آشنایی با هرمزگان، سرزمین جزایر | بررسی جزایر دیدنی هرمزگان

استان هرمزگان بخش عظیمی از جاذبه‌های گردشگری کشور را در دل خود جای داده‌ است. وجود سواحل چشم نواز، در کنار جزایر مدهوش کننده، این استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است. از جمله جزایر دیدنی هرمزگان می‌توان به جزیره کیش، قشم، هرمز و هنگام اشاره کرد.

دیدنی ترین جزایر استان هرمزگان

هر کدام از جزایر استان هرمزگان جاذبه‌های خاص خود را دارند. پس از آشنایی با جزایر استان هرمزگان و جاذبه‌های متعدد هر کدام، به جادوی نهفته در دل این استان پی خواهید برد.

· جزیره قشم، نگین خلیج فارس

جزیره قشم با مساحتی در حدود ۱۴۹۱ کیلومتر مربع بزرگ‌ترین جزیره ایران است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی متعدد از آن به عنوان جزیره عجایب هفت‌گانه ایران یاد می‌شود. جزیره قشم دارای تنها ژئوپارک در خاورمیانه است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی متعدد، سواحل دیدنی، بازارهای سنتی و مردمان خون‌گرم، جزیره قشم را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در فصول سرد سال تبدیل کرده است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم می‌توان به: دره ستارگان، جنگل‌های حرا و غار نمکدان اشاره کرد.

قشم بندرعباس جزیره دیدنی

· جزیره کیش، محلی برای تفریح و آرامش

جزیره کیش مقصد همیشه محبوب گردشگران و مسافران به شمار می‌آید و می‌توان آن را در صدر لیست جزایر دیدنی هرمزگان قرار داد. تفاوتی نمی‌کند که به تماشای جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید یا به دنبال تفریحات پرشمار هستید، در هر صورت جزیره کیش بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

در لهجه بومی «کیش» به معنای محل خروج آب از قنات بوده که دلیل آن وجود تنها قنات آب شیرین در جزایر اطراف خلیج فارس است. علاوه بر هتل‌های مدرن و تفریحات متعدد آبی، جزیره کیش جاذبه‌های متعددی نظیر: کشتی یونانی، شهر باستانی حریری، درخت سبز، ساحل مرجان و شهر زیرزمینی کاریز، دارد.

جزیره کیش جاذبه دیدنی

· جزیره  ابوموسی، نزدیک ترین جزیره ایران به خط استوا

ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره خلیج فارس است. اگر قصد سفر به جزیره ابوموسی را دارید، می‌توانید از مسیر هوایی یا آبی (از بندر لنگه) به سوی ابوموسی حرکت کنید. از دیدنی‌های ابوموسی می‌توان به: مسجد جامع ابوموسی، منطقه حفاظت شده فارور و سواحل دیدنی متعدد اشاره کرد.

به دلیل موقعیت نظامی جزیره ابوموسی، باید برای سفر به این جزیره از طریق فرمانداری این جزیره اقدام به تهیه مجوز نمایید.

جزیره ابوموسی جاذبه دیدنی بندرعباس

· جزیره هنگام، جادوی نقره ای

هنگام جزیره‌ای نسبتاً کوچک (حدود ۵۰ کیلومتر مربع)، با نقش و نگارهای پرشمار است. برخی از افراد این جزیره را به دلیل فاصله کمی که تا جزیره قشم دارد، جزوی از قشم به حساب می‌آورند. جزیره هنگام از سه بخش هنگام جدید، هنگام قدیم و روستای غیل تشکیل می‌شود.

اصلی‌ترین جاذبه‌ جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای محسوب می‌شود، ماسه‌های این سواحل با درخشش خود چشمان شما را متحیر خواهند کرد. چشم انداز بی‌نظیر این سواحل موجب شده تا گردشگران پرشماری تنها برای تماشای ساحل نقره‌ای به جزیره هنگام سفر کنند.

اگر از طرف‌داران حیات وحش هستید، جزیره هنگام بهترین مقصد برای شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید در جزیره هنگام به تماشای دلفین‌ها بنشینید، یا گونه‌های مختلف آبزیان و لاک‌پشتان دریایی را ببینید یا اگر به دنبال تجربه خطرناک‌تری هستید، می‌توانید به پارک کروکدیل مراجعه کنید.

جزیره هنگام ساحل نقره ای بندرعباس

· جزیره  لاوان، آرام و زیبا

بر اساس نظرات مسافران و گردشگران، جزیره لاوان به عنوان یکی از محبوب‌ترین جزایر دیدنی هرمزگان به شمار می‌آید. لاوان با مساحتی حدود ۸۱ کیلومتر مربع سومین جزیره بزرگ هرمزگان محسوب می‌شود.

به دلیل منابع نفتی عظیم و فعالیت‌های اقتصادی، این جزیره رونق بسیاری پیدا کرده است. در جزیره لاوان می‌توانید از زیبایی سواحل مرجانی نهایت لذت را برده و با حضور در اقامتگاه‌های سنتی این جزیره، خاطره‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. سواحل جزیره لاوان به عنوان زلال‌ترین سواحل در حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آیند.

·  جزیره هرمز، تماشای رنگین کمان بر روی صخره ها

جزیره هرمز به عنوان یکی از نزدیک‌ترین جزایر به جزیره قشم محسوب می‌شود و در فاصله حدودا ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. بسیاری از افراد جزیره هرمز را به دلیل خاک سرخ‌رنگی که دارد به سیاره مریخ تشبیه می‌کنند.

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره هرمز، دره رنگین کمان به حساب می‌آید. در اثر گذر زمان و فرسایش خاک، رسوبات موجود در این دره، به لایه‌های متفاوتی رسیده‌اند که این موضوع باعث ایجاد ساختاری رنگین‌کمانی در دره رنگین‌کمان شده است.

بیش‌تر از ۵۰۰ سال قبل جزیره هرمز و بخش‌های دیگری از جزایر خلیج‌ فارس تحت استثمار پرتغال قرار گرفت. در این دوره بناهای متعددی در این مناطق ساخته شد که بسیاری از آن‌ها در گذر زمان از بین رفتند. قلعه پرتغالی‌ها یکی از بناهای باقی‌مانده از آن دوران است که در جزیره هرمز قرار دارد.

استان هرمزگان، زیستگاه جزایر در خاورمیانه

جزایر متعدد استان هرمزگان، نقش بسیار مهمی را در رونق صنعت گردشگری ایران ایفا می‌کنند. وجود جاذبه‌های طبیعی، تفریحات پرشمار، مردمان خون‌گرم، غذاهای خوش‌طعم و اقامتگاه‌های سنتی و مدرن موجب شده تا جزایر دیدنی هرمزگان، به طور کامل پاسخگوی نیاز گردشگران باشند.

در کنار جزیره کیش و قشم، جزایر دیگری نظیر: هرمز، ابوموسی، لاوان، هنگام، تنب بزرگ و تنب کوچک، در استان هرمزگان قرار دارد که تماشای هر کدام از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

اگر شما نیز تمایل دارید سفر به سرزمین جزایر را تجربه کنید، می‌توانید همین حالا، برای تهیه بلیط خود از سایت بلیطینجا اقدام نمایید.

سوالات متداول

بزرگ‌ترین جزیره در استان هرمزگان چه نام دارد؟

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

سواحل نقره‌ای در کدام جزیره قرار دارد؟

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های استان هرمزگان سواحل نقره‌ای است که در جزیره هنگام قرار دارد.

برای تماشای دره‌های رنگین کمانی باید به کدام جزیره سفر کرد؟

در سفر به جزیره هرمز می‌توانید از تماشای دره‌های رنگین‌کمانی لذت ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها