سفر تابستانه به مشهد

سفر تابستانه به مشهد و معرفی تفریحات و جاذبه‌های آن در این فصل

با سفر تابستانه به مشهد می‌توانید علاوه بر زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) از سایر جاذبه‌ها و مراکز آن دیدن کنید. این شهر به دلیل تعطیلات تابستان، میزبان ورورد زائران زیادی از نقاط مختلف کشور و مسافران بین‌المللی است که به تبع آن در این فصل نسبتا شلوغ است. اما به دلیل وجود مراکز تفریحی مانند پارک آبی و جاذبه‌های تاریخی و رستوران‌ها، هرساله پاسخگو انبوه جمعیت در این فصل است.

غذا و نوشیدنی در مشهد

نوع رستوران تعیین کننده هزینه وعده‌های غذایی در مشهد است. گردشگران زیادی در این شهر وجود دارد، بنابراین انواع مختلفی از رستوران‌ها وجود دارد. غذاهای مشهد بسیار متنوع هستند و بسیاری از غذاهای آن علاوه بر غذاهای محلی شهر، سایر غذاهای ایرانی را نیز شامل می‌شود.

شله، غذای مشهدی

شله یک غذای مشهدی است که در سراسر کشور طرفداران زیادی دارد. از لوبیا درست می‌شود، بسیار سالم است و به تنهایی یک شام ایده آل را به وجود می‌آورد. لوبیا، برنج نیمه، گوشت گوساله، عدس، قارچ، انواع فلفل، زنجبیل، دارچین و هل را می‌توان در آن یافت.

شیشلیک شاندیز

اگر از کباب لذت می‌برید، امکان ندارد که نام شیشلیک شاندیز را نشنیده باشید. پیشنهاد می‌شود هنگام سفر به مشهد، به شاندیز بروید و از شیشلیک‌های آن غافل نشوید.

نوشیدنی‌ها (نوشیدنی‌های گازدار)

از برترین کافه‌های مشهد می‌توان به کافه شکر، کافه عدن، کافه وانیلی، کافی شاپ بیسکویت و کافه دیدار اشاره کرد که همگی دارای دکوراسیون دلپذیر و منوهای خوشمزه هستند.

انواع جاذبه‌های مشهد

در سفر تابستانه به مشهد، بهتر است با جاذبه‌های معنوی و تاریخی آن نیز آشنا شوید که در لذت بردن از سفرتان در این شهر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

حرم امام رضا (ع)

حرم مطهر امام رضا (ع) برترین و شاخص‌ترین مقصد گردشگری مشهد است. تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها دسترسی به حرم را که در شرق شهر قرار دارد، آسان می‌کنند. برای رفتن با مترو به حرم باید از ایستگاه بسیج خارج شوید و از خیابان امام رضا عبور کنید.

آرامگاه فردوسی

باید از ۲۵ کیلومتری شمال غرب مشهد بروید تا به محل مقبره فردوسی برسید. شهر قرون وسطایی تاباران و بنای یادبود هارونیه هر دو در نزدیکی این مقبره قرار دارند. بنای فعلی که پس از پاسارگاد و تخت جمشید طراحی شده است در سال ۱۳۱۳ رونمایی شد.

شاندیز

غرب مشهد، نزدیک شاندیز، مکانی فوق‌العاده برای گشت و گذار و لذت بردن از فضای باز وجود دارد. این شهر در کنار تماشای محیط‌های خیره کننده، به خاطر غذاهای لذیذش معروف است.

پارک کوه سنگی

این پارک عمومی شهری بزرگ‌ترین پارک مشهد است که در اطراف کوه کوچکی به نام کوهسنگی گسترش یافته است. ممکن است چند ساعتی را در این منطقه دوست داشتنی که درختان و گل‌های زیادی دارد سپری کنید. همچنین می‌توانید از موزه بزرگ خراسان نیز در این پارک دیدن کنید. بازدید از پارک در شب لذت بخش خواهد بود، زمانی که می‌توانید منظره زیبایی از شهر را از بالای کوه داشته باشید.

روستای کنگ مشهد

کنگ، یک شهر تاریخی در چند کیلومتری مشهد، دارای سبک معماری خاصی است که در آن پشت بام خانه‌ها به عنوان حیاط عمل می‌کنند. این تصاویر تداعی کننده ماسوله، یک مقصد گردشگری محبوب در ایران است. اگرچه کنگ کم‌تر توریستی است و نسبتاً قابل مقایسه نیست، با این وجود ارزش دیدن دارد.

پارک‌های آبی

در روزهای سوزان تابستان، ممکن است در یکی از چهار پارک آبی مشهد خود را خنک کنید و بهترین زمان برای سفر به مشهد نیز باشد. شما می‌توانید از تخفیف‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط هر یک از این پارک‌ها در دوره‌های خاص استفاده کنید.

آرامگاه نادرشاه

موزه نادری در مجموعه باغ مشهد شامل آرامگاه نادرشاه است. بخش عمده این بقعه و دو گالری موزه در شمال غربی چهارراه شهدای مشهد قرار دارند.

آتشکده بازه‌هور

این معبد باستانی که در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد، در واقع یک مکان مذهبی زرتشتیان بوده که در زمان صفویه ساخته شده است. امروزه این مکان عملاً ویران شده است و فقط یک بنای سنگی و آجری از آن باقی مانده است. نام معبد، که اشاره‌ای به مکان فعلی آن دارد، به معنای واقعی کلمه به «دره خورشید» ترجمه می‌شود. اگرچه رسیدن از مشهد به آنجا زمان می‌برد، اما این معبد به ویژه برای علاقه مندان به ادیان باستانی ارزش دیدن دارد.

گشت و گذار در شهر مشهد

هم مترو مدرن و هم یک سیستم اتوبوس گسترده به مشهد خدمات رسانی می‌کنند. خطوط ۱ و ۲ مترو در حال حاضر در حال استفاده هستند، در حالی که دو خط دیگر در حال ساخت یا در مراحل برنامه ریزی هستند. وکیل آباد با خط ۱ به طول ۲۴ کیلومتر به فرودگاه بین‌المللی مشهد، دومین فرودگاه شلوغ ایران، متصل می‌شود.

سفر تابستانه به مشهد و جاذبه‌های آن

با توجه به جاذبه‌های فراوان، به جرات می‌توان گفت که مشهد قطعا مقصدی است که در تابستان و سفرهای خود باید آن را درنظر بگیرید. پس اگر به این شهر نرفته‌اید، اکنون بهترین زمان برای سفر به مشهد و لذت بردن از تمام فعالیت‌های عالی آن است.

سوالات متداول

[toggle title=”هزینه‌های سفر به مشهد چه مواردی را شامل می‌شود؟” state=”close”]

هزینه حمل و نقل و بلیط، خورد و خوراک و محل اقامت[/toggle]

 

[toggle title=”هزینه هتل‌هایی که در نزدیک حرم قرار دارند نسبت به هتل‌های هم ردیف خود در دیگر نقاط مشهد چطور هستند؟” state=”close”]

هتل‌هایی که به حرم نزدیک هستند، هزینه‌های پایین‌تری نسبت به سایر هتل‌های هم رده خود دارند.[/toggle]

 

[toggle title=”ارزان‌ترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد چیست؟” state=”close”]

استفاده از اتوبوس‌های معمولی و ماشین‌های شخصی[/toggle]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها