سفر تابستانی به پایتخت طبیعت ایران، زادگاه قوم لر

با سفر تابستانی به پایتخت طبیعت ایران می‌توانید از جاذبه‌های آن نهایت لذت را ببرید. این شهر دوست داشتنی خانه آبشارهای متعدد و دیگر شگفتی‌های طبیعی ایران است. فصل تابستان مناسب‌ترین زمان برای سفر به این منطقه است، اما هر ساله گردشگران زیادی در زمان‌های مختلف به این مکان سفر می‌کنند. از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر می‌توان به آبشار بهرام بیگی، آبشار زیبای کمردوغ، آبشار یاسوج، آبشار بنر گنج، شهر تاریخی بلد شاپور و کتیبه‌های تنگ سروک باقی مانده از دوران امپراتوری اشکانی اشاره کرد.

 

جاذبه‌ها و تفریح ​​تابستانی لذت بخش در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جاذبه‌های طبیعی متنوع از جمله آب و هوای مطبوع، آبشارها، چشمه‌ها و باغ‌ها، جاذبه‌های زیادی برای گردشگری تابستانی دارد، اما کوهنوردی در دامنه دنا و خامی تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما به ارمغان می‌آورد. کوهنوردی در هر زمانی لذت بخش است، چه در زمستان که کوه یکنواخت سفید است و چه در فصلی که گردشگران از گرما به آبشاری در دل کوه پناه می‌برند. جنوب استان آرامش بی‌نظیری را به گردشگران می‌بخشد. با سفر تابستانی به پایتخت طبیعت ایران می‌توانید همه این‌ها را باهم تجربه کنید.

 

معجزات کوهنوردی

کوهنوردی و تنفس در هوای پاک و قدم زدن در بین گیاهان دارویی معطر و گیاهان خوراکی و مشاهده صخره‌های بزرگ، حس شگفت انگیزی به گردشگران می‌دهد. کوه در ادبیات فارسی نماد شکوه، پایداری و نماد عشق و سخت کوشی است و کوهنوردی یادآور اشعار شاعران و داستان‌های اساطیری است. باید صحنه‌های زیبایی اسرارآمیز صخره‌های سخت را درک کرد و در هماهنگی با طبیعت کوه‌ها، به گفته کوهنوردان، باید کوله پشتی را برداشت و تجربه کرد.

 

غار ده شیخ

یکی از جاذبه‌های گردشگری به نام غار ده شیخ، پوشیده از دشت‌های سرسبز سیلابی، کوه‌های سفید برفی، رودخانه‌های جزر و مدی و آثار و یادبودهای چند هزار ساله است که تمدن ایرانی را به نمایش می‌گذارد. این غار محل زندگی گردشگران و باستان شناسانی است که در تعطیلات سال نو به کشف زیبایی‌های طبیعی می‌پردازند. در حین گشت و گذار در مناطق پوشیده از برف سنگین استان، می‌توانید سایر مناطق مجاور با آب و هوای متفاوت و زیبایی‌های طبیعی را لمس کنید.

روستای کریک

یکی دیگر از مکان‌های زیبا روستای کریک در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج است که بافت بی‌نظیر پلکانی روستا با سازه‌های گلی و مهندسی جذاب، گردشگران خارجی زیادی را به این روستا می‌کشاند.

روستای مارین

روستای مارین در همسایگی شهرستان دوگنبدان معروف به “ماسوله جنوبی” (جاذبه گردشگری بسیار معروف در شمال ایران) که رنگین کمان و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی آن درهای استان را به روی گردشگران داخلی و خارجی گشوده است. باغ مارین بهشت ​​گمشده جنوب ایران است و این روستا در فصل بهار و اواخر زمستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف استان است.

چشمه بلقیس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری تاریخی چشمه بلقیس با طبیعت سرزنده و تنوع گونه‌های درختی و چشم اندازهای زیبا می‌باشد.

 

ظرفیت‌های گردشگری کوهستان در استان

سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با کوه‌های مرتفع خامی و دنا یکی از مقاصد کوهنوردان جنوب کشور به حساب می‌آید. همه جاذبه‌های منطقه حفاظت شده دنا به ارتفاع آن محدود نمی‌شود، بلکه تنوع حیات وحش، آبشارها و چشمه‌ها و دیگر مناظر طبیعی بکر بر جذابیت آن می‌افزاید تا جایی که این روزها تورهای کوهنوردی زیادی به مقصد می‌روند.

 

مشخصات رشته کوه دنا و جاذبه‌های آن

رشته کوه دنا از ۲۰ کیلومتری شرق یاسوج شروع شده و تا ۷۰ کیلومتری شمال غربی استان اصفهان ادامه دارد و شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در دامنه این کوه زیبا قرار دارد. کوه خامی با ارتفاع ۳۲۰۰ متر یکی دیگر از ارتفاعات رشته کوه زاگرس است که در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و بین شهرستان‌های گچساران و باشت قرار دارد. وجود ۱۰ قله بیش از سه هزار متر، درخت‌های سرو، غارها، آبشار دائمی، رودخانه خروشان، درختان انبوه، تپه‌های مخملی با گل‌های رنگارنگ این ناحیه را به یکی از چشم نوازترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است.

سفر به زادگاه قوم لر

کهکلویه و بویراحمد از شهرهایی محسوب می‌شود که هنوز طبیعت آن دستخوش تغییرات انسانی نشده و بکر بودن خود را حفظ کرده است. با سفر تابستانی به پایتخت طبیعت ایران که زاذگاه قوم لر محسوب می‌شود، می‌توانید از این طبیعت بکر و مثال نزدی نهایت لذت را ببرید. این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی و ورزش است که به علاقه‌مندان آن بسیار توصیه می‌شود از این دیار بازدید کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها