سفر زمینی به کشور های همسایه

سفر زمینی به کشور های همسایه

 

همه ما وقتی تصمیم به مسافرت میگیریم اولین چیزی که مطرح میشود این است که از چه طریقی میتوان سفر را انجام داد . اگرچه سفر هوایی به دلیل راحتی و زمان کوتاه پر طرفدار ترین نوع سفر محسوب میشود اما سفر زمینی هم جذابیت هایی دارد که باعث میشود افراد زیادی این نوع سفر را ترجیح دهند . هزینه کمتر ، تنوع و جذابیت مسیر و… از جمله مواردی است که ما را به سفر زمینی ترغیب میکند .

 

بسیاری از ایرانیان سالانه سفر زمینی به کشور های همسایه را در برنامه گردشگری و تفریحی خود در نظر میگیرند .

کشورهایی که میتوان از ایران به صورت زمینی سفر کرد عبارت است از : ترکیه ، ارمنستان ، افغانستان و پاکستان، ترکمنستان ، آذربایجان و عراق

که ما در مطلب سفر زمینی خارجی در مجله گردشگری بلیط  اینجا به طور مفصل راجع به شرایط سفر زمینی و سفر به کشور ترکیه توضیح دادیم . در این مطلب به سایر کشور هایی که از ایران میتوان به صورت زمینی سفر کرد میپردازیم .

 

ارمنستان

سفر به ارمنستان در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده . اگرچه ارمنستان کشور چندان بزرگی نیست اما جاذبه های های گردشگری، موزه های دیدنی و طبیعت زیبا گردشگران زیادی را به این کشور جذب میکند.

ایروان پایتخت ارمنستان یکی از قدیمی ترین و متمدن ترین شهر ها جهان است .

سفر زمینی به ایروان با اتوبوس

سفر به ایروان با اتوبوس یکی از گزینه های سفر زمینی است . دیگر نیازی نیست زحمت رانندگی و مشکلات سفر با ماشین شخصی را متحمل شوید کافیست بلیط را رزرو کنید و از مسیر لذت ببرید .

پایانه ها یی که اتوبوس ها از تهران به ایروان حرکت میکنند پایانه بیهقی (آرژانتین) و پایانه غرب (آزادی) هستند. که پایانه آزادی پر تردد تر است.

سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی

سفر به ایروان با ماشین شخصی میتواند یک تجربه جذاب و به یاد ماندنی برایتان باشد چرا که مسیری که از آذربایجان شرقی تا مرز نوردوز و سپس از مرز نوردوز تا شهر ایروان طی میکنید، دارای طبیعتی بی نظیر و دیدنی است .

برای سفر به ایروان با ماشین شخصی باید از مرز «نوردوز» که در استان آذربایجان شرقی است، رد شوید.  مسافت تهران تا  مرز نوردوز  حدود ۸۱۰ کیلومتر است . و مسافت  مرز نوردوز به ایروان حدود ۳۸۲ کیلومتر است . بنابراین اگر بخواهید از تهران به ایروان سفر کنید، باید ۱۱۹۲ کیلومتر رانندگی کنید . اگرچه مسافت زیاد و رانندگی طولانی ممکن است خسته کننده به نظر برسد اما تماشای مناظر و تنوع دیدنی های در طول مسیر میتواند این سختی را مطلوب کند . مثلا دریاچه سوان است که بزرگترین دریاچه ارمنستان و قفقاز است یکی از این دیدنی ها ست . این دریاچه در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان  قرار دارد همچنین در اطراف این دریاچه، یک پارک ملی بسیار بزرگ و زیبا به اسم پارک ملی سوان وجود دارد که بدون اغراق، یکی از زیباترین پارک‌ ها برای پیاده روی است.

 

آذربایجان

آذربایجان همسایه شمالی ایران یکی دیگر از مقصد هایی است که میتوان از طریق زمینی به آنجا سفر کرد . باکو پایتخت این کشور

که در ساحل غربی خزر واقع شده بزرگترین شهر منطقه قفقاز و بزرگترین شهر ساحلی دریای خزر است .

 

سفر زمینی به باکو با اتوبوس

اگر از تهران قصد سفر دارید به  ترمینال غرب  بروید و از آنجا با اتوبوس تهران باکو راهی آذربایجان شوید. .  مدت زمان تقریبی سفر زمینی به باکو با اتوبوس بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت است.

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی میتواند کمترین هزینه را برای شما داشته باشد  . مرز آستارا و مرز بیله سوار مرزهایی است که میتوانید برای رسیدن به آذربایجان انتخاب کنید که هر دو مرز به صورت ۲۴ ساعت فعالیت دارد .زمان تقریبی تهران تا باکو از مسیر مرز آستارا حدود ۱۱ ساعت  است و زمان سفر زمینی به باکو با ماشین، از مرز بیله سوار حداقل ۱۳ ساعت است . منطقی است که اهالی استان‌ ها ی غربی کشور این مرز را برای سفر به آذربایجان انتخاب کنند تا ساکنان  سایر استان‌ ها .

 

 

 

ترکمنستان

سفر به ترکمنستان با خودرو شخصی با صرف کمترین هزینه به دلیل داشتن مناظر طبیعی و تاریخی دیدنی میتواند یک سفر شیرین برایتان به ارمغان بیاورد .این کشور که در آسیای میانه و در شمال شرق ایران قرار دارد دارای مردمانی اصیل و آداب و رسومی خاص است از جمله آداب و رسوم و مسائل پر اهمیت ترکمنستان می توان به احترام فراوان به قرآن، سفره نان، احترام به اموات، مهمان نوازی و آسان بودن ازدواج در این کشور، اشاره کرد. مرز باجگیران و درگز مرز های زمینی ایران و ترکمنستان هستند .

 

افغانستان و پاکستان

دو کشور افغانستان و پاکستان در همسایگی ایران به دلیل جنگ و نا امنی ، زیاد مورد توجه مسافران و گردشگران واقع نشده .اما کشور افغانستان پر از تپه ها و مناظر طبیعی شگفت انگیز به همراه شهرهای زیبایی است که هر گردشگر و جهانگردی را میتواند به خود جذب می کند. خیلی از جهانگردان دنیا، افغانستان را الدورادوی طبیعت گردی می دانند. با تمام این ها افغانستان برای گردش های خانوادگی و سفرهای لوکس مناسب نیست . پاکستان نیز مورد اقبال افراد زیادی قرار نمیگیرد با این حال  تماشای منظره های طبیعی خرید لباس های سنتی و آشنایی با فرهنگ متفاوت مردمی ساده می تواند علاقه افرادی خاص باشد . برای رفتن به پاکستان می توانید از مرز زمینی زاهدان سفر خود را آغاز کنید.

 

عراق

سفر به عراق معمولا به قصد زیارت عتبات انجام می گیرد. این در حالی است که شهر های شمالی عراق چون اربیل نیز می توانند گزینه مناسبی برای گردشگری باشند .

همه ساله در ایام اربعین ایرانیان بیشماری از طریق زمینی به سمت عراق  حرکت میکنند. شاید بتوان گفت بالاترین درصد سفر زمینی از ایران به این ایام و به این کشور تعلق دارد .  شمار زائرین در ایام اربعین به حدی است که مرزهای ایران و عراق با وجود تعدد و امکانات بالا دچار ازدحام شدید و اختلال در عبور و مرور میشود به ویژه این که شما برای سفر به عراق نیازی به ویزا هم ندارید و این هم کار را آسان تر میکند . علاوه بر سفرهایی که با ماشین شخصی صورت میگیرد سفر با اتوبوس و تورهای زیارتی زمینی هم آمار تردد از مرز های مشترک ایران و عراق را بسیار بالا میبرد . مرز مهران ، خسروی، چزابه از مرز های ایران و عراق است که مرز مهران پرطرفدار تر و از تردد بسیار بالایی برخوردار است .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها