جاهای دیدنی قشم

بررسی جاهای دیدنی قشم، بزرگ ترین جزیره ایران

جزیره قشم مانند نگینی زیبا در خلیج فارس می‌درخشد. از جمله جاهای دیدنی قشم می‌توان به سواحل متعدد، آثار تاریخی ، غارهای تماشایی و بازارهای سنتی اشاره کرد.

شما می‌توانید با اطلاع از دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره قشم سفری لذت بخش و به یادماندنی را در کنار خانواده و عزیزان خود رقم بزنید.

۶ مورد از بهترین جاهای دیدنی قشم

پیش از سفر به جزیره قشم بهتر است با دیدنی‌ترین مکان‌های این جزیره آشنا شوید تا بتوانید قبل از بستن چمدان، مقاصد خود را در طول سفر مشخص کرده باشید.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· دره ستارگان، تماشای آسمان پرستاره در کنار صخره های استوار

اگر از افرادی که تجربه سفر به قشم را داشته‌اند در مورد مکان‌های تاریخی و دیدنی این جزیره سوال کنید، احتمالا اولین مکانی که به آن اشاره می‌کنند، دره ستارگان است.

این دره تاریخی که با نام دره ارواح نیز شناخته می‌شود، قدمتی حدود ۲ ملیون سال دارد. گذر زمان و اثر فرسایشی عواملی مانند باد و باران، موجب شده تا صخره‌های موجود در این دره به تندیس‌ها و ستون‌های چشم‌نوازی تبدیل شوند. ساختار قرمز رنگ رسوبات و سنگ‌ها در دره‌ ستارگان باعث شده تا برخی از گردشگران آن‌را به سیاره مریخ تشبیه کنند.

دره ستارگان

زیبایی و آرامش دره ستارگان در شب، گردشگران و مسافران را مسحور خود کرده است. اگر به تماشای آسمان مملو از ستاره علاقه دارید، حتما شبی را در دره ستارگان سپری کنید؛ البته به این نکته نیز توجه کنید، که برای ماندن در این دره در طول شب، حتما باید از وسایل مناسب کمپینک استفاده کرده و افراد با تجربه شما را همراهی کنند.

از دیگر دره‌های دیدنی جزیره قشم می‌توان به دره تندیس و چاهکوه اشاره کرد.

· جنگل حرا، درختان تنومند در دل آب های شور

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم و حتی ایران، جنگل حرا به شمار می‌آید. آن‌چه جنگل حرا را از سایر جنگل‌های کشور متمایز کرده، رویش‌ درختان آن بر روی آب شور دریاست. درختان حرا این قابلیت را دارند که املاح معدنی آب دریا را به خود جذب کرده و باقی آن را از برگ‌های خود خارج کنند. هنگامی که آب سطح دریا قدری پایین می‌آید، شما می‌توانید ریشه‌های درختان حرا را مشاهده کنید که از سطح زمین بیرون آمده اند.

جنگل حرا از جاهای دیدنی قشم

تصویر ریشه‌های تنومند درختان سرسبز حرا، بر روی آب‌های شور خلیج‌فارس تا مدت‌ها در ذهن شما نقش بسته و جاذبه آن شما را مدهوش خواهد کرد. در کنار طبیعت سرسبز و زیبایی دریا، شما می‌توانید گونه‌های مختلف پرندگان و آبزیان را در جنگل‌های حرا مشاهده کنید.

· تماشای ساحل نقره ای در جزیره هنگام

هنگام، جزیره‌ای کوچک در جنوب قشم است. با وجود آنکه این جزیره وسعت کمی دارد (حدود ۳۷ کیلومتر مربع)؛ اما زیبایی بی‌بدیل و جاذبه‌های مختلف آن باعث شده تا به گزینه محبوب مسافران و گردشگران تبدیل شود.

بافت سنتی این جزیره، در کنار گونه‌های مختلف جانوری، مردمان خونگرم، بازارچه‌های محلی و سواحل متعدد باعث شده تا جزیره کوچک هنگام به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم شناخته شود.

ساحل نقره ای از جاهای دیدنی قشم

از اصلی‌ترین جاذبه‌های جزیره هنگام، می‌توان به سواحل نقره‌ای آن اشاره کرد. قدم زدن بر روی ماسه‌های نقره‌ای و درخشان تجربه‌ای است که تا مدت‌ها در یاد و خاطره شما باقی خواهد ماند.

تماشای شنای دلفین‌ها در نزدیکی جذیره هنگام و بر روی آب‌های خلیج‌فارس یکی دیگر از دلایل محبوبیت جزیره هنگام محسوب می‌شود.

· غار نمکدان، طولانی ترین غار نمکی جهان در قلب جزیره قشم

سرتاسر دیواره‌های غار نمکدان قشم را رگه‌های سفید رنگ نمک فرا گرفته است. پس از ورود به غار نمکدان می‌توانید دالان‌های مختلفی را تماشا کنید که هر کدام از آن‌ها ارتفاع متفاوتی دارند.

بازدید از این غار تاریخی برای عموم آزاد است؛ اما اگر می‌خواهید اوج زیبایی این غار را تماشا کنید باید به اعماق غار رفته و از مسیرهای سختی عبور کنید؛ به همین دلیل بهتر است از ابزارهای تخصصی غارنوردی استفاده کرده و از افراد باتجربه کمک بگیرید.

غار نمکدان از جاهای دیدنی قشم

علاوه بر قندیل‌های درخشان و سفید رنگ بر روی دیوراه‌های داخلی، می‌توانید از تماشای جریان آب شور در دل غار لذت ببرید.

· تماشای صلابت خلیج فارس بر روی صخره‌های استوار جزیره ناز

در واقع جزیره ناز از اتصال چند صخره استوار به یکدیگر ایجاد شده است. در هنگام جزر و مد دریا، می‌توانید به سادگی و با قدری پیاده روی خود را به این جزیره رسانده و از بالای صخره‌های آن به تماشای خلیج فارس و تنگه هرمز بپردازید.

جزیره ناز

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی متعدد می‌توانید در نزدیکی جزیره ناز از بازارهای سنتی و بومی این منطقه نیز دیدن کنید.

· روستای لافت، بافتی سنتی در کنار مردمانی خون‌ گرم

معماری بی‌نظیر و سبک قدیمی خانه‌های روستای لافت، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم تبدیل کرده است. ویژگی مشترک بیش‌تر خانه‌های جزیره لافت استفاده از خشت و گل در ساخت دیوار و داشتن بادگیر است.

لافت از جاهای دیدنی قشم

در داخل روستای لافت می‌توانید آثار تاریخی و بناهای دیدنی متعددی نظیر: چاه‌های تلا، قلعه پرتغالی‌ها و قلعه نادری را مشاهده کنید. سکونت در بافت قدیمی و خانه‌های سنتی روستای لافت در کنار غذاهای سنتی و مردمان خون‌گرم این روستای تاریخی، می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما رقم بزند.

سفر به جزیره قشم انتخاب محبوب گردشگران

در کنار جاهای دیدنی قشم و بازدید از مکان‌های تاریخی آن، می‌توانید از تفریحات و مراکز خرید متعدد در این جزیره نیز استفاده کنید. غواصی، قایق سواری، شنا، پاراسل و موج سواری از تفریحات محبوب در جزیره قشم به شمار می‌روند.

سفر به جزیره قشم به خصوص در فصول سرد سال، می‌تواند بهترین انتخاب برای گشت و گذار و تفریح محسوب شود. برای سفر به جزیره قشم می‌توانید با مراجعه به سایت بلیطینجا در کم‌ترین زمین بلیط خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

چه چیزی جنگل حرا را از سایر جنگل‌ها متمایز می‌کند؟

قرار گرفتن درختان این جنگل بر روی آب شور دریا، موجب تفاوت این جنگل با سایرین شده است.

بهترین مقصد برای تماشای ستارگان در شب کجاست؟

برای آن‌که بتوانید از درخشش ستارگان در دل شب لذت ببرید، می‌توانید به دره ستارگان در جزیره قشم مراجعه کنید.

ساحل نقره‌ای در کجا قرار دارد؟

ساحل نقره‌ای در شمال غربی جزیره هنگام قرار گرفته است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
4 ماه قبل

من جنگل حرا رو رفتم واقعا زیبا و دیدنیه