جاهای دیدنی فلورانس

جاهای دیدنی فلورانس

 

ما در مطلب زیباترین شهرهای دنیا در مجله گردشگری بلیط اینجا تعدادی از تماشایی‌ترین مناطق دنیا را به شما معرفی کردیم . در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی به جاهای دیدنی فلورانس در کشور ایتالیا بپردازیم . این شهر با داشتن بناهای متعدد تاریخی و باشکوه با معماری منحصر به فرد و دیدنی به یک موزه بزرگ شباهت دارد که در جای جای آن آثاری از هنرمندان بزرگ مانند میکلانژ به چشم می‌خورد .همین امر باعث شده فلورانس از پرگردشگرترین شهر های اروپا محسوب شود .

این شهر در سال ۱۹۸۲ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید . بسیاری آن را زادگاه هنر و معماری رنسانس می‌دانند که با داشتن مشاهیر و هنرمندان معروف به عصر تاریکی اروپا پایان داد . شاید بازدید از همه جاهای دیدنی فلورانس به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد . ما در این مطلب به معرفی تعدادی از آنها می‌پردازیم تا شما را با این شهر دیدنی و تاریخی بیشتر آشنا کنیم .

 

 

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

اولین مکانی که در بررسی جاهای دیدنی فلورانس به معرفی آن خواهیم پرداخت کلیسای جامع این شهر است که سانتا ماریا دل فیوره نام دارد . در این کلیسا آثاری از هنر و معماری با قدمتی که به ۶۰۰ سال پیش می‌رسد خواهید دید . نمای آن بر اساس معماری گوتیکی با سنگ مرمر قرمز ، سبز و سفید به چشم می‌خورد . همچنین وجود مجسمه‌های برنزی ،نقاشی‌های دیواری، موزاییک ها ،شیشه‌های رنگی و … بر جذابیت این کلیسا افزوده است .

سانتا ماریادل فیوره در میدان دومو فلورانس قرار دارد و یکی از نمادهای زیبایی این شهر محسوب می‌شود . با رفتن به این میدان اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند گنبد آجری و بزرگ کلیساست که برای رفتن به بالای آن باید ۴۶۴ پله را طی کنید . ساخت این بنای مذهبی و تاریخی از اواخر قرن ۱۳ آغاز شد و تکمیل آن حدود ۲۰۰ سال طول کشید .

 

موزه گالری اوفیتزی

گالری اوفتینزی یکی از دیدنی‌ترین جاهای فلورانس است که گاهی بیشترین آمار فروش بلیط را در این شهر دارد. این گالری در قرن ۱۶ به عنوان دفاتر کاری خالدان سلطنتی مدیچی ساخته شد و در قرن ۱۹ به موزه تغییر کاربری داد . در این مجموعه آثار هنری زیادی از دوره رنسانس نمایش داده می‌شود . خالق این آثار هنرمندان معروفی از جمله میکلانژ و داوینچی هستند . موزه اوفتینزی معمولاً صف طولانی دارد و بازدید از آن برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است .

این گالری جزو برترین موزه گالری‌های دنیا به شمار می‌رود که می‌توانید در آن سیر تاریخی هنر را مشاهده کنید . همچنین علاقمندان به نقاشی می‌توانند تصویری کامل از نقاشان قرن ۱۴ تا ۱۶ فلورانس در این مجموعه داشته باشد . یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این بنا تریبون ۸ ضلعی آن است که در آن جواهرات گرانبهای خاندان مدیچی در معرض نمایش گذاشته شده . همچنین تابلوی مشهور زایش ونوس که از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان است در این موزه نگهداری می‌شود .

 

 

پونته وچیو

یکی دیگر از جاهای دیدنی فلورانس پلی دیدنی در این شهر است که در دره آرنو واقع شده . این جاذبه که پونته وچیو نام دارد به دست اتروسکی‌ها ساخته و در قرن ۱۴ میلادی توسط پونته وچیو بازسازی شد . در امتداد آن ردیفی از مغازه‌های مختلف طلا و جواهرفروشی وجود دارد که گردشگران را برای بازدید و عکاسی و خرید به این منطقه جذب می‌کنند . همچنین انعکاس پل در آب رودخانه در شب‌های فلورانس تصویری تماشایی خلق می‌کند .

توریست‌های زیادی برای تماشای طلوع و غروب خورشید به پونته وچیو ‌روند که باعث شده یکی از مشهورترین جاذبه‌های فلورانس محسوب شود . هدف از بازسازی پونته وچیو این بوده که خاندان مدیچی نیاز داشتند به صورت متناوب بین قصر وکیو و آپارتمان‌هایشان در قصر پیتی رفت و آمد کنند .

گالری آکادمی

یکی دیگر از زیباترین و دیدنی‌ترین گالری‌ها و موزه های فلورانس گالری آکادمی است . علت اصلی شهرت آن مجسمه‌های میکلاژ هنرمند معروف عهد رنسانس می‌باشد . تندیس معروف داوود ، مجسمه زندانیان یا بردگان ، سنت متیو و … تعدادی از این مجسمه‌های مشهور است .که شوق بازدید از آنها گردشگران زیادی را به این گالری می‌کشاند . به علاوه وجود نقاشی های متعدد فلورانسی که به قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی تعلق دارد از دیگر جذابیت‌های این گالری است . این موزه در ابتدا به عنوان مدرسه طراحی مورد استفاده قرار می‌گرفت . در حال حاضر هم آثاری از دانشجویان این مدرسه در آن وجود دارد .

 

پیازاله میکل ‌آنژ

پیازاله یا میدان میکلانژ از دیگر جاذبه‌های شهر فلورانس است که در کنار رودخانه آرنو در مرکز این شهر واقع شده . این میدان از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فلورانس به شمار می‌رود چرا که چشم اندازی فوق العاده از شهر را به توریست‌ها عرضه می‌کند . در وسط میدان یکی از کپی‌های تندیس داوود اثر میکلانژ به چشم می‌خورد .

به طور کلی پیازاله میکلانژ در قرن ۱۹ ساخته شده و برای رسیدن به آن باید از یک تپه بالا رفت . می‌توانید این مسیر را پیاده رفته یا با  تاکسی‌هایی که برای رسیدن به آن در نظر گرفته شده است بروید . یک مکان سرپوشیده در این میدان قرار دارد که در ابتدا قرار بوده گالری باشد اما امروزه به عنوان رستوران از آن استفاده می‌شود که البته قیمت‌های بالایی دارد .

 

باغ های بابولی

وقت آن رسیده که کمی از بناهای تاریخی و موزه‌ها و کلیساهای شهر فاصله گرفته و به سراغ یکی از باغ های باصفا و سرسبز آن برویم . باغ‌های بابولی در شهر فلورانس مجموعه‌ای است که از چند باغ سرسبز تشکیل شده و در پشت کاخ پیتی قرار دارد . در این باغ زیبا تعداد زیادی از مجسمه‌ها و فواره‌های ایتالیایی به چشم می‌خورد . در واقع می‌توانیم بگوییم باغ‌های بابولی هم یک موزه فضای باز است که در آن آثار رومی و بعد از آن قابل مشاهده است . این باغ توسط خانواده مدیچی در قرن ۱۶ ایجاد شد و بعد از آن فضاهای مشهوری مانند باغ ورسای از آن الهام گرفتند .

 

کلیسای سانتا کروچه

یکی دیگر از کلیساهای دیدنی فلورانس سانتا کروچه است که مشهورترین اهالی شهر در مقبره مفاخر ایتالیای  این کلیسا دفن شدند . از جمله این مشاهیر می‌توان به میکلانژ ، روسینی ،گالیله و دانته اشاره کرد . در پرستشگاه‌های سانتا کروچه آثار هنری بسیاری از جمله نقاشی‌های آبرنگی روی گچ جوتو به چشم می‌خورد . این کلیسا در سال ۱۲۱۲ به دست سنت فرانسیس ساخته شد و ۱۶ نمازخانه دیدنی دارد . نمای آن مرمری و با سبکی هندسی و معمول دوره توسکانی جذابیت بسیاری به این بنا بخشیده است .

کاخ پیتی

آخرین جاذبه‌ای که در بررسی جاهای دیدنی فلورانس به معرفی آن خواهیم پرداخت کاخ پیتی می‌باشد . این کاخ که در قرن ۱۵ ساخته شده در دوره‌های مختلف تاریخی محل سکونت خانواده‌های اشراف و خاندان‌های سلطنتی بوده است . اما پیتی نام اولین مالک آن است . این مجموعه در قرن بیستم تحت تملک دولت قرار گرفته و به موزه تبدیل می‌شود . در حال حاضر کاخ پیتی از ۵ موزه تشکیل شده که در آن آثار هنری متنوعی از نقاشی گرفته تا لباس و مجسمه در معرض نمایش قرار داده شده . همچنین پیتی یک راه ارتباطی به کاخ وکیو دارد .

 

تعداد جاهای دیدنی فلورانس بسیار زیاد است که پرداختن به همه آنها از حوصله یک مطلب خارج است . از جمله سایر دیدنی‌های این شهر می‌توان به :

باغ موزه باردینی

کاخ مدیچی ریکاردی

چشمه خوک

موزه ملی بارگلو

عبادتگاه مدیچی

میدان دلا سینیوریا

میدان سانتاکروچه

برج ناقوس

جوتو باسیلیکای

کلیسای سن لورنزو و …اشاره کرد .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها