معرفی جاذبه های گردشگری سرعین

سرعین شهر عسل های کوهستانی

سرعین که در زبان ترکی (سریین) خوانده می‌شود را بیشتر بشناسیم. سرعین، شهری در قلب اردبیل، جای گرفته در میان دستان سبلان. شهری که آب و هوای خوش آن حتی در روزهای گرم و طاقت فرسای سال هم زبانزد همگان است. سرعین را به سبب وجود چشمه های آب گرم متعددی که دارد؛ شهر چشمه های بهشتی نیز می نامند.


گاهی برای ما پیش می‌آید که به منطقه ای سفر می کنیم و از بازدید بسیاری از جاذبه های دیدنی آن بدلیل نداشتن اطلاعات، محروم می مانیم. ما در این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه های توریستی شهر سرعین بیشتر آشنا کنیم تا پس از سفر به اردبیل، دیدنی های این منطقه را از دست ندهید. پس با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه شوید.
برای سفر به سرعین، خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار و یا دریافت مشاوره کلیک کنید.

دیدنی های گردشگری سرعین


سرعین سهم بسزایی در جاذبه های گردشگری اردبیل دارد. برخی از بهترین و مشهورترین دیدنی های استان اردبیل در شهر سرعین قرار گرفته اند. این دیدنی ها در هر زمان و هر فصلی از سال، زیبا و حیرت انگیز خواهد بود.

چشمه های آبگرم سرعین

چشمه آبگرم های سرعین


در میان تمام شهرهایی که در ایران، دارای چشمه آبگرم هستند، این سرعین است که همچنان نام اول را به عنوان معروف ترین چشمه های آبگرم در اختیار دارد. اغلب افراد، سرعین را با چشمه های آبگرم آن می‌شناسند و بسیار از این پتانسیل خدادادی استقبال می کنند.
سرچشمه آب گرم های سرعین از دل کوه های سبلان است. سرعین در میان ۹ آبگرمی که دارد؛ برخی از آن ها به صورت سرپوشیده و برخی هم مناسب فصول گرم سال بوده و سرباز هستند و از این طریق امکانات مناسبی را برای میهمانان خود فراهم می‌کند.


آبگرم های معروف سرعین عبارتند از


آبگرم گاومیش گلی که دارای گرم ترین و پرآب ترین مرکز آبگرم سرعین است.
آبگرم بش باجیلار که از قدیمی ترین چشمه های آبگرم است. آبگرم سبلان که بزرگترین مجتمع آب درمانی در ایران با امکانات پرطرفدار تفریحی می باشد.
آبگرم قهوه سویی.
آبگرم ایرانیان که مدرن ترین آبگرم سرعین بهمراه تجهیزات ویژه و فضایی مناسب برای کودکان است.
و آبگرم رویال پارک سرعین.

تپه آناهیتا سرعین

تپه آناهیتا سرعین


ازجمله آثار طبیعی-تاریخی سرعین باید به تپه آناهیتا اشاره کرد که در قسمت غربی این شهر واقع شده است. قدمت این تپه به ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. جالب است بدانید که تپه آناهیتا در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته است. این منطقه باستانی یادگاری از دوره های مختلف تاریخی ایران ازجمله ایل خان ها، قراقویونلوها، سلجوقیان، و آق قویونلوها است.


اسکی در پیست آلوارس سرعین

پیست اسکی

میتواند انتخابی دوست داشتنی باشد برای مسافرانی که به برف و سرما، و تفریحات زمستانی از جمله اسکی علاقمندند. این پیست اسکی هیجان انگیز در دل دامنه صخره ای سبلان، نزدیک به روستای آلوارس میباشد. روستای دیدنی آلوارس در ۲۴ کیلومتری سرعین واقع شده است.
در این مابین نکته مهمی که این جاذبه طبیعی را در بین دیگر پیست های اسکی، منحصر به فرد می کند، دایر بودن آن در حداکثر ۸ ماه از سال است که به برکت آب و هوای کوهستانی و بارش برف در فصول سرد سال است.


روستای آتشگاه(کانون آتشکده های تاریخی مربوط به اقوام زرتشتی)

روستای آتشگاه


روستای آغ مام که به واسطه وجود آتشکده های متعدد در آن، به روستای آتشگاه نام گرفته است از مشهور ترین جاذبه های تاریخی و دیدنی سرعین به شمار می آید. تلفیق شگفت انگیز دو مکان مقدس از دو دین، می تواند بسیار جالب و دیدنی باشد.
در این روستا، آتشکده آذر فریق و امام زاده عبدالله در جوار یکدیگر قرار گرفته اند. و جای بسی تاسف است که این آثار تاریخی که جزء فرهنگ و ادیان مردم ایران هستند، جز مخروبه و ویرانه ای بیش نیستند. به ویژه آتشکده آذر فریق که زمانی از مهمترین مراکز زرتشتیان به خصوص در روزگار حکومت ساسانیان بوده و از توجه بسیاری برخوردار بوده است، اما این مشکلات از ارزشمندی این بناها نخواهد کاست.

آبشار ورگه سران

آبشار ورگه سران


دیگر دلیل شهرت روستای سرعین، روستاهای کوچک و باصفای اطراف آن و طبیعت منحصر به فرد هر یک از آنها است. آبشار ورگه سران از جمله زیبایی های طبیعت این منطقه است که برای اغلب مردم، ناشناخته مانده است. آبشار ورگه سران به علت همجواری با این روستا به این نام شهرت یافته است.
علاوه بر این آبشار دیدنی، منطقه ای دره مانند با عنوان چهل چشمه، هوش از سر هر کسی خواهد برد. نهایت زیبایی در کنار ترکیب چشمه و پیوتن و ساختن جویبار، درختان و زمین سرسبز و هوای تازه و مطبوع جنگلی، چشم اندازی بی نظیر را رقم می‌زنند که می تواند دلیل مهمی برای رفتن به روستای ورگه سران سرعین باشند.

دره گلستان سرعین

دره گلستان در کجا قرار دارد


از دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی سرعین که کمتر کسی از آن اطلاع دارد و از آن بازدید می‌کند، دره گلستان سرعین است. این دره، در روستایی با همین نام یعنی روستای گلستان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در این دره، تجربه دو دوره مختلف و دو جنس آب مختلف است. یکی یخچال های طبیعی ک بیان کننده فعالیت های یخچالی بعد از دوران یخبندان در این ناحیه است و دیگری آب گرم معدنی چشمه گورگور در این دره است.


دیگر مناطقی که با سفر به سرعین باید ازآنها بازدید کنیم شامل چاقور چوقر، مردان بولاغی، تورش سویی و روستای کنزق است.
در این مطالب سعی ما بر آن بود که گوشه ای از زیبایی های کمتر دیده شده سرعین را بیان کنیم. اما اگر شما هم نکته خاصی در رابطه با مراکز و مکان های دیدنی شهر سرعین دارید نظر خود را برای ما کامنت کنید. و یا اگر به این شهر سفر کرده اید، میتوانید تجربه جاذبه گردی های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای دیدن ویدئو های بیشتر و آشنایی با جاذبه های ایران و جهان به آپارات بلیط اینجا سر بزنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها