حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد

حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد وجود دارد که افراد در هنگام سفر و مهاجرت به این کشور  ممکن است با آن روبه‌رو ‌شوند. کشور سوئد جزو پاک‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است و پادشاهان سوئد قدرت سیاسی ندارد و فقط از دولت حقوق دریافت می‌کنند به همین دلیل سفر و مهاجرت به این کشور در بین مردم جهان بسیار محبوب شده است؛ بنابراین اگر قصد سفر به کشور سوئد دارید لازم است در مورد این کشور بیش‌‌تر اطلاع داشته باشید.

معرفی کشور سوئد

این کشور در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و جمعیت آن نزدیک به ۱۰ میلیون نفر بوده و چهارمین کشور بزرگ اروپا به شمار می‌رود به دلیل این‌که نواحی شمالی آن بسیار سرد است، اغلب مردم این کشور در جنوب سوئد زندگی می‌کنند.

آب و هوای سوئد

این کشور به سه ناحیه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده است که ناحیه شمالی آن آب و هوای بسیار سردی دارد در حالی که ناحیه مرکزی سوئد نسبت به شمالی گرم‌تر است و ناحیه جنوبی آن آب و هوای معتدل و نرمالی دارد.

۵ دلیل برای زندگی کردن در کشور سوئد

سوئد در ۱۰ سال اخیر جزو شادترین کشورهای جهان هستند که یکی از حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد بوده که در زمان ورود به شهر متوجه می‌شوید که به دلیل کیفیت بالای زندگی که در سوئد وجود دارد مردم آن خوشحال و راضی‌اند و بسیاری از مردم جهان علاقه‌مند به زندگی کردن در این کشور هستند علاوه بر این دلایل دیگری از جمله:

۱- اقتصاد قدرتمند:

این کشور دارای اقتصادی بسیار قدرتمندی است که هرکس متناسب با توانایی خود در شغل مورد نظر کار می‌کند.

۲- امید به زندگی بالا:

به طور نسبی مردان این کشور تا ۸۰ سالکی و زنان آن تا ۸۴ سالگی عمر می‌کنند که این امر باعث شده سوئد یکی از کشورهای شاد دنیا شناخته شود.

۳- میزان تحصیلات بالا:

در کشور سوئد بیش‌تر از ۹۰ % مردمان آن تحصیلات دانشگاهی دارند که به دلیل داشتن یک جامعه با سواد به راحتی می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

۴- آزادترین کشور جهان:

در این کشور هر فردی با هر گرایش، فرهنگ، پوشش و اعتقادی می‌تواند به راحتی زندگی کند و دارای امنیت بسیار بالای مخصوصا برای مهاجران است.

۵- خدمات بهداشتی رایگان:

مردم این کشور به طور رایگان می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند اما این هزینه‌های پزشکی از مالیات شهروندان تامین می‌شود.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد سوئد

یکی از حقایق جالب سوئد پرچم این کشور آن بوده که از پرچم دانمارک در سال ۱۴۴۲ با رنگ آبی و صلیب طلایی گرفته شده است که این صلیب طلایی بر اساس داستان‌های طلایی هدیه‌ای از سوی خدا بوده علاوه بر این حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد را می‎توانید پس ورود به این کشور مشاهده می‌کنید از جمله:

۱- پرداخت پول به دانش‌آموزان:

این کشور هر ماه ۱۸۷ دلار به دانش‌آموزان خود پول می‌دهند تا به مدرسه بروند.

۲- مرز سوئد و فنلاند:

در مرز بین این دو کشور، باشگاه گلف وجود دارد که نصف آن در کشور سوئد و نصفی دیگر در فنلاند قرار گرفته است.

۳- صحبت کردن به زبان انگلیسی:

در این کشور تا سال ۲۰۰۹ زبان سوئدی جزو زبان رسمی کشور سوئد به شمار نمی‌رفت و ۸۹ درصد مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

۴- غیر قانونی بودن تبلیغات:

در کشور سوئد تبلیغات برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است.

۵- قرار گرفتن پایتخت سوئد روی آب:

پایتخت سوئد شهر استکهلم روی ۱۴ جزیره ساخته شده به همین دلیل مرکز شهر آن بر روی آب قرار دارد.

۶- وارد کردن زباله از کشور نوروژ به سوئد:

در کشور سوئد عملا زباله‌ای وجود ندارد به همین دلیل از نوروژ زباله وارد می‌کنند.

۷- قانونی نبودن سقط جنین :

در این کشور نمی‌توان به دلیل جنسیت جنین آن را سقط کنید.

۸- ۴۸۰  روز مرخصی برای والدین:

یکی از حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد وجود دارد این است که در صورتی‌که زوجی، فرزندار شوند یا کودکی را به سرپرستی بگیرند، ۴۸۰ روز مرخصی به آن‌ها داده می‌شود.

۹- وجود بزرگ‌ترین سیستم خورشیدی در سوئد:

این کشور، بزرگ‌ترین سیستم دنیا را دارد که این سیستم در ۹۵۰ کیلومتر از خاک کشور سوئد قرار گرفته است.

۱۰- جشن صلح‌طلبی در سوئد:

این کشور از صلح طلب‌ترین مردم دنیا هستند و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین بوده و دویستمین سال صلح طلبی در سال گذشته برگزار شد.

۱۱- برترین آموزشگاه زبان فارسی در سوئد:

در کشور سوئد دانشگاه اوپسالای دارای برترین مرکز آموزشی زبان فارسی است.

۱۲- در تابستان شب‌ها روشن است:

در کشور سوئد خورشید در فصل تابستان، غروب نمی‌کند و هوا در طول روز روشن است.

سوئد، لقب شادترین کشور جهان

در هنگام سفر سوئد امکان دارد با حقایق جالبی در مورد سفر به سوئد روبه رو شوید که از حقایق جالب در مورد این کشور شامل: پرداخت پول به دانش‌آموزان، شب‌های روشن، جشن صلح‌طلبی، قانونی نبودن سقط جنین و…. هستند، همچنین به دلیل اقتصاد قدرتمند، آزادترین کشور جهان، امنیت بالا و… به آن لقب شادترین کشور جهان دارند که این موارد باعث شده که مردم آن خوشحال و راضی باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها