استانبول کارت چیست؟ - تور استانبول 2023

قیمت استانبول کارت ۱۴۰۱ | تور استانبول

استانبول کارت – اگر از طرفداران سفرهای خارج از کشور و تورهای خارجی هستید، بدون شک تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با انجام چه کارهایی میتوان هزینه‌های سفر را تا حد امکان کاهش داد. قطعا یکی از راه های کاستن از هزینه های اضافی و داشتن سفری مقرون به صرفه تر، توجه به حمل و نقل و رفت و آمد در کشور مقصد است.

از طرفی توجه به هزینه ها در سفرهای خارجی به خاطر تغییرات مدام قیمت ارز از اهمیت بیشتری برخوردار است. از این جهت که تور استانبول، از پرطرفدارترین گزینه های سفر برای ایرانیان میباشد، در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” به بررسی یکی از راهکارهای کاهش هزینه سفر به استانبول خواهیم پرداخت.

این راهکار، استفاده از استانبول کارت میباشد که دغدغه رفت‌وآمدهای داخل شهر گردشگران را به خوبی برطرف خواهد کرد. حالا سوال اینجاست که استانبول کارت دقیقا چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و چه گونه می‌توان آن را تهیه و استفاده کرد؟
استانبول کارت از پرکاربردترین کارت هایی است که هم مورد توجه اهالی استانبول و هم گردشگران و مسافرانی که این شهر را مقصد توریستی خود قرار میدهند واقع شده است.

این کارت که با نام کارت متروی ترکیه نیز شناخته میشود هزینه های مربوط به حمل و نقل شما در شهر استانبول را تا حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد داد و شرایط را فراهم میکند تا بتوانید در هزینه های خود تا حد امکان صرفه جویی کنید.
خوشبختانه دولت ترکیه، راهکار های متعددی را در جهت بهبود تجربه گردشگران و مهاجران این کشور، اجرایی کرده است؛ ازجمله موثر ترین آنها طراحی و اجرای ایده‌ی استانبول کارت میباشد.


استانبول کارت چیست؟


این کارت در حقیقت از نوع کارت های هوشمندی است که در سال ۲۰۰۹ به عنوان جایگزینی مناسب برای بلیت الکترونیکی آکبیل، به شهروندان و توریستان عرضه شدند. این کارت که مانند کارت های بانکی طراحی شده است، کاهش محسوس هزینه های گردشگران در شهر زیبای استانبول را در پی خواهد داشت.

تهیه و خریداری این کارت، مزایایی نظیر تخفیف در هزینه های حمل نقل، اینترنت رایگان، استفاده از تفریحات تعیین شده و… را به شیوه رایگان یا همراه با تخفیف های چشمگیر شامل میشود.

استانبول کارت - شارژ استانبول کارت

“خرید استانبول کارت”


گردشگران برای استفاده از متروهای استانبول لازم است اقدام به تهیه استانبول کارت کنند. با این حال چنانچه این کارت را بهمراه ندارید، جای نگرانی نیست چراکه به راحتی می توانید از درگاه های بسیاری همچون ایستگاه های مترو، وبسایت های ارائه دهنده کارت، سفارتخانه ها، باجه ها و ایستگاه های فروش کارت، سوپر مارکت های بزرگ شهر و بعضی از شرکت های فروش ملک نیز که به خصوص دارای کارت مترو باشند، این کارت را دریافت کنید.

با درنظر داشتن اینکه کشور ترکیه اهمیت بسزایی درمورد حقوق شهروندی قائل است، بنابراین اگر نتوانستید از مکان های ذکر شده استانبول کارت خود را خریداری کنید، می توانید در ایستگاه های مترو، با پرداخت وجه نقد به دستگاه هایی مشابه با ATM، کارت مترو را دریافت کرده و از آن استفاده نمایید.

“مزایای استانبول کارت”


حال نوبت به بررسی مزایای استانبول کارت رسیده است. پیشنهادی که “بلیط اینجا” برای شما عزیزان دارد، این است که در اولین مرحله از سفر خود، اقدام به دریافت استانبول کارت کنید، زیرا مزایای زیادی دارد و می توان در مقاطع مختلف از آن استفاده نمود. مزایایی که به آنها اشاره می کنیم شامل موارد زیر است:

-با استفاده از این کارت، می توانید هزینه سفر خود با مترو، اتوبوس، تراموا و… را پرداخت کنید.
-می توان با استفاده از این کارت، هزینه سفر ۵ مسافر را به صورت همزمان پرداخت نمایید.
-فرآیند استفاده و شارژ کارت ساده است.
-با استفاده از این کارت، امکان شارژ و ذخیره مبلغی در آن را دارید.
-با تهیه این کارت، هزینه های سفر شما، شامل تخفیف می شود.
-در اختیار گذاشتن اینترنت رایگان در سطح شهر برای کاربران.
-استفاده از امکانات و تفریحات رایگانی که در کارت تعریف شده اند.

خرید و فعال کردن استانبول کارت

“انواع استانبول کارت”


کدام استانبول کارت را بخریم؟
این کارت های اعتباری انواع گوناگونی دارند که هم مناسب شهروندان استانبول و هم گردشگرانی است که به صورت موقت به این شهر سفر می‌کنند. انواع استانبول کارت‌ها به این صورت است:

-کارت بی‌نام (Anonim kart): این کارت شامل همه افراد می‌شود و گردشگران به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند و نیاز به ثبت نام ندارد.
-کارت آبی (Mavi kart): این کارت، ماهانه شارژ می‌شود و مخصوص شهروندان کشور ترکیه است.
-کارت تخفیف (Indirimli kart): این کارت‌ به افرادی داده می شود که مجاز به استفاده از تعرفه تخفیف‌دار هستند. مثل دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه.
-کارت رایگان (Ucretsiz kart): این کارت به افرادی داده می شود که حق استفاده از تعرفه رایگان را دارند و مخصوص افراد بالای ۶۵ سال ترکیه است.

شما به عنوان گردشگر که به صورت موقت در استانبول رفت‌وآمد دارید می‌توانید Anonim kart را تهیه کرده و مقدار مبلغ مورد نظرتان را در آن شارژ کنید. در حال حاضر نیازی به سینک کردن این کارت به حس کد نمیباشد.

از جمله خدماتی که شامل استانبول کارت می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-وسایل حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، متروبوس، تراموا و…)
-دستشویی‌های پولی
-کشتی‌های داخل شهر
-تله‌کابین‌ها
-حدود ۳۰ فروشگاه

“روش شارژ کردن استانبول کارت”

چگونه استانبول کارت را فعال کنیم؟


شما می‌توانید کارت خود را در ایستگاه‌های مترو شارژ کنید.
شیوه کار هم به این صورت است که به یکی از دستگاه‌های شارژ موجود در ایستگاه‌ها مراجعه کنید. کارت را روی سطح شیشه‌ای مخصوص کارت قرار دهید. با قرارگیری کارت روی صفحه، موجودی آن در مانتیور دستگاه نشان داده می‌شود. بعد از اینکه میزان موجودی را خواندید، کارت را بردارید و اسکناس را وارد دستگاه کنید. حواستان باشد که اسکناس را کاملا صاف داخل دستگاه قرار بدهید.
مجددا کارت را روی سطح شیشه‌ای بگذارید، بعد از چند ثانیه کارت شما به اندازه اسکناسی که در دستگاه گذاشتید، شارژ می‌شود و بعد از آن، دستگاه یک رسید پرداخت به شما خواهد داد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها