معرفی مشاغل پر سفر

معرفی شغل هایی که سفر دارند | مشاغل پر سفر

“بهترین شغل هایی که سفر دارند | مشاغل پرسفر”

شاید اغلب ما به خاطر محدودیت های زندگی شخصی و کاری و مشغله هایمان این امکان را نداشته باشیم که در هر زمانی که اراده کردیم، سفر کنیم؛ اگر صاحب یکی از مشاغل پرسفر باشیم، به مراتب بخش عظیمی از عمر ما در سفر سپری خواهد شد و البته این موضوع میتواند برای اغلب افراد، بسیار جذاب و وسوسه انگیز باشد.
در ادامه این سری از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” به معرفی تعدادی از مهمترین مشاغل پرسفر در جهان پرداخته ایم؛ مشاغلی که تا حدودی باید هر روز در جست و جوی راهی برای سفر کردن باشید. بنابراین برای آشنایی بیشتر با شغل هایی که نیاز به سفر دارند با “بلیط اینجا” همراه باشید.

-خلبان:

مشاغل پر سفر جهان

خلبانی، از بهترین شغل های پرمسافرت است و شما در نقش یک خلبان یا کمک خلبان، به همراه دیگر خدمه هواپیما دائما در حال سفر خواهید بود. البته وابسته به اینکه در چه ایرلاینی فعالیت میکنید و توانایی هدایت چه نوع هواپیماهایی را دارید، می توانید به اکثر شهرهای داخلی و یا خارج از کشور، سفر داشته باشید، با این تفاوت که برای سفر های مداومی که دارید دیگر نیازی به تهیه بلیط نیست! از جذابیت های این حرفه همین است که شما به عنوان خلبان یک هواپیما، با یک چمدان کوچک به هرکجای جهان که مربوط به ایرلاین و شرکت هواپیمایی شما میشود سر بزنید.

-مهماندار هواپیما:

اگر نگران این هستید که قادر به در دست گرفتن سکان یک هواپیما و هدایت چنین وسیله ای در کنار مسئولیت حفظ جان صدها مسافر نباشید، پیشنهاد میکنیم در رابطه با شغل مهمانداری هواپیما اطلاعاتی کسب کنید. البته این امر مهم را از یاد نبرید که برای اشتغال به چنین حرفه ای باید دوره‌ های مهمانداری را در اغلب موارد از سنین جوانی آغاز کنید و در کنار آن الزاماََ باید دارای استانداردهایی تعریف شده و مشخص باشید.
این شغل از محبوب ترین مشاغل پرسفر در دنیاست!

-راننده ترانزیت:

شغل هایی که سفر دارند

راننده های ترانزیت، نقش قابل توجهی در حمل و نقل های جاده ای دارند و البته کار بسیار سنگینی را انجام میدهند. صاحبین این مشاغل از آن جهت که همواره در مسیر جاده و درحال سفر هستند، تنها مسیر مقابل آنها، راه های جاده‌ای‌ست و از آنجایی که بایستی به عنوان راننده ماشین های سنگین، به تنهایی این اتومبیل را هدایت کنند، برای همین شاید لذت چندانی از سفر نبرند؛ اما بازهم نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که شاید بتوان رانندگی در مسیرهای بین المللی و یا حتی بین شهری را از اولین مشاغل پر سفر در جهان دانست چرا که رانندگان می‌ توانند در مدت زمان اندکی از کشورهای بسیاری در هرکجای دنیا بازدید کنند.

-مترجم:

چه شغل هایی دائما در سفر هستند؟

با وجود اینکه در دنیای امروزی، اپلیکیشن‌ های متعددی در نقش مترجم آنلاین به بازار عرضه شده‌ اند اما بازهم نمی‌ توان به طور قطعی آنها را جایگزین قدرت تکلم و بیان شیوای یک مترجم کاربلد و ماهر دانست.
از این رو افرادی که با آگاهی کامل از دستورات ادبی یک زبان و تسلط بر فن بیان، احساسات و لحن گفتار و خواسته مخاطب را درک میکند و دربرابر نیاز او پاسخ قابل قبولی میدهند، بدون شک، بهتر از یک نرم افزار می‌ توانند توجه مخاطب را جلب کرده و افراد مختلف را برای انجام کاری متقاعد سازند.
در نتیجه میتوان گفت اگر شما به عنوان مترجم یک تیم ورزشی، تجاری و حتی سیاسی و… فعالیت داشته باشید، به طبع نیاز آن حوزه و سفر هایی که در پیش خواهد داشت، شما نیز روزهای زیادی را در سفر سپری خواهید کرد.

-راهنمای گردشگری (تورلیدر):

تورلیدر - مشاغل پر سفر

اگر در حال حاضر به عنوان یک راهنمای گردشگری فعالیت دارید و علاقمند هستید که شغل خود را ارتقا دهید و به یک تورلیدر همراه تبدیل شوید تا در هر سفری به همراه کاروان مسافران، سفر کنید؛ علاوه بر اینکه باید تسلط کافی برروی زبان انگلیسی داشته باشید، بایستی شناخت کافی و دقیقی هم از سابقه تاریخی و فرهنگی شهر مقصد و اماکن گردشگری آن منطقه داشته باشید و به نوعی آگاهی لازم جهت معرفی مقصد را کسب کرده باشید. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه فرد راهنما، از دامنه اطلاعات وسیعی برخوردار باشد، قادر است به راحتی در آژانس های مسافرتی و دفاتر معتبر گردشگری مشغول به کار شده و همراه با تورهای داخلی و یا حتی خارجی، به شهرهای مختلف ایران و جهان سفر کند. در نتیجه‌ راهنمای گردشگری یک شغل پر سفر است که برای علاقمندان به مسافرت،بهترین گزینه خواهد بود.این حرفه از معروفترین مشاغل پر سفر نیز میباشد.

-استعدادیاب ورزشی:

اگر از علاقمندان به حوزه های ورزشی هستید و یا طرفدار هریک از زمینه های ورزشی می‌باشید، به گونه ای که مدت ها در دنیای ورزش فعالیت داشته اید و حال تصمیم دارید تا تجربیات خود را به دیگران آموزش دهید، امکان سفر به هر کجای جهان به عنوان یک استعدادیاب ورزشی برای شما وجود دارد. فقط به این نکته دقت داشته باشید که گاهی رسالت شما سفر به مناطق محروم به منظور کشف استعداد هایی که به دلیل فقر و محدودیت امکانات، ناشناخته و خاموش مانده اند نیز میباشد.
در نتیجه با هدف اینکه بهترین و مستعدترین ورزشکاران را بیابید حتی لازم است به نقاط محروم و مرزی کشور نیز سفر کنید و به جای جای کشور و یا حتی سایر جوامع سربزنید.

-ملوان کشتی از مشاغل پر سفر دریایی:

یکی دیگر از شناخته شده ترین مشاغل پر سفر، زدن به دل دریاست البته اگر به دریا علاقه داشته باشید و امواج خروشان دریا شمارا خسته نکند و برایتان دلهره آور نباشد،همچنین اگر دریا زده نمی‌ شوید و دور ماندن از خانواده برای مدت زیاد برایتان غیر قابل تحمل نیست. برای شغل های دریایی باید عاشق دریا بود تا تمام مشکلات و خطرات دریا و البته شرایط جوی خاص این محیط شمارا آزرده نکند و برایتان طاقت فرسا نباشد.
اگر میتوانید بااین موضوعات کنار بیایید باید بگوییم که می‌توانید به شغل های دریایی همچون فعالیت در نقش یک ملوان کشتی فکر کنید و در دل دریا مشغول به کار شوید. البته شکی در این موضوع نیست که مواردی که ذکر شد تنها گوشه ای از چالش های این شغل هستند که به عنوان پیش نیاز آمادگی برای شروع این کار، عنوان کردیم و البته توأم با شیرینی ها و جذابیت های خاص خود هستند.
لازم است بگوییم اگر خیلی جدی به این شغل فکر میکنید برای اینکه بتوانید به عنوان ملوان کشتی و یا یکی از خدمه کشتی در این شرایط مشغول به کار شوید، نیاز است که دوره های متعددی را سپری کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sahel
sahel
1 سال قبل

بسیار مفید