معرفی مهمترین معابد تایلند

معرفی مهترین معابد تایلند | تور تایلند ۱۴۰۰

مهمترین معابد تایلند را بشناسیم – همانطور که در قسمت قبل (آشنایی با معابد تایلند) به بررسی برخی از معروف ترین این معابد پرداختیم، در این بخش از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” نیز قصد داریم به ادامه بررسی و معرفی معابد تایلند بپردازیم.


از جمله جاذبه های مهم در صنعت گردشگری کشور تایلند، آیین خاص بودایی و معابد برگرفته از همین باور و اعتقاد است که این کشور را به سرزمینی منحصر به فرد با اماکن اسرار آمیز و معابد شگفت انگیز تبدیل کرده است.

جهت دریافت اطلاعات در مورد تور تایلند ۱۴۰۰ با کارشناسان بلیط اینجا تماس بگیرید.

  • تلفن همراه : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

-معبد وات فو از مهمترین معابد تایلند:


در اعماق بافت فرهنگی و تاریخی مردم بانکوک(پایتخت تایلند)، معبدی با پیشینه غنی تاریخی، به نام معبد وات فو قرار گرفته است. معبد وات فو که به بودای خفته نیز شهرت دارد در محیط داخلی خود محل نگهداری و محافظت از مجسمه ۴۶ متری بودا میباشد.


تزئین گنبد های بلند این معبد با طراحی و رنگ های خاص، آن را بیش از همه جالب توجه و حیرت برانگیز کرده است. از جمله خدمات و امکاناتی که در این مجموعه تاریخی به توریستان ارائه میشود خدمات ماساژ درمانی است که در مدرسه سنتی ماساژ تایلند داخل محوطه معبد می باشد.

معابد تایلند - تور تایلند 1400 - معبد وات فو تایلند

-معبد وات آرون:


از زیباترین و مهمترین معابد تایلند باید از معبد وات آرون نام برد. ظاهر بی نظیر و معماری خاص، معبد وات آرون را به یکی از مهمترین و مشهور ترین مکان های گردشگری تایلند در میان بازدیدکنندگان خارجی تبدیل کرده است.


این معبد در شهر بانکوک و در جوار رودخانه چائو فرایا تایلند واقع شده است. چشم انداز بی نظیر این معبد به واسطه کاشی کاری های ظریف و بی مانند موجود در ۵ برج بلند این مجموعه شکل میگیرد.


به موجب همین موضوع، بازدیدکنندگان از معبد وات آرون با رفتن به ارتفاعات این معبد میتوانند منظره بی نظیری از رودخانه چائو فرایا در کنار این برج های ۷۰ متری را تماشا کنند.

معبد وات آرون تایلند را بشناسیم

-معبد وات چایواتانارام:


در دوران باستان، شهری به نام آیوتایا به عنوان پایتخت کشور تایلند برگزیده شد که به همین منظور آبادی های فراوانی در آن شکل گرفته و اماکن و بناهای تاریخی ارزشمندی نیز در آن ساخته شده است و از همین رو مهد برخی از مهمترین معابد تایلند شناخته میشود.


به همین موجب معبد وات چایواتانارام نیز در این منطقه واقع شده است که از دسته بناهای شگفت انگیز و زیبا در این کشور محسوب میشود. جالب است بدانید هدف از ساخت این بنا ادای احترام و گرامیداشت مقام مادر پادشاه در قرن ۱۷ میلادی بوده است که در کنار رودخانه چائو فرایا بنا شد.

معرفی معبد چایوواتانارام

-معبد وات ماهات:


اگر به شمال تایلند سفر کردید فراموش نکنید که پارک تاریخی سوخوتای با بافت قدیمی و بی نظیری که دارد، میزبان معبد وات ماهات از مهمترین معابد تایلند معابد و البته معابد باستانی این سرزمین در مرکز خود می باشد.


حضور ۱۶۸ مجسمه که نمادی از بودا هستند در محوطه داخلی این معبد، اولین چیزی خواهد بود که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند؛ در انتهای این معبد نیز مجسمه ای عظیم از بودا بر بالای یک بلندی واقع شده است.

-معبد فا سورن کائو:


بدون شک از زیبا ترین و البته مهمترین معابد آسیا باید به معبد فا سورن کائو اشاره کرد که در طراحی خلاقانه و منحصر به فرد خود نظیر ندارد. معبد فا سورن کائو که به معنای معبد روی صخره شیشه ای است در سال ۲۰۰۴ با موقعیت جغرافیایی نزدیک به شهر خیام سان با ارتفاع ۸۳۰ متر بنا شد.
در معماری بیرونی این معبد، شاهد ۵ بودا در اندازه های بزرگ تا کوچک هستیم که به ترتیب در بالای این بنا قرار گرفته اند.

معبد فا سورن کائو کجاست؟

-معبد ماهاتات:


در میان مهمترین معابد تایلند، معابد خاص و تاریخی هم وجود دارند که از دید توریستان پنهان نمی ماند و چه بسا برخی جهانگردان با علاقه به دنیای این معابد تاریخی و باستانی به تایلند سفر میکنند تا از آنها بازدید کنند؛ معبد ماتاهات از همین معابد تاریخی تایلند است که در پارک قدیمی سوکوتای در شهر آیوتایا قرار گرفته است؛ فاصله نسبتا کوتاه این شهر تا بانکوک که از نظر زمانی حدود یک ساعت است، دسترسی نسبتا آسان به این معبد را امکان پذیر کرده است.


تالار اصلی این معبد دارای مجسمه ای بزرگ از بودا است و مجسمه ای دیگر ازبودا نیز درحیاط خارجی این معبد قرار دارد.

معرفی معبد ماهاتات تایلند

-معبد وات ساکت:


معنای نام این معبد به عنوان کوه طلا تعبیر میشود. معبد وات ساکت از معابدی می باشد که علاقمندان به تاریخ باستان، مایل به بازدید از آن هستند چراکه تاریخ بنای آن به دوران حکومت رامای سوم بازمیگردد.


این معبد در بلندای تپه ای با ارتفاع نزدیک به ۸۰ متر بنا شده است و تنها راه دسترسی به آن طی کردن ۳۰۰ پله برای بالا رفتن از آن تپه است؛ همچنین این معبد یکی از پر طرفدار ترین معابد تایلند به شمار میرودکه از جمله مهمترین معابد تایلند نیز میباشد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

آشنایی با معبد وات ساکت تایلند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها