معرفی باغ جنت شیراز

معرفی باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز که به پارک جنت معروف است در غرب شهر شیراز قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های شیراز به شمار می‌رود. سرتاسر این پارک چمن‌ها و گل‌کاری‌های فراوانی قرار دارد که زیبای زیادی به این باغ داده است علاوه بر طبیعت زیبای آن، باغ جنت امکانات رفاهی بسیار زیادی برای مسافران فراهم می‌کنند که هر ساله عده‌ای زیادی از این باغ بازدید می‌کنند.

 

آشنایی با باغ جنت شیراز

 

باغ جنت توسط حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک در سال ۱۲۶۰ ساخته شد. این باغ زیبا پر از مناظر دیدنی است، همچنین علاقمندان به دوچرخه سواری می‌توانند از پیست مخصوص این باغ برای دوچرخه‌سواران استفاده کنند. باغ جنت شیراز وسعتی حدود ۲۷ هکتار دارد که در جنوب غربی شهر شیراز واقع شده است.

امکانات باغ جنت شیراز

قدمت این باغ به دوران قاجار برمی‌گردد و دارای درختانی با سرو بلند و کاج است، همچنین در فصل‌ بهار کمپ‌های در این باغ وجود دارد که مسافران می‌توانند در آن استراحت کنند.

پیست دوچرخه سواری:

پیست این باغ برای عموم باز است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و از مناظر زیبای آن لذت ببرند.

 

استخر:

یکی از مکان‌های دیدنی این باغ، استخر آن بوده که به نام ایثار است. این استخر در پشت باغ قرار دارد و دارای امکاناتی از جمله: سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، استخر مخصوص کودکان، ایروبیک و…..است. استخر ایثار دو سانس بانوان و آقایون دارد و روزهای پنجشنبه سانس بانوان آن تعطیل است.

 

هتل پارک:

این هتل که به نام هتل امیرکبیر معروف است و یکی از هتل‌های سه ستاره، شهر شیراز بوده که در سال ۱۳۹۶ ساخته شد. این هتل دارای ۴۶ اتاق در دو طبقه است.

 

 

کانکس:

باغ جنت شیراز کانکس‌های فراوانی را برای اسکان مسافران فراهم کرده است که این کانکس‌ها امکاناتی از جمله: اجاق گاز، سرویس بهداشتی، لوازم آشپزخانه، تخت خواب و…دارد و نسبت به هتل هزینه‌ی آن کم‌تر است.

شهربازی:

این شهربازی دارای زمین فوتبال، بسکتبال، میز پینگ پنگ و…. است که افراد مخصوصا کودکان می‌تواند با این وسایل بازی سرگم شوند.

 

پارکینگ:

باغ جنت دارای دو پارکینگ عمومی با ظرفیت ۳۰۰ خودرو است که این امکان باعث می‌شود از بابت جا پارک ماشین خود نگرانی نداشته باشید. شما می‌توانید از خیابان شهید فرزدقی وارد این پارکینگ شوید.

 

 

۳ تا از جاهای دیدنی اطراف باغ جنت

در  اطراف باغ جنت شیراز، مکان‌های دیدنی فراوانی وجود دارد که علاوه بر تماشای این باغ، می‌توانید به این مکان‌های دیدنی سر بزنید و از مکان‌های زیبا آن لذت ببرید.

۱- آرامگاه سعدی:

این آرامگاه در کنار باغ جنت قرار دارد و دارای معماری بسیار زیبا است . آرامگاه سعدی مقبره یکی از شعرای برجسته ایرانی به نام سعدی شیرازی بوده که هرساله بسیاری از افراد برای دیدن این مکان به شیراز سفر می‌کنند.

 

 

۲- باغ نارنجستان:

این باغ در اطراف باغ جنت واقع شده است و صاحب آن خاندان قوام الملک در دوره قاجار بود. این باغ دارای حمام گچینه، موزه، مکتب‌خانه، دیوان خانه و…. است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

 

۳-  باغ عفیف آباد:

این باغ در زمان قاجار ساخته شده و دارای یک کاخ سلطنتی، حمام، قوه خانه سنتی، موزه نظامی و…. است در موزه این باغ می‌توانید انواع اسلحه‌ها و زره‌ها که در زمان فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه مورد استفاده قرار می‌گرفته را مشاهده کنید.

 

 

شباهت‌های باغ جنت و باغ ارم

باغ جنت شیراز در دو طرف آن درختان سرو و کاج قرار دارند و دارای آب‌نمایی در وسط باغ است که شباهت زیادی به باغ ارم دارد، همچنین دیدن این طبیعت زیبا و گل‌های رنگارنگ باعث شده هر ساله افراد زیادی از این باغ‌ها بازدید کنند.

 

 

مسیرهای دسترسی به باغ جنت

 

این باغ ، مسیرهای دسترسی مختلفی دارد و  در اطراف آن خیابان‌های متفاوتی قرار گرفته است که ضلع غربی آن به بلوار میثم، ضلع جنوبی به بلوار فراشبندی و ضلع شرقی باغ به خیابان فرازندگی می‌رسد؛ بنابراین می‌توانید با وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی به این باغ بروید.

 

مترو:

برای رسیدن به این باغ باید در ایستگاه شهید مطهری از مترو پیاده شوید، همچنین می‌توانید در ایستگاه شریعتی هم پیاد شده و سپس سوار تاکسی شوید و حدود ۹ دقیقه بعد به باغ برسید.

خودرو شخصی:

برای رفتن با باغ جنت با خودرو شخصی باید ابتدا به بلوار امیرکبیر برسید سپس پارک جنت شیراز را خواهید دید .

 

راهنما بازدید از باغ جنت شیراز

 

باغ جنت شیراز از جمله باغ‌های معروفی است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی دارد این امکانات شامل: پیست دوچرخه سواری، هتل، استخر و…..است. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از باغ جنت به مکان‌های دیدنی اطراف این باغ از جمله: آرامگاه سعدی، نارنجستان و عفیف آباد سر بزنید، همچنین برای رفتن به این باغ از حمل و نقل عمومی و شخصی استفاده کنید و به علت داشتن پارکینگ در باغ جنت نگرانی از بابت جا پارک نخواهید داشت.

 

 

 

سوالات متدوال:

۱- باغ جنت در کدام قسمت شهر شیراز قرار دارد؟

این باغ در غرب شیراز در بلوار امیرکبیر، خیابان شهید فرزدقی قرار گرفته است.

 

۲- باغ جنت شیراز چه امکاناتی دارد؟

این باغ دارای مجموعه ورزشی، نمازخانه، سکو، آب‌نما، زمین فوتبال، والیبال، دریاچه مصنوعی، کانکس، قایق سواری و….. است.

 

۳- باغ جنت چه روزهای باز است؟

این باغ همه روزه به صورت ۲۴ ساعته باز است و به صورت رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها