جاهای دیدنی پکن

جاهای دیدنی پکن

چین کشوری گسترده و پهناور است که از نظر گردشگری بسیار شگفت انگیز و جذاب به شمار میرود . پکن پایتخت این کشور با قدمتی بالای ۳ هزار سال پر است از جاذبه های دیدنی که بیشتر آن ها اثری تاریخی محسوب میشوند و شهرتی جهانی دارند . همچنین این شهر تصویری کامل از آداب و رسوم و فرهنگ چین در طول دوران های مختلف را به شما ارائه میکند . تعداد این جاذبه ها بسیار زیاد است و معرفی آن ها در قالب یک مطلب نمیگنجد . ما در این نوشته قصد داریم تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی پکن را به شما همراهان مجله گردشگری بلیط اینجا معرفی کنیم .

 

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان برای همه شناخته شده است . این جاذبه ی جهانی در میان کوه های پیچ خورده و موزه ای طولانی در فضای باز قرار گرفته و تا شهر پکن یک ساعت فاصله دارد . این دیوار بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد و طولانی ترین و بزرگ ترین سازه ای است که برای دفاع از شهر و اهداف نظامی ساخته شده . اما این سازه ی شگفت انگیز جلودار مغول ها در حمله به چین نبود و آنها توانستند به راحتی از دیوار عبور کنند. ساخت این جاذبه ی تاریخی با شکوه در زمان امپراتور کین شی هوانگ  شروع شد و در زمان دیگر پادشاهان ادامه پیدا کرد و به طول آن افزوده شد .

بادالینگ به عنوان مکانی که دولت چین بازدید کنندگان رسمی را به آنجا میبرد معروف ترین و شلوغ ترین قسمت دیوار بزرگ چین است . با پیاده روی روی  این دیوار از میان برج ها و پله ها و … خواهید گذشت و از مناظر سرسبز اطراف لذت خواهید برد .

ناحیه موتانیو در دیوار چین نیز معروف است . این ناحیه متعلق به قرن ۶ میلادی است که در طول سالها بارها مرمت و بازسازی شده و طبیعتی دیدنی و خاص دارد .

کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه

شهر ممنوعه از مهم ترین جاهای دیدنی پکن است و یکی از بزرگترین کاخ های جهان به شمار میرود  .  این کاخ که  کامل ترین مجموعه ی معماری چینی در جهان محسوب میشود با بناهایی مثل کرملین، باکینگهام و ورسای  در یک جایگاه قرار میگیرد .  کاخ امپراطوری را از این جهت شهر ممنوعه لقب داده اند که در گذشته شهری در آن قرار داشته که ۵۰۰ سال ارتباطش به طور کامل با جهان قطع بوده است .

ساخت  این شهر در قرن ۱۳ و در زمان  سلسله یوآن  پایه گذاری شده است و در دوران مینگ یعنی بین سال های ۱۴۰۶ تا۱۴۲۰ وسعتی این چنینی به مساحت ۷۰ هکتار پیدا کرده .در این قصر ۲۴ امپراطور زندگی کرده اند و شهروندان عادی اجازه ورود به آن را نداشته اند . یکی دیگر از علت های نام گذاری شهر ممنوعه نیز همین بوده است .

در داخل شهر ممنوعه جاهای دیدنی بسیاری از جمله دروازه مریدیان ، پل های مرمری روی رودخانه گلدن، قصر بهشت پاک ، تالار تشریفات نظامی ، مدرسه سلطنتی و … وجود دارند .

کاخ تابستانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی پکن ، کاخ تابستانی است که در فاصله ی ۱۵ کیلومتری این شهر قرار دارد . تپه و دریاچه کونمینگ این کاخ را در برگرفته است . امپراطوران چین در تابستان ها این مجموعه سلطنتی را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب میکردند . چشم انداز زیبای این کاخ و دریاچه تماشایی آن در این انتخاب موثر بوده است .

کاخ تابستانی در قرن ۱۲ میلادی با مساحتی بیش از ۷۰۰ هکتار ساخته شد . دریاچه و باغ طبقاتی مقابل کاخ نیز ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته است .

در این کاخ جاذبه هایی مثل کشتی شیفانگ مرمرین به سبک غربی،ساختمان حال خوب و عمر طولانی (لشو تانگ) ،سالن تئاتر بزرگ و … را میتوانید ببینید .

متاسفانه امروزه ویرانه هایی از این بنای باشکوه و عظیم بر جای مانده چراکه قوای انگلیس و فرانسه بعد از پیروزی بر چین در جنگ تریاک این سازه ی شگفت انگیز را ویران کردند . در سال های گذشته برای بازسازی و ترمیم کاخ تابستانی تلاش های بسیاری صورت گرفته است و موزه ای کوچک در آن ساخته شده که بازدید کنندگان را با دوران شکوه امپراطوری چین آشنا می کند .

میدان تیان آنمن

میدان تیان آتمن چین در دهمین سالگرد پیروزی جمهوری خلق چین ساخته شد است . این میدان بزرگ و بی نظیر در دنیا میتوان یک میلیون شهروند چینی را در خود جای دهد . این منطقه تابلوی تمام عیاری است که گردشگران را با تاریخ معاصر چین و ساختار کمونیستی این کشور آشنا میکند . میدان تیان آنمن با ظرفیت بالایی که دارد و به خاطر نزدیکی مقبره ی مائو رهبر انقلابی چین و موزه انتقلاب چین پر گردشگر ترین جاذبه ی این کشور به شمار میرود .

به این میدان صلح بهشت هم میگویند . از میدان تیان آنمن میتوان به یکی از دروازه های شهر ممنوعه هم راه پیدا کرد . علاوه بر آن جاذبه های زیادی از جمله بنای یادبود قهرمانان مردمی، ابلیسک وسط میدان، دروازه صلح بهشتی و موزه هایی در میدان صلح بهشت وجود دارند .

 

موزه پایتخت

موزه پایتخت که به موزه هنر نیز معروف است تجلی گاه سنت و مدرنیته در کشور چین به شمار میرود . در این موزه اشیای قدیمی، مجسمه‌های کوچک و بزرگ، لباس‌های مختلف چینی، ظروف طرح‌دار چینی و کلکسیون‌های باارزش قدیمی و جدید و به طور کلی ۲۰۰ هزار مجموعه نفیس و عتیقه از چین و همه ی دنیا حفظ و نگهداری میشود . بسیاری از سلبریتی های معروف دنیا در سفرشان به چین از موزه پایتخت بازدید کرده اند.

موزه هنر در سال ۱۹۸۱ افتتاح شد و آثار باارزشی از هنر چین را میتوان در آن دید . لوح یادگاری امپراطور با چهل تن وزن و ۷ متر ارتفاع مهم ترین اثریست که در این مجموعه نگهداری میشود .

 

پارک بی های

در شمال غربی شهر یکی دیگر از جاهای دیدنی پکن جای خوش کرده . این پارک قدیمی که در گذشته محل اقامت امپراطوران در فصل زمستان بوده یک اثر تاریخی به شمار میرود . قدمت این پارک به قرن ۱۰ میلادی میرسد و در نزدیکی دروازه شمالی شهر ممنوعه قرار دارد .دریاچه ای وسیع نصفی از مساحت پارک بی های را در برگرفته و تفریحاتی مثل قایق سواری را برای گردشگران و توریست های این منطقه فراهم کرده است .  داشتن جاذبه های دیدنی و متنوع مانند آرامگاه ها و بناهای یادبود هنرمندان و افراد مشهور تاریخ چین و همچنین چشم انداز زیبای پارک بی های آن را به یکی از مهم ترین جاذبه های شهر پکن تبدیل کرده است .

 

استادیوم آشیان پرنده

اگر اهل ورزش باشید حتما نام این استادیوم را شنیده اید . استادیوم آشیان پرنده در سال ۲۰۰۸ برای المپیک تابستانی که پکن میزبانی آن را به عهده داشت ساخته شد . با تمام شدن مسابقات المپیک در چین از این مجموعه برای برگزاری مراسم های بزرگ، نمایش ها و کنسرت های پاپ و مسابقات فوتبال استفاده میشود .این استادیوم همچنین در زمستان ها به مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی و اسکی تبدیل میشود .

معماری استادیوم آشیان پرنده با الهام از طرح و نقش معماری باستانی چین و در اوج کیفیت مهندسی طراحی شده است . گردشگران میتوانند از ۹ صبح تا ۹ شب از این مجموعه با شکوه دیدن کنند .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها