معرفی خوش مزه ترین خیابان تهران

خیابان سی تیر – خوش مزه ترین خیابان تهران

آیا به تازگی به تهران سفر کرده اید؟ اگر تا به حال به تهران رفته اید و از خیابان سی تیر آن غافل بوده اید حتما تا انتها با این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه شوید تا باهم در میان غرفه ها و فلوکس های رنگارنگ آن که در هرکدام طعم و رنگی خاص چشمک میزند قدم بزنیم و دیدنی های آن را بیشتر بشناسیم.

تور تهران
بلیط هواپیما تهران
بلیط قطار تهران

قیمت بلیط هواپیما تهرانقیمت بلیط قطار تهران
تماس با بلیط اینجا
تهرانگردی

خیابان سی تیر تهران، خیابانی با بافت قدیمی در کنار اماکن و بناهای تاریخی است. این خیابان سنگ فرش شده قدیمی، تصویری جدید را با جلوه رنگارنگ خود برای شما ایجاد خواهد کرد.
این خیابان با قدم زدن در میان همهمه های شبانه اش و نور پردازی های جذاب در کنار نواختن موسیقی در دل شب، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

خیابان سی تیر تهران


چند سالی میشود که خیابان سی تیر به خیابانی خوش مزه تبدیل شده که بی شک جلب توجهی وصف ناشدنی را از سمت گردشگران و توریستان در بر خواهد داشت. حضور کانکس ها، غرفه ها و فلوکس های بسیار جذاب در کنار رنگ آمیزی های خیال انگیز و متنوع و طعم و بوی غذاهای خوشمزه، رنگ و لعابی تازه را به این خیابان بخشیده اند.
در این مدت کافه های زیادی به این خیابان آمده اند و با سلیقه ترین دکوراسیون های نوستالژیک آمیخته به مدرنیته را در این خیابان به نمایش گذاشته اند. تماشای این واگن ها و فلوکس های رنگی شما را درحد زیادی شگفت زده خواهد کرد. محیطی شاد و سرگرم کننده که در غرفه های آن علاوه بر خوراکی های خوش مزه، میتوانید محصولات دیگری همچون صنایع دستی و کالاهای خاص نوستالژیک را هم بیابید.
قدم زدن در خیابان سی تیر و غرق شدن در میان این همه نوشیدنی ها و خوردنی های دوست داشتنی، بی شک میتواند پیشنهادی ویژه و البته وسوسه برانگیز باشد که هرگز از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

خیابان سی تیر کجاست؟


خیابان سی تیر از خیابان های اصیل و محله های قدیمی تهران شمرده میشود. خیابان سی تیر نه تنها درحال حاضر که به واسطه وجود این طراحی های رنگی و دیدنی از جمله فلوکس ها و غرفه های رنگی که هریک به حرفه ای مشغول هستند، گردشگران و توریستان زیادی را به سوی خود جذب میکند؛ بلکه در گذشته نیز به عنوان خیابانی مشهور در میان گردشگران و مسافران خوانده می شد.

خیابان سی تیر کجاست

برای رفتن به خیابان سی تیر در منطقه ۱۲ تهران باید یکی از این راه ها را انتخاب کنید:

با خودرو شخصی: برای رفتن به خیابان سی تیر با وسیله شخصی خود باید از میدان امام خمینی بگذرید و پس از طی کردن خیابان امام خمینی به مقصد برسید.
با وسیله عمومی: اگر قصد دارید با وسایل عمومی به خیابان سی تیر بروید باید در ایستگاه حسن آباد از مترو پیاده شوید و چند دقیقه پیاده روی کنید تا به خیابان سی تیر برسید. ویا اگر با اتوبوس هستید در میدان امام خمینی پیاده شوید و خود را به خیابان سی تیر برسانید.
رفتن به این خیابان میتواند یک گشت و گذار خوش مزه در پایتخت ایران باشد؛ خیابانی که در قلب تهران قرار گرفته است. علاوه برغرفه های پر از خوراکی های خوش مزه که نظر همه را به سوی خود جلب میکند و فکر خرید را به سر شما می اندازد؛ اماکن و بناهای تاریخی زیادی هم در این خیابان و اطراف آن حضور دارند که از بازدید از این اماکن ارزشمند تاریخی هم نباید غافل بود.

“خیابان سی تیر، خوش مزه ترین خیابان تهران”


خیابان سی تیر، خیابانی مملو از خوش مزه های دلچسب است به گونه ای که هرکسی پا به درون این خیابان بگذارد را تسلیم میکند تا ساعاتی را در آن سپری کند و حتما یکی از آن خوراکی هارا بچشد. استریت فود سی تیر، محلی است که فرصت چشیدن طعم های خوش مزه، در محیطی دنج و دوستانه که این روزها کم یاب شده را آن هم به گونه ای خیابانی و جذاب در اختیار مسافران و توریستان قرار میدهد.

خوش مزه ترین خیابان تهران کجاست؟


شما در این خیابان، متفاوت ترین طعم های ایرانی و بین المللی را خواهید چشید و تجربه ای نوستالژیک را در خاطرات خود ثبت خواهید کرد. نکته مثبت در مورد این غذاها این است که با وجود کیفیت و طعم قابل قبول و خوبی که دارند هزینه های مناسبی دارند.

خوش مزه ترین خیابان تهران


مزایایی که خیابان سی تیر را از یک خیابان قدیمی به محله ای پرطرفدار و مشهور در میان مسافران و گردشگران تبدیل کرده است:
در میان همهمه های شبانگاهی که نوایی از جریان زندگی در این محله قدیمی است، صداهای ساز و آواز را میتوانید بشنوید که با آنچه تماشا میکنید، همخوانی چشمگیری دارد و لذت قدم زدن در میان این فلوکس ها و غرفه ها را دوچندان خواهد کرد.
نمایش های خیابانی نیز از دیگر دلایل موثر در شهرت خیابان سی تیر شده است.
و اما بناهای تاریخی که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.
موزه ملی ایران” با ترکیب دو موزه ایران باستان و یادگاران تاریخی و موزه انقلاب اسلامی با یادگاران اشیا پس از انقلاب و تداعی تاریخچه انقلاب اسلامی ایران.
خانه قوام السلطنه” که بخشهای مجزا و مختلفی از جمله موزه آبگینه و سفالینه ها را در دل خود جای داده است. “آتشکده زرشتی ها” با سرعنوان “آتشکده فیروز بهرام
مدرسه فیروز بهرام
آتشکده آدریان
کلیسای حضرت پطرس” “کلیسای حضرت مریم
و … که از آثار و جاذبه های تاریخی-فرهنگی ارزشمند خیابان سی تیر به حساب می آیند.

“شکم گردی در خیابان سی تیر تهران”


خیابانی خوش مزه که از هر غرفه ی آن بوی طعمی خوشمزه به مشام میرسد. خیابان سی تیر، تجربه ای خوش مزه و مطبوع را برای شما به ارمغان می آورد که بخش غالب آن شامل موارد زیر است:

کافه ها: کافه های خیابان سی تیر تمام سلیقه ها را راضی نگه میدارد. چراکه دارای دو بخش مدرنیته و سنتی هستند و هر یک از کافه های سنتی و یا مدرن این خیابان در تلاشند تا به بهترین نحو از میهمانان خود پذیرایی کنند و بهترین کیفیت را به آنها ارائه کنند، پس اصلا نگران نباشید. در این خیابان، متناسب با سلیقه خود گشت و گذار کنید و به مکان مطلوب خود بروید.

خوش مزه ترین خیابان تهران

فست فودها: از هر چه بگذریم غذاهای فست فودی طرفداران خاص خود را دارند. این خیابان برای این دسته از عابران نیز برنامه دارد و فلوکس هایی هستندکه غذاهای فست فودی را برای طرفداران این غذا با بهترین شکل، طبخ و سرو میکنند.

غذاهای ایرانی و خانگی: در این میان از غذاهای چلویی و کبابی نیز نباید غافل شد چراکه میتواند علاقمندان زیادی داشته باشد. درخیابان سی تیر رستوران هایی که این نوع غذاها را ارائه می کنند نیز میتوان پیدا کرد.

غذاهای بین المللی: گذشته از تمام مواردی که گفته شد، غذاهای فرنگی و بین المللی را نیز نباید از قلم انداخت چرا که این نوع غذاها را نیز می توان در این خیابان پیدا کرد.
در نتیجه، این خیابان تمامی سلیقه ها را راضی نگه میدارد و لبخند را برروی لبان تمام رهگذران خود مینشاند.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

با آپارات بلیط اینجا همراه باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها