معرفی رستوران های شیراز

معرفی  بهترین رستوران‌ های شیراز

بازدید از رستوران‌ها و چشیدن طعم غذاهای متنوع،  بخشی از تجربه‌های لذت‌بخش  در سفر است، سفر به شیراز تنها به بازدید از مکان‌های دیدنی آن خلاصه نمی‌شود و هر ساله گردشگران زیادی از این شهر بازدید می کنند و انتخاب بهترین رستوران ‌های شیراز برای آن‌ها جذاب است.                                                                                         در شیراز غذاهای سنتی بیشتر دیده می‌شود و طعم غذاهای آن فوق‌العاده و بی‌نظیر است و گردشگران زیادی را به سمت چشیدن این غذاها سنتی می‌کشاند همچنین از معروف‌ترین غذاهای آن شامل: کلم پلو، کوفته سبزی، شکرپلو وقیمه، دمی گوجه و آش سبزی است

 ۱۲ تا از بهترین رستوران های شیراز

 شیراز در همه فصول میزبان گردشگران بسیاری است و در این شهر رستوران‌های مختلفی  وجود دارد که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و فست فودی طبخ می‌شود و معروف‌ترین رستوران‌های آن عبارت‌اند از:

  1. رستوران هفت خوان :

    این رستوران از بهترین رستوران‌ های شیراز است که در کنار دروازه قرآن قرار دارد. به دلیل اینکه از هفت رستوران تشکیل شده است به آن هفت خوان گفته می‌شود           این هفت رستوران شامل طبقه زیر همکف رستوران فرود، در طبقه همکف رستوران سیندخت، در طبقه اول فست فود بلیان و کافی شاپ زریر،طبقه دوم رستوران نوفل و کافی شاپ گیسیا، همچنین در پشت بام رستوران گرسیوز قرار دارد که انواع غذاهای متنوع در آن سرو می‌شود.

  2. رستوران خانه سنتی پرهامی:

    در این مکان تخت‌ها و حوض آب در یک خانه سنتی بسیار زیبا قرار دارد و حس و حال خانه مادربزرگ را به شما می‌دهد.                                                                       در این رستوران هر روز چهار مدل غذا طبخ می‌شود که از معروف‌ترین آن کلم پلو است.

رستوران سنتی پرهامی

  1. رستوران باغ راز :

    این رستوران فاصله زیادی از مرکز شهر دارد، ولی از  محبوبیت بالای برخودار بوده که دارای دو منو یکی منو باغ و بام است. منوی باغ آن در قسمت سنتی رستوران قرار دارد و انواع غذاهای سنتی طبخ می‌شود اما درمنوی بام انواع غذاهای فست فودی سرو وجود دارد.

رستوران باغ راز شیراز

  1. رستوران خوشا شیراز:

    این رستوران دارای دو قسمت سرپوشیده و فضای باز است و از بهترین رستوران های شیراز محسوب می‌شود.در این رستوران آشپزهای حرفه‌ای که از بهترین مواد استفاده می‌کنند. فضای این رستوران و موسیقی زیبا آن باعث شده است در لیست یکی از بهترین رستوران‌ها قرار بگیرد.

رستوران خوشا شیراز

  1. عمارت فیل :

    این رستوران در واقع یک اقامتگاه در دوران زندیه است و با کیفیت‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای سنتی در رستوران عمارت فیل دیده می‌شود.            در این رستوران می‌توانید یک خانه قدیمی بسیار زیبا را مشاهده کنید.

عمارت فیل شیراز

  1. رستوران شاندیز:

    این رستوران که دارای شعبه‌های مختلف در سطح کشور است، که دارای آلاچیق‌های با سقف حصیری و گل کاری‌های زیبا که  منطقه‌ای دیدنی را در شب به وجود می‌آورد. در این رستوران علاوه بر لذت بردن از فضای فوق العاده آن بهترین غذاها سرو می‌شود.

رستوران شاندیز شیراز

  1. مجموعه صوفی :

    این رستوران از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز به شمار می‌رود که دارای معماری به سبک دوران قاجار است . در آن انواع غذاهای فرنگی مشاهده می‌شود. با وجود اینکه غذاهای این رستوران گران است اما حتما یک بار این غذاهای فوق العاده را تجربه کنید.

مجموعه صوفی

  1. رستوران سنتی شرزه:

    یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌ های شیراز است که نزدیک بازار وکیل و هتل زندیه قرار گرفته است. این رستوران به بهترین سرو کننده کباب شناخته می‌شود و به علت پخش موسیقی و محیط قدیمی طرفداران زیادی دارد.

رستوران سنتی شرزه

  1. رستوران باکویه :

    این رستوران در شمال شرق شیراز و بالای کوه قرار دارد و از شلوغ‌ترین رستوران‌های شیراز به شمار می‌رود. در آن چهار رستوران در کنارهم قرار گرفته است که شامل: رستوران غار، رستوران قشقایی ، آلاچیق کاج و بیرون بر، که از اصیل‌ترین غذاها در آن ها سرو می‌شود.

رستوران باکویه

  1. رستوران کته ماس:

    این رستوران شمارا به دوران زندیه برمی‌گرداند نام آن باعث شده که بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کند. در این رستوران معماری بسیار زیبا و حرفه‌ای به کار برده شده است در صورتی بازدید از این رستوران، حتما کباب بره آن را امتحان کنید.

رستوران کته ماس

  1. رستوران برنتین :

    یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران ‌های شیراز که دارای منو متنوع و باکیفیت و دکور بسیار زیبا است .برای رزو این رستوران دقت داشته باشید که دیر اقدام نکنید زیرا بعد از ساعت ۱۵ ممکن است پشت در بمانید. بدر آن انواع غذاهای اصیل از جمله : آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین طبخ می‌شود. این رستوران به سرعت پر و غذاهای آن تمام خواهد شد، همچنین از گران‌ترین رستوران‌های شیراز به شمار می‌رود.

رستوران برنتین

  1. باغ رستوران نخلستان:

    این رستوران یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای میل کردن غذا است که در آن انواع غذاهای دریایی، استیک و شیشلیک سرو می‌شود.             دارای فضای آرام و بسیار لذت‌بخش است.

 

باغ رستوران نخلستان

در کدام  رستوران ‌ها غذای محلی بیشتر سرو می ‌شود؟

شیراز دارای رستوران‌های منحصر به فردی است که علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی می‌توانید رستوران گردی را تجربه کنید همچنین در  بهترین رستوران‌ های شیراز مخصوصا رستوران‌های صوفی، پرهامی، هفت خوان و قوام انواع غذاهای محلی و سنتی با بهترین کیفیت  سرو می‌شود  که این غذاها را در فضای بسیار دلنشین و مطبوع به گردشگران ارائه می‌دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها