راهنمای سفر به بندرعباس و فعالیت‌ها و جاذبه‌های آن

بندرعباس که در ساحل خلیج فارس قرار دارد، دومین شهر بزرگ جنوب ایران و مرکز استان هرمزگان است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری ایران و مرکز تجاری مهم آسیا بوده و موقعیت استراتژیک بندرعباس آن را به شهری مهم در طول تاریخ ایران تبدیل کرده است. مردم بندرعباس به مهربانی و مهمان نوازی بی بدیل معروف هستند مردم بندرعباس، لهجه شیرین و فرهنگ و سنت‌های جالبی دارند. بندرعباس بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ بی‌نظیر جنوب ایران است. شما با فراگیری بهترین راهنمای سفر به بندر عباس قادر خواهید بود، مناسب‌ترین زمان و مکان گردشگری و همینطور اقامت سفر خود را تشخیص دهید و بهترین آن را با توجه به شرایط خود برگزینید.

بهترین زمان سفر به بندر عباس بر اساس شرایط آب و هوایی

بندرعباس نیز مانند سایر شهرهای نزدیک خلیج فارس و خلیج عمان دارای آب و هوای مرطوب و گرم است. دما در زمستان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه و در تابستان بین ۳۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد بوده و میزان رطوبت اغلب به ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به بندرعباس در فصل زمستان به دلیل آب و هوای معتدل آن است.

 جاذبه های تاریخی

بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک از دیرباز شهری مهم بوده است. این اهمیت باعث ساخت بناهای تاریخی زیادی در شهر شد، اما مساجد و عمارت های باشکوه با تزئینات باشکوه در جنوب ایران در مقایسه با شهرهای مرکزی که در بسیاری از ادوار پایتخت کشور بوده‌اند، کم‌تر دیده می‌شود. متأسفانه برخی از آثار تاریخی بندرعباس به دلیل عدم نگهداری مناسب و رطوبت زیاد آسیب دیدند. برای بهره‌مندی از بهترین راهنمای سفر به بندر عباس دانستن جاذبه‌های تاریخی می‌تواند به گردشگری شما کمک بسیاری کند.

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد به عنوان ساختمان گمرک بوده است. این بنای تاریخی دو طبقه، نام خود را از سقف آن گرفته که شبیه کلاه هایی است که خارجی‌ها در آن زمان بر سر می‌گذاشتند. بازدید از کلاه فرنگی هم اکنون برای عموم آزاد است.

 

حمام گاله دری

حمام گاله دری متعلق به قرن سیزدهم یکی از  معدود حمام های سنتی باقی مانده در بندرعباس است. در قرن نوزدهم به دستور یکی از بازرگانان معروف شهر ساخته شد. فضای داخلی این حمام با مصالحی ساخته شده است که می‌تواند رطوبت اضافی را جذب کند. امروزه حمام تاریخی گاله دری یک موزه مردم شناسی است که بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم استان هرمزگان است.

 

پل لاتیدان

برای بهترین راهنمای سفر به بندر عباس می‌توانید پل لاتیدان را برای خود برگزینید. پل لاتیدان یکی از طولانی ترین پل‌های ایران است. تقریباً ۵۰۰ سال پیش ساخته شد و به عنوان گذرگاه کاروان‌های عبوری مورد استفاده قرار می‌گرفت. متاسفانه بخش عمده‌ای از این پل تاریخی به دلیل استفاده از صخره‌های ناهموار به جای آجر در ساخت آن تخریب شده است.

 

قلعه فین

قلعه فین بر فراز یک کوه قرار دارد. این قلعه تاریخی اسرارآمیز در نزدیکی بندرعباس برای اهداف نظامی ساخته شده است. تاریخ ساخت قلعه فین را حدود اواسط دوران اسلامی در ایران تخمین زده‌اند.

 

معبد هندی

معبد هندی در قرن نوزدهم  ساخته شد و از مشهورترین جاذبه بندرعباس به شمار می‌رود. نمای سفید و گنبد خیره‌کننده از ویژگی‌های چشمگیر این معبد است. علاوه بر این، فضای داخلی معبد هند با نقاشی‌های دیواری مذهبی و تصاویر کریشنا تزئین شده است.

 

جاذبه های طبیعی بندرعباس

بهره مندی از بهترین راهنمای سفر به بندر عباس می‌تواند به شما کمک کند تا از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید.

گنو گرم

منطقه حفاظت شده اطراف کوه گنو در ۳۴ کیلومتری شمال شرق بندرعباس قرار دارد. این منطقه زیبا به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و با طراوت در بین مردم محلی محبوبیت زیادی دارد. چشمه گرم Genu بهترین مکان برای استراحت پس از یک هفته طولانی و لذت بردن از آب گرم و آرام است. این چشمه، زیستگاه طبیعی ماهی‌های کوچکی بوده که فقط در این منطقه وجود دارد. علاوه بر این، این منطقه از گیاهان منحصر به فرد پوشیده شده است که برای اهداف پزشکی استفاده می‌شود.

 

 

غار خرسی

غار خرسی در ۸۰ کیلومتری بندرعباس یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های استان هرمزگان است. استالاکتیت‌های شگفت انگیز و کریستال‌های نمک داخل غار، هر کسی را که عاشق طبیعت و مجذوب خود می کند. کاوش در غار خرسی نیازمند تجهیزات و تجربه خاصی در غارنوردی است. خود منطقه اطراف نیز می‌تواند بازدیدکنندگان را شگفت زده کند.

 

خلیج فارس

برای بهترین راهنمای سفر به بندر عباس خلیج فارس بهترین گزینه است . آب گوارای خلیج فارس و سواحل تمیز آن، از جاذبه‌های  اصلی بندرعباس به شمار می‌رود. شنا، غواصی، قایق سواری و چندین فعالیت آبی دیگر، سواحل خلیج فارس را به مقصدی عالی تبدیل کرده است.

 

 

کارهایی که باید در بندرعباس انجام دهید

بازار ماهی بندرعباس

به عنوان  بهترین راهنمای سفر به بندر عباس بازار ماهی آن  بهترین گزینه برای خرید است. خوردن غذاهای دریایی در سفر به شهر بندری ضروری بوده و از آن جایی که بسیاری از مردم محلی ماهیگیر هستند، طیف گسترده‌ای از ماهی‌های تازه و دیگر موجودات دریایی در بازار ماهی موجود است. این بازار برای کسانی که به دنبال امتحان انواع ماهی هستند و مایل به طبخ آن هستند بسیار مناسب است.

کافه های بندرعباس

اگرچه تقریباً در همه جا، کافه پیدا می‌شود، اما گذراندن یک شب در یکی از کافه‌های بندرعباس در سفر به این شهر امری ضروری است. اکثر کافه‌ها آخر هفته‌ها، موسیقی زنده محلی دارند و به مسافران این فرصت را می‌دهند که به موسیقی بی‌نظیر جنوب ایران گوش دهند و با فرهنگ آن‌ها آشناشوند.

 

سوغات بندرعباس

سوغات اصلی بندرعباس به عنوان یک شهر بندری، انواع ماهی و سایر غذاهای دریایی موجود در بازار ماهی است. بندرعباس نیز یکی از نقاطی در ایران بوده که می‌توان خرمای مرغوبی را در آن یافت و به عنوان سوغاتی خوشمزه خرید. علاوه بر این، چندین هنر دستی ساخته شده از صدف و انواع دیگر آثار هنری را می‌توان در بازار بندرعباس برای کسانی که به دنبال یک سوغاتی نمادین از شهر هستند، پیدا کرد.

 

بندر عباس بهترین مقصد سفر

با آگاهی از بهترین راهنمای سفر به بندر عباس شما قادرخواهید بود از جاذبه‌های گردشگری مانند: غارخرسی، گنوگرم، معبد هندی و… مطلع شوید و از آن‌ها دیدن کنید. بندر عباس به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و سفر با داشتن فضای همراه با فرهنگ گرم جنوب می‌تواند بهترین سفر را برای شما رقم بزند که در دفترچه خاطرات ذهنتان به عنوان سفری به یاد ماندنی باقی بماند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها