معرفی جاذبه های توریستی آنتالیا

معرفی کامل آنتالیا – ۴ منطقه جذاب توریستی آنتالیا

آنتالیا” رتبه پنجم را به عنوان یکی از شهرهای معروف ترکیه کسب کرده و شهرت فراوانی در میان توریستان و گردشگران دارد. این شهر به دلیل موفقیت های زیادی که در حوزه ی گردشگری و صنعت توریسم کسب کرده است به عنوان پایتخت سیاحتی و گردشگری ترکیه شمرده میشود. اگر علاقمند به سفرهای خارجی یا طرفدار ترکیه گردی هستید و درجست وجوی کسب اطلاعات درمورد شهرهای جهانگردی پرطرفدار و لذت بردن از آن هستید و یا حتی قصد سفر به این شهر را دارید تا انتها این سری از مطالب مجله گردشگری بلیط اینجا را دنبال کنید تا با جذاب ترین مکانهای دیدنی آنتالیا آشنا شوید.
تور ترکیه
تور آنتالیا
خرید بلیط هواپیما آنتالیا قیمت بلیط هواپیما آنتالیا
تور زمینی آنتالیا
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با بلیط اینجا تماس بگیرید.

شهر آنتالیا

“آشنایی با آنتالیا”


دلیل داشتن این همه طرفدار داخلی و خارجی و تبدیل شدن به یکی از مشهور ترین شهر های توریستی میتواند تا حد زیادی مرهون وجود پتانسیل های بسیارزیاد گردشگری و جاذبه های توریستی فراوان در این منطقه باشد. آنتالیا نزدیک به دریای مدیترانه قرار گرفته است و همین موضوع نقش بسزایی در مطبوع شدن و اعتدال آب و هوای این شهر داشته است.
آنتالیا در نیمه غربی کشور ترکیه واقع شده و توجه به منابع گردشگری این شهر و همت در راستای توسعه بخشی به آن، موجب شده که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، این شهر پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظه ای در زمینه پذیرش گردشگران و توریستان داخلی و خارجی داشته باشد و موفقیت های زیادی را در این حوزه به نفع کشور و منطقه خود کسب کند.
نزدیک به عید نوروز، جمع طرفداران و مسافران این شهر به ویژه از کشور ایران به طرز چشمگیری افزایش می یابد، چراکه آب و هوای آن به بهترین حالت خود میرسد و از همین رو است که تور نوروزی آنتالیا طرفداران زیادی پیدا میکند.

آشنایی با آنتالیا ترکیه

“تاریخچه شهر آنتالیا”


از آنجایی که این شهر به واسطه اقدامات آنتالوس دوم ساخته و پی ریزی شد از همین رو نام آنتالیا را به خود گرفت که به معنای آنتالوس میباشد. باستان شناسان بسیاری متفق القول هستند که قدمت آنتالیا به حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) بازمیگردد؛ آنها همچنین بر این باورند که دلیل عمده حضور چنین جاذبه های بی نظیری در این شهر، مربوط به ۱۳۳ سال پیش از میلاد است چراکه مهد اکثر این آثار تاریخی و باستانی به دورانی برمیگردد که این منطقه بخشی از امپراطوری عظیم روم بوده است.

معرفی دیدنی های آنتالیا

“فرهنگ وآداب و رسوم مردم آنتالیا”


موضوع جالبی که در مورد آنتالیا به آن برخواهید خورد وجود باغات انبوه پرتقال در این شهر است که همین امر موجب شده که میوه پرتقال نمادی برای این شهر به شمار بیاید. این موضوع نه تنها امروزه فراگیر شده است بلکه با استناد به آثار تاریخی این شهر، متوجه میشویم که این میوه ریشه در خاک این شهر دارد و از گذشته تا به اکنون کنده کاری ها و نقوش این میوه برروی بناها وآثار تاریخی، نشانگر همین موضوع می باشد.
ترکیه کشوری است که فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی مردم آن در اکثر موارد، شباهت زیادی با فرهنگ ایرانیان دارد از جمله: شباهت آداب و رسوم تجاری، که بر همین اساس، سالانه، سرمایه گذاری ها و قراردادهای زیادی از سوی ایران با این کشور بسته میشود. مردم کشور ترکیه همچون ایرانیان به تعهد و پایبندی به اخلاق اهمیت میدهند و به ارزش های اجتماعی توجه داشته و با این اصول به خوبی آشنا هستند. همین امر موجب شده که ترکیه مقصدی پرطرفدار برای سفر و یا اقامت و مهاجرت از جانب ایرانیان باشد.

همه چیزدرباره آنتالیا

“معرفی دیدنی های آنتالیا”

“ساحل لارا”


لارا یکی از زیباترین وشگفت انگیزترین ساحل های ماسه ای آنتالیا به شمار میاید. این منطقه دارای محیطی لوکس با هتل ها و رستوران هایی است که دارای بهترین کیفیت ها هستند. علاوه بر این، شما در این ساحل میتوانید انواع تفریحات آبی را در بهترین شرایط، تجربه کنید.
از جمله مزیت های این ساحل این است که فاصله کمی تا مرکز شهر دارد وهمین امر موجب سهولت در رفت و آمد و نیز دسترسی سریع و آسان به مراکز مورد نظر در مرکز آنتالیا است. از طرف دیگر ساحل لارا تا فرودگاه آنتالیا تنها ۱۲ کیلومتر فاصله دارد و موجب رفت و آمد راحت توریستان خواهد شد.

ساحل لارا آنتالیا

همانطور که گفته شد این ساحل دارای اقامتگاه های خاص، هتل های ۵ ستاره و مراکز لوکسی است و به وجود همین مراکز وهتلها معروف می باشد. از دیگر نکاتی که برای گردشگران خارجی که به آنتالیا سفر میکنند مهم می باشد؛ حمل و نقل است که برای یک فرد غریبه وناآشنا میتواند مشکلاتی را بوجود بیاورد. ساحل لارا این مشکل را به خوبی برطرف کرده و با وجود وسایل حمل و نقل مناسب در اطراف خود، این نیاز توریستان را به خوبی تامین کرده است.
لارا ساحلی امن و آرام با آب و هوای مدیترانه ای و دارای آب های شفاف و زلال است که میتواند حسی متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد و آرامشی وصف ناشدنی رادر این ساحل تجربه کنید.

“منطقه کمر”


کمر، شهری نسبتا کوچک و زیبا در ۴۲ کیلومتری آنتالیا است که طبعاً نسبت به ساحل لارا فاصله بیشتری تا مرکز آنتالیا دارد. این شهر کوچک حدود ۳۶۰۰۰ ساکن و مقیم دارد. اقامت در منطقه کمر نسبت به لارا هزینه های کمتری را در بردارد اما برای کسانی که با رفت و آمد طولانی و زمان صرف کردن برای رسیدن به مراکز دیدنی، فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس ومرکز شهر مشکل دارند، شهر کمر نمیتواند پیشنهاد مناسبی باشد.
اما با وجود این مورد، اگر پرداخت هزینه برای شما اولویت داشته باشد، اقامت در کمر می تواند گزینه ی خوبی محسوب میشود. کمر هم به نسبت خود دارای زیبایی های طبیعی و خاصی است همچون پوشش های گیاهی غنی و باصفا و همچنین کوه ها ودامنه های سرسبز و مراتع بکر. از این رو کمر برای آن دسته از گردشگرانی که علاقمند به طبیعت گردی و تنفس در آب و هوای جنگلی هستند بهترین پیشنهاد است.

معرفی کمر آنتالیا

کمر به بخش های مختلفی دسته بندی شده است از جمله بلدینی، گوینوک، کریس، گامیووا و تکیرووا. کمر به ساحل هم دسترسی دارد ونزدیک به ۴۶ کیلومتر در بستر ساحل امتداد دارد. این ساحل ماسه ای مملو از شن های کریستالی است و با آب های بلورین دریای خود میتواند یک مقصد محبوب اقامتی برای گردش در آنتالیا باشد.

“منطقه بلک آنتالیا”


از دیگر شهرهای آنتالیا که جذابیتی وصف ناشدنی دارد، منطقه بلک است. این شهر در ۴۵ کیلومتری ناحیه شرقی آنتالیا قرارگرفته و به هتل ها و اقامتگاه ها و مناطق تفریحی لوکس خود در میان گردشگران معروف است. این منطقه، پیشنهادی بی نظیر برای کسانی است که به اقامت در هتل های لوکس و خاص و تجربه تمام عیار کیفیت در منطقه ای با معماری های لاکچری، علاقمند هستند.

معرفی بلک آنتالیا ترکیه

شهر بلک، ساحلی جذاب به نام ساحل آک دنیز را در دل خود جای داده است. ساحل آک دنیز در فاصله ۳۰ کیلومتر از آنتالیا واقع شده است و حضور تاسیسات و بناهای صنعتی و گردشگری مدرنی که در این ناحیه قرارگرفته اند توسعه این منطقه را در حوزه توریست پذیری دوچندان کرده است.
از سوی دیگر، بلک منطقه ای اقتصادی و به صرفه برای اقامت انواع گردشگران محسوب میشود. بلک، شامل ۴۷ هتل مجهز و مرکز تفریحی و گردشگری است. و اما از تمام اینها که بگذریم باید بگوییم که بلک به عنوان مرکز گلف ۵ ستاره کشور ترکیه شناخته میشود. این منطقه به عنوان بهشت گلف بازان، دارای مطلوب ترین زمین های گلف در این کشور است.

“ساحل کنیالتی”


همانطور که گفتیم، آنتالیا شهری ساحلی است که پس از شهر های آنکارا و استانبول از زیباترین و پرطرفدار ترین مقاصد مهاجر پذیر و توریستی در کشور ترکیه است. این شهر زیبا به واسطه قرار گیری در بستر دریای مدیترانه از طبیعتی کم یاب در کنار اماکن تاریخی و دیدنی برخوردار است. یکی از همین ساحل های بی نظیر، ساحل کنیالتی است. این ساحل از آن دسته مناطق محبوب تفریحی و دیدنی در میان گردشگرانی است که در طول سال به این شهر سفر میکنند.
بهترین زمان برای بازدید از این ساحل به گفته گردشگران و توریستان، میتواند تابستان باشد. ساحل کنیالتی ساحلی درخشان و پاکیزه است که حس خوبی به مسافران خود میدهد. هریک از ساحل های آنتالیا دارای جاذبه های منحصر به فرد خود می باشند و این ساحل هم از این موضوع مستثنا نیست.

ساحل کنیالتی آنتالیا


طول این ساحل (که به زبان بومیان منطقه و درگویش محلی مردم ترکیه، پلاژ کنیالتی نیز خوانده میشود) حدود ۳ کیلومتر است. یکی از ویژگی های مهم این ساحل، قرارگیری در میان کوه های زیبای اطراف است که پیرامون این ساحل زیبا در فاصله ای نزدیک قرار گرفته اند.
از جمله تفریحات رایجی هم که میتوانید در این ساحل به آن مشغول شوید قایق سواری بر روی آب های مدیترانه است. دیگر تفریحات آبی نیز همچون سایرساحل های دریایی در این ناحیه دیده میشود همچون ماهیگیری و غواصی که آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.
در انتهای ناحیه غربی این ساحل میتوانید به “پارک حیوانات آبی” دسترسی پیدا کنید. دیگر جاذبه این ساحل، وجود “آکواریوم آنتالیا” است. شاید تصورش برایتان عجیب باشد که این آکواریوم در برگیرنده میلیون ها آبزی از گونه های مختلف است.

آکواریوم ترکیه


شهر بازی اکتور آنتالیا” نیز دیگر منطقه تفریحی و سرگرم کننده برای توریستان به حساب می آید. این شهر بازی نسبتا قدیمی با داشتن ۴۰ وسیله بازی هیجان انگیز میتواند اوقات خوشی را برای مهمانان خود رقم بزند.

شهربازی آنتالیا

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها