معرفی تالاب پساب یزد

تالاب پساب تالابی در دل بیابانی کویر

تالاب پساب ، طبیعتی بکر اما ساخته دست انسان است. کمتر کسی است که یزد را با آب و هوای خاص و گرم منحصر به فردش نشناسد و از آن با آسمان های شبانگاه پر ستاره اش یاد نکند. برخی نیز یزد را به سبب هنر ویژه معماری و تمدن بناهای تاریخی اش به یاد می آورند.
این شهر خشتی زیبا و بی نظیر، تالابی را در دل خود جای داده که میهمان چند سال اخیر است. اما با همین سن کم، جای بزرگی در دل میهمانان و مسافران کویر، باز کرده است. پیشنهاد میکنیم با این سری از مطالب جذاب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه ما باشید تا سفری به کویر بی نظیر یزد با مقصد تالاب پساب داشته باشیم.
جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت بلیط پروازهای هوایی و خرید بلیط قطار کلیک کنید.

تالاب پساب یزد

“آشنایی با تالاب پساب”


تالار پساب، نشانی از ارزش آب، و همچون گوهری قیمتی در میان دستان کویر است. گویی نمادی از حیات جهان و راهی برای زیستن است و این منظره‌ی بی بدیل به خاطر وجود دریاچه مصنوعی(تالاب پساب) بر خاک کویر نقش بسته است.
اما جالب اینجاست که این تالاب به سبب راه یابی آب های تصفیه خانه ی بخش فاضلاب به این محیط، ایجاد شده است. این تالاب با طول۳ کیلومتری خود دارای پهنای یک کیلومتری نیز هست و در میان پستی و بلندی تپه های ماسه ای و شن های رها و آزاد کویر، خودنمایی میکند.

“ویژگی های تالاب پساب”


پوشش گیاهی محیط اطراف پساب را دسته های بلند و حجیم “نی” فراگرفته است. جلوه گری این تالاب زمانی بیشتر شد که میان سرزمینی خشک و کم آب رخ نمود. تالاب پساب پس از به وجود آمدن، به عنوان آبشخوری برای حیات وحش این منطقه قرارگرفت و در نوع خود، برای موجودات زنده ای که در کویر می زیستند،حیات بخش واقع شد.
از جهت دیگر، این تالاب مقصدی برای پرندگان مهاجری که سالانه پس از پیمودن مسافتی طولانی در بستر تالاب برای مدتی به زیست خود ادامه می دهند، قرار گرفت.
اجرایی شدن این طرح، موفقیتی در پی داشت که با حفظ این دستاورد ها و درجهت کاهش مشکلات گرد و غبار میتواند بیش از پیش مفید واقع شود.

کویر یزد


تالاب پساب در سال های اخیر به منطقه ای گردشگری تبدیل شده است که میتواند به خوبی نیازهای گردشگران را تامین کند. منظره ای شگفت از تلفیق آب و کویر که کمتر جایی میتوان آن را دید. این فرصت به علاقمندان کویر گردی و کویر شناسی این امکان را میدهد تا خاطره ای به یادماندنی از سفر خود بسازند و از تماشای آسمان ستاره آگین کویر در کنار آب دریاچه لذت و بهره ببرند.
در کنار تمام این جاذبه های طبیعی، تفریحات کویری نیز به این دامنه افزوده شده است که لذت سفر را بدون شک دوچندان خواهد کرد.

“شرایط اقلیمی و آب و هوایی پساب یزد”


آب و هوای این منطقه با تاثیر پذیری از آب و هوای غالب منطقه، یعنی آب و هوای کویری، گرم و کم آب و خشک و سوزان است.
تالاب پساب همچون دیگر نقاط کویری یزد دارای زمستان های نسبتا سرد و نیز شب های معروف کویری با آب و هوای خنک تابستانی و چه بسا سرد است.

تالاب پساب در کجا قراردارد؟


تالاب پساب حدود ۴ کیلومتر با شهر یزد فاصله دارد و در جهت شمال جغرافیایی آن قرار گرفته است. همچنین دسترسی به آن از طریق جاده کمربندی یزد-زارچ برای گردشگران ومسافران عزیز،امکان پذیر می باشد.

تالاب پساب کجاست؟

“برپا کردن کمپ در تالاب پساب”


برای اقامتی هر چند کوتاه در این تالاب، بهتر است که با تورهای مختلف و یا با اهالی منطقه و آشنا به محیط،هماهنگ وهمراه شوید. مناسب ترین زمان هم برای بازدید از این تالاب جذاب، اواسط پاییز و فصل زمستان است. زمانهایی که هوا به خنکی نزدیک شده و طبیعت کویر محفوظ مانده است.

معرفی تالاب پساب یزد


نکته قابل توجه هم این است که علاوه بر امکان برپایی کمپ های مختلف، شما میتوانید از اقامتگاه های دائمی و بناهای سکونتی در این منطقه استفاده کنید که در حد خود، امکاناتی قابل قبول را در اختیار گردشگران و توریستان قرار میدهند و خدمات مناسبی را برای آنها ارائه میکنند.
به هنگام سفر به دل کویر، حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و وسایل ضروری اعم از وسایل بهداشتی، پوشاک و خوراکی را به همراه خود داشته باشید و با سنجیدن تمامی جوانب، راهی کویر دوست داشتنی یزد شوید. لازم به ذکر است که با توجه به ذات کویر، که خشکی و آفتاب سوزان است از به همراه داشتن منابع کافی آب غافل نباشید و نیز با توجه به سرمای شبانگاه کویر، وسایل گرمایشی و روشنایی همچون چراغ قوه به همراه خود ببرید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی


خرید بلیط هواپیما یزد
خرید بلیط قطار یزد
تورهای گردشگری شهر یزد
تماس با بلیط این
جا

برای آشنایی با شگفتی های ایران و جهان بازدید از آپارات بلیط اینجا را از دست ندهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها