معرفی جزیره بالی

معرفی جزیره بالی

جزایر همیشه یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی از نظر گردشگران همه ی دنیا به شمار میرود . یکی از این جزایر محبوب و پر گردشگر جزیره بالی در کشور اندونزی است . در واقع بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی اندونزی جزیره ای کوچک را در دل خود جای داده که به اندازه ی یک شهر بزرگ تفریحات دارد .به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جزیره بالی بپردازیم و این بار در بلیط اینجا شما را با یکی از برترین مقاصد توریستی جهان آشنا کنیم .

 

جزیره بالی کجاست ؟

مثل همه ی معرفی ها در معرفی جزیره بالی هم اولین سوالی که مطرح میشود موقعیت جغرافیایی آن است . این جزیره در جنوب شرقی آسیا و کشور اندونزی ، دو اقیانوس هند و آرام را به یکدیگر پیوند میدهد .

بالی  در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار دارد و از آن تا جاکارتا با هواپیما حدود ۲ ساعت مسافت است . اگر از تهران به جزیره  بالی سفر کنید از آنجا که پرواز مستقیم به اندونزی وجود ندارد با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه ، کوالالامپور ویا سنگاپور حدود ۱۵ ساعت در راه هستید  .

 

ویژگی های جزیره بالی

این جزیره حدود ۵۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد . اگر چه اندونزی بزرگترین کشور مسلمان دنیاست اما در کمال تعجب ۸۰ درصد از جمعیت این جزیره هندو هستند .شغل اغلب آنها کشاورزی و ماهیگیری است و در سال های اخیر نیز به دلیل افزایش توریست در این منطقه بسیاری از جوان های جزیره به شغل لیدری مشغول هستند  . مزارع پلکانی برنج ، مزرعه های قهوه و موز از جاذبه های این منطقه به شمار میرود .

بالی یک جزیره آتشفشانی محسوب میشود که خاکی حاصلخیز دارد . این حاصلخیزی موجب تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این منطقه شده است .

ساحل های مرجانی این جزیره میزبان بیشترین گونه های مرجانی دنیا هستند.

بالی دارای مناطق مختلفی است که کوتا(KOTA) بالی و اوبود(UBUD) معروف ترین آنهاست .

بهترین زمان سفر به بالی

از آن جا که بالی در نزدیکی خط استوا واقع شده آب و هوای آن به طور کلی گرم و مرطوب و دمای جزیره بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر است . این هوا در ماه دسامبر تا اواخر مارس گرم تر میشود . بالی همیشه سبز است و زمستان در آن معنایی ندارد . بنابراین دست شما برای انتخاب زمان سفر به این جزیره باز است .

در بهار، بالی اندکی بارانی است اما از اردیبهشت به بعد هوای گرم و مطبوعی بر جزیره حاکم میشود . اغلب فستیوال های جذاب هم در این فصل برگزار میگردد . تابستان بالی برای تفریحات آبی بسیار مناسب است چون هوا گرم و خشک میشود .

اگرچه پاییز و مستان هوای جزیره کمی خنک تر است اما دریا در این محدوده زمانی بسیار طوفانی و مواج است و رطوبت هوا بالا میرود .

 

جاذبه های جزیره بالی

اکنون زمان آن رسیده که در معرفی جزیره بالی به سراغ جاذبه های آن برویم . اگر چه این جزیره به لحاظ مساحت کوچک است اما تفریحات و جاذبه های آن بسیار زیاد و متنوع میباشد . شما در سفر به این نقطه از دنیا به هر چیزی که علاقه دارید میتوانید نمونه ای از آن را در بالی پیدا کنید بنابراین اگر بگوییم این جزیره با همه جزایر دنیا فرق دارد بیراه نگفته ایم .

معابد

معابد جزیره بالی یکی از نماد های این منطقه به شمار میرود . این معابد که عبادتگاه های هندوهاست هر کدام داستان و افسانه ای در پس خود دارند . در ادامه به معرفی تعدادی از معروف ترین آنها خواهیم پرداخت . البته این نکته را بدانید که هیچ گردشگر خارجی اجازه ورود به داخل معابد را ندارد.

معبد تانالوت

تانالوت در کنار دریا و روی یک صخره قرار دارد و از نمادین ترین معابد بالی به شمار میرود . این معبد که در قرن ۱۶ ساخته شده از مقدس ترین معابد دریایی برای مردم منطقه محسوب میشود .

معبد اولوواتو

اولوواتو در جنوب غربی جزیره و در شبه‌جزیره بوکیت بر روی صخره های دریایی واقع شده . موقعیت جغرافیایی آن علت اصلی شهرت این معبد است  . ساخت این بنا به قرن دهم برمیگردد و مردم محلی بر این باورند که  این معبد از بالی در برابر ارواح خبیثه دریا محافظت می‌کند.

معبد اولون دانو براتان

قدمت این معبد به قرن ۷ میلادی برمیگردد و به الهه دریا و دریاچه‌ها اختصاص دارد . اولون دانو براتان در ساحل غربی دریاچه براتان و روی یک جزیره کوچک واقع شده است. در پشت آن نیز کوهستان‌های «گونونگ براتان» قرار دارند و بازتاب معبد در درون آب‌های دریاچه منظره ای تماشایی شکل میدهد.

برخی دیگراز معروف‌ترین معابد جزیره بالی عبارت است از :  بساکی، تیرتا اِم پول، لوهور لم پویانگ، گوا گاجا و…

سواحل

سواحل یکی دیگر از جاذبه هایی است که در معرفی جزیره بالی به آن خواهیم پرداخت. تنوع ساحل ها به قدری در این جزیره زیاد است که شاید مهم ترین دلیل توریست ها برای سفر به این منطقه باشند .

امکان تفریحات زیادی از آفتاب گرفتن و لذت بردن از آرامش ساحل گرفته تا غواصی و موج سواری در آب های این سواحل جزیره را مهم ترین عامل محبوبیت بالی کرده است .

ساحل نوسا دوا، بالنگان ، ساحل مرجانی آمِد، ساحل سیاه بالیان،ساحل بیاس توگال، گرین بُل ، جیمباران ، کوتا و…از معروف ترین سواحل جزیره بالی به شمار میروند .

جنگل ها

همان طور که میدانید بالی در نزدیکی خط استوا واقع شده پس عجیب نیست که شاهد تنوع و وسعت جنگل های استوایی در این جزیره باشیم . گشت و گذار در جنگل و تجربه آرامش این فضا به  قدر کافی جذاب است حال تصور کنید تماشای میمون ها ی با مزه و درختان نارگیل و سایر عجایب جنگل  های استوایی نیز به آن اضافه شود .

توریستی بودن بالی باعث شده برنامه هایی جهت  تنوع طبیعت گردی برای مسافران در نظر گرفته و به آنها ارائه شود . شما میتوانید تفریحات زیادی از جمله  دوچرخه سواری در جنگل، کوهنوری، رفتینگ، آفرود، سافاری، اسب‌سواری و هلیکوپتر سواری را در این جزیره تجربه کنید .

جنگل میمون اوبود

اوج تجربه هیجان در این جنگل های استوایی بالی در جنگل میمون اوبود رقم میخورد . اوبود یک پناهگاه طبیعی برای میمون های این منطقه است که این امکان را به شما میدهد تا زندگی روزانه میمون ها را در دل جنگل های بارانی از نزدیک تماشا کنید . جالب است بدانید این میمون ها از انسان ها نمیترسند و تعامل عجیب و با مزه ای با گردشگران و مسافران دارند .

مزارع

همان طور که گفتیم کوه های آتشفشانی در طول زمان سبب حاصلخیزی خاک جزیره بالی شده است .به همین جهت مزارع وسیع و سرسبزی در این منطقه وجود دارد که از جاذبه های آن به شمار میرود .

مزارع پلکانی برنج در جزیره مالی شهرتی جهانی دارد که چشم انداز زیبای آن برای گردشگران بسیار جذاب و به یاد ماندنی است .

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها