جاذبه های گردشگری سنگاپور

جاذبه های گردشگری سنگاپور

کشور سنگاپور به دلیل داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار در سال‌های اخیر به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است . در این کشور که مساحت چندان زیادی هم ندارد میتوانید نمونه‌ای از هر جای دیدنی  که علاقه داشته باشید پیدا کنید و به بازدید آن بروید . همچنین بازارهای متعدد و متنوعی که در این کشور وجود دارد باعث شده بسیاری از افراد به قصد خرید این منطقه سفر کنند . ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری  سنگاپور بپردازیم . اما همان طور که گفتیم تعداد این جاذبه ها بسیار زیاد است و در قالب یک مطلب نمی‌گنجد . پس پیشنهاد می‌کنیم با بلیط اینجا همراه باشید و ادامه این مبحث را در مطلب بعدی یعنی جاذبه‌های گردشگری سنگاپور( بخش دوم) دنبال کنید .

 

آشنایی با سنگاپور

سنگاپور کوچک‌ترین کشور در جنوب شرقی آسیاست که از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد . در سفر به این کشور به دلیل اینکه تا سال ۱۸۱۹ مستعمره بریتانیا بوده می‌توانید شاهد فرهنگ آسیایی اروپایی در کنار یکدیگر باشید . اغلب مردم سنگاپور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و این کار را برای گردشگران بسیار راحت کرده است . یک نکته مهم در مورد این کشور این است  که معتبرترین پاسپورت جهان متعلق به آن است . از آنجایی که این منطقه دارای اقلیمی گرم و خشک است میتوانید هر فصلی از سال را برای سفر و گشت و گذار به آن انتخاب کنید .

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور بسیار زیاد است . از موزه‌ها و معابد و هتل‌های باشکوه و مدرن گرفته تا پارک‌های سرسبز و باغ‌های جذاب و دیدنی . در ادامه به معرفی تعدادی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این کشور خواهیم پرداخت .

 

 

مارینا بی سنتز

اولین جایی که در سفر به سنگاپور بهتر است بروید مجموعه تفریحی مارینا بی سنتز است  .این مجموعه از سه برج تشکیل شده که قسمت بالایی برج‌ها شبیه به عرشه یک کشتی طراحی و به وسیاه تونل هایی به هم متصل میشود . این ساختمان خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی سنگاپور است که بسیاری از گردشگران برای عکاسی و تماشای منظره شهر سنگاپور از تراس برج به آن می‌روند . همچنین داشتن یک هتل بسیار لوکس، مرکز خریدی باشکوه ،موزه علم و هنر و … باعث شده این مجموعه اقبال بلندی در جذب گردشگر داشته باشد . مارینا بی سنتز در حال حاضر به عنوان نماد شهر سنگاپور مطرح می‌شود که در کنار خلیج مارینا قرار دارد .اسکای پارک این مجموعه از بخش‌های مختلفی مثل :استخرهای شنا، باغچه ،مسیر پیاده‌روی و … تشکیل می‌شود .

باغ های کنار خلیج

در مجاورت خلیج سنگاپور باغ‌های شگفت انگیز و جذابی وجود دارد که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد .توریست‌ها بدون پرداخت هزینه ورودی می‌توانند از این مجموعه دیدن کرده و ساعاتی را به تماشای گیاهان عجیب و بومی این مجموعه مشغول شوند . علاوه بر گیاهان بومی متنوع در این مجموعه سازه‌های مدرنی به نام سوپر تری گروو وجود دارد که شکل جذابی به آن بخشیده . از حدود ساعت ۷ شب به بعد برنامه‌هایی مانند رقص نور همراه با موسیقی در آسمان ،آتش بازی و …در این منطقه برگزار می‌شود. یکی دیگر از جذابیت‌های باغ‌های کنار خلیج فارس وجود یک آبشار مرتفع به نام کلود فارست دام در آن است که این مجموعه را دیدنی تر کرده است .

به باغ های کنار خلیج فارس گاردنز بای دی بی می گویند. در قسمتی از این پارک و در ارتفاع ۳۵ متری آن بخشی سرسبز وجود دارد که به جنگل ابر مشهور است .این قسمت اغلب اوقات دارای مه هست و هوای خنک‌تری نسبت به سایر قسمت‌های باغ دارد .

 

قبرستان بوکیت برو

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری سنگاپور قبرستان بوکیت برو می باشد که قدمت آن به اوایل قرن ۲۰ می‌رسد . این قبرستان که متعلق به چینی‌های سنگاپور است  امروزه به صورت متروکه درآمده. همچنین گورستان به عنوان بخشی از طبیعت با حیات وحشی که مورد حفاظت قرار گرفته است یک جاذبه تاریخی و در عین حال طبیعی به شمار می‌رود .

با قدم زدن در این گورستان تاریخی می‌توانید گونه‌های متعددی از پرندگان و جانوران مختلف را ببینید .

 

 

موزه و کلیسای چانگی

سنگاپور موزه‌ها و کلیساهای متعددی دارد که یکی از آنها موزه و کلیسای چانگی است . این موزه روایتگر اتفاقات خانمان سوز جنگ جهانی دوم است .  در آن مجموعه‌ای از تصاویر ،نامه‌ها ،نقاشی‌ها به چشم می‌خورد که زجر و شکنجه ۵۰ هزار فرد بی‌گناه نظامی و غیرنظامی را به تصویر می‌کشد . در حیاط موزه ی چانگی کلیسایی وجود دارد که در طی جنگ جهانی دوم به دست زندانیان استرالیایی و به افتخار سربازان شجاع سنگاپوری ساخته شده .  بازدید از این مجموعه نیز برای گردشگران رایگان است .

 

 

باغ گیاه شناسی بوتانیک

باغ گیاه شناسی بوتانیک یکی از جاذبه‌های طبیعی سنگاپور است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده. این باغ یک مسیر پیاده‌روی بسیار باصفا دارد که قدم زدن در میان درختان کهنسال و بومی آن خود یک تجربه به یاد ماندنی و جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود. در این مجموعه از گونه‌های قدیمی و کمیاب انواع گیاهان محافظت می‌شود. باغ گیاه شناسی بوتانیک شامل بخش‌هایی از جمله: باغ ملی ارکیده ، دریاچه ،باغ پونسای،مجسمه‌های سنگی بزرگ و … است.

 

 

اسکله کلارک

اسکله کلارک یکی از شریان‌های اقتصادی و تجاری کشور سنگاپور در قرن ۱۹ بوده . امروزه نیز بسیاری از گردشگران ساعاتی از شب را برای صرف شام در کنار ساحل به این اسکله زیبا و دیدنی می‌روند. همچنین میتوان از این اسکله با تاکسی های رودخانه ای و کشتی های موجود به جزیره های سنگاپور بروید و از آن ها بازدید کنید . توریست‌ها با سوار شدن به این کشتی‌ها و تاکسی‌های رودخانه‌ای می‌توانند پل‌های تاریخی شهر را نیز از داخل آب تماشا کنند . صرف غذا در رستوران‌ها، بازارگردی در مراکز خرید اطراف، لذت بردن از هوای دل انگیز ساحلی، قایق سواری و … بخشی از تفریحات و فعالیت‌های هیجان انگیزی است که می‌توان در این اسکله تجربه کرد .

 

محله چینی ها

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سنگاپور بخش جذابی در این کشور است که به محله چینی‌ها شهرت پیدا کرده است . این منطقه در زمان استعمار سنگاپور توسط بریتانیا و به دلیل سرازیر شدن مهاجران چینی به این کشور شکل گرفته و هنوز هم محل اقامت مهاجران است . در این محله گردشگران می‌توانند انواع غذاها، صنایع دستی چینی ،آشنایی با فرهنگ مردم چین ،بازدید از معبدهای مشهور و زیبا. مانند ماریامان ،دندان بودا و…را تجربه کنند.

یکی از مراسم‌های بسیار جالب و هیجان انگیز در این محله مراسم طبل زنی صبحگاهی است. که برای تماشای آن باید بسیار سحرخیز باشید و حدود ۴ صبح به این محله بروید . مردم محله چینی‌ها به زبان‌های انگلیسی ژاپنی و چینی صحبت می‌کنند .

اگر به فرهنگ آسیای شرقی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این محل سری بزنید و با تهیه سوغاتی‌هایی از آثار دستی و هنری چینی و بازدید از بخش‌های دیدنی آن سفر خود را هیجان انگیزتر کنید.

 

ادامه ی این مطلب را در مطلب جاذبه های گردشگری سنگاپور ( بخش دوم ) در مجله گردشگری بلیط اینجا دنبال کنید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها