شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

معرفی شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

دانستن اطلاعاتی راجع به شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران، از دغدغه‌های اصلی افرادی محسوب می‌شود که قصد سفر در این فصل را برای تعطیلات خود دارند. اگرچه قسمت گسترده‌ای از کشور، در مرکز آن بیابان است، اما در نواحی شمالی و جنوبی ایران، جنگل‌ها و سواحل زیبایی قرار گرفته و آن را به مقصدی شگفت انگیز برای تعطیلات تابستانی یا زمستانی تبدیل کرده است.  به طور کلی شمال ایران، در حاشیه دریای خزر، از جنگل‌ها و کوه‌های همیشه سبز پوشیده  شده و بنابراین، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای گذراندن تعطیلات آرام در گرم‌ترین ماه‌های تابستان خواهد بود. آشنایی با تعدادی از بهترین مقاصد تابستانی ایران، برای تجربه یک تعطیلات به یاد ماندنی و شاد در فصول گرم سال کمک کننده در انتخاب مقصد مناسب برای شماست.

اسالم

یکی از شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران اسالم است. اسالم شهری سرسبز کوچکی بوده که در شهرستان تالش استان گیلان قرار دارد.  این شهر به علت موقعیت جغرافیایی و کوه‌های حاشیه و مناطقی مانند جنگل گیسوم، در تابستان آب و هوای معتدلی دارد. علاوه بر این، جاده رویایی اسالم به خلخال متصل می‌شود و می‌تواند یک گزینه کمپینگ مناسب برای این فصل از سال باشد. مسیر اسالم به خلخال یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های جنگلی در کل کشور به محسوب می‌شود.

کندوان

این روستای زیبا نزدیک تبریز در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. قدمت آن به ۸۰۰ سال می‌رسد و در داخل صخره‌ها و سازندهای سنگی، زیستگاه‌هایی غیر معمول در دل کوه قرار دارند. وجود این صخره‌ها باعث می‌شود این زیستگاه و خانه‌ها در تابستان سرد و در زمستان گرم نگه داشته شود. مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این مکان تابستان است، زیرا در فصول دیگر سال بسیار سرد می‌شود.

آلاشت

یکی دیگر از شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران آلاشت بوده که در سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد تابستانی ایران محسوب می‌شود. قدمت این روستا زیاد است و چون آب و هوای فوق‌العادهای دارد، همه ساله مسافران زیادی به خصوص در تابستان و ماه‌های اول پاییز از آن بازدید می‌کنند. آبشارهای زیبا و راه‌های جنگلی در اطراف روستا قرار دارد که شما را به بازدید از این منطقه ترغیب می‌کند. این روستا رصد خانه‌ای نیز دارد و در ۵۰ کیلومتری آن دریاچه زیبایی به نام شورمست قرار دارد.

سرعین

سرعین در استان اردبیل در شمال غربی ایران واقع شده و مقصدی بسیار عالی برای فرار از گرمای تابستان محسوب می‌شود. استان اردبیل در واقع یکی از خنک‌ترین مناطق ایران به حساب می‌آید و در فصل زمستان بسیار سرد می‌شود. سرعین در واقع به دلیل تعدد چشمه‌های آب گرم طبیعی که گفته می‌شود اثرات درمانی دارد، مشهور است. همچنین بازدید از آتشفشان غیرفعال کوه سبلان و همینطور پل معلق مشگین شهر در اردبیل توصیه می‌شود.

کردستان

یکی از مکان‌های مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران کردستان است. استان زیبای کردستان مقصدی فوق‌العاده برای سفر در ماه‌های پایانی تابستان و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی این منطقه کوهستانی است. علاوه بر بازدید از روستاهای شگفت انگیز اورامان و پالنگان، می‌توانید دریاچه زریوار در مریوان و کوه آبیدر در غرب سنندج را ببینید.

فیلبند

فیلبند که به بام استان مازندران معروف است روستایی کوهستانی کوچک بوده که در ارتفاع حدود ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. فیلبند به دلیل موقعیتی که دارد بهتر است در فصول گرم سال از آن بازدید کنید و بنابراین مقصدی فوق العاده برای کسانی خواهد بود که به دنبال هوای مطبوع و طبیعت شگفت انگیز برای استراحت هستند.

کوهرنگ

شهرستان کوهرنگ به عنوان یکی از شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران و در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود. کوهرنگ علاوه بر این که به آبشار زیبایش معروف است، آن را به مزرعه‌ی آبغوره نیز می‌شناسند و بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن این گل‌های زیبا به این منطقه سفر می‌کنند. طبیعت آن در مقایسه با سایر نقاط کشور بسیار منحصر به فرد و متمایز بوده و در آنجا می‌توانید پارک‌های طبیعی و همچنین قلعه‌ها و ارگ‌های باستانی زیادی را ببینید. بهترین زمان سفر به کوهرنگ در فصل بهار و تابستان است.

تجربه سفر چهار فصله در یک زمان

مکان‌های بسیار خوبی در ایران وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان مقصد خود برای فرار از گرما و لذت بردن از هوای خنک و دلپذیر در تابستان انتخاب کنید. یکی از جنبه‌هایی که ایران را به یک مقصد گردشگری شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند، این است که می‌توانید هر چهار فصل را به یکباره در ایران تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها