبگرم را در ایران دارد که گردشگری را در این منطقه رونق بخشیده .

محال باراندوز ، ایستی سو ، زنبیل در ارومیه ؛ زندان سلیمان در میاندواب ؛ صدقیان در سلماس ؛ قره شعبان در خوی  ؛گراو در مهاباد ؛ کندی باش در ماکو و…  تعدادی از چشمه های آب گرم در آذربایجان غربی هستند.

این چشمه ها نیز مانند سایرین در درمان رماتیسم، بیماری‌های مفصلی، حساسیت‌های پوستی، شکستگی استخوان و کوفتگی و …موثرند .

 

تنوع و تعداد بالای چشمه ها در این استان و قرار گیری آنها در کنار بسیاری از مکان های تاریخی و توریستی دلایلی است که سبب شده چشمه های آبگرم آذربایجان غربی را جزو بهترین چشمه های آبگرم ایران بدانیم .

 

چشمه های آبگرم محلات در استان مرکزی

 

اگر میخواهید هلند ایران را از نزدیک ببینید به محلات سفر کنید تا هم از تماشای زیباترین گل ها در این منطقه لذت ببرید و هم تنی به آب بزنید . چشمه های شفا ، حکیم، سودا، دنبه ، روماتیسم و سلیمانیه ۶ چشمه آبگرم محلات است که هر کدام خاصیت متفاوتی دارد و نام آن ها متناسب با خواصشان انتخاب شده .

این چشمه ها در ۱۵ کیلومتری شمال شرق محلات در استان مرکزی هستند و دمای آن ها گاهی به ۱۰۰ درجه هم میرسد .

یک مجموعه درمانی رفاهی با مهمانسرای جهانگردی، امکانات رفاهی، حمام خصوصی و مسافرخانه در مسیر دسترسی به چشمه ها ساخته شده که میزبان مسافران این آبگرم است .

 

 

 

جهت تهیه بلیط با بهترین شرایط برای سفر به اقصی نقاط ایران به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها