یکی از مقاصد ارزان برای سفر، هند

معرفی کشورهای ارزان برای سفر

وقتی قصد سفر به خارج از کشور دارید، در ابتدای امر شاید فکرکنید هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، اما جالب است بدانید کشورهای ارزان برای سفر می‌تواند با صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین امکانات و تفریحات را برای شما به وجود بیاورد.

کشورهای ارزان آسیایی

معرفی بهترین کشورهای آسیایی از ارزان‌ترین روش‌های سفر برای ایرانیان محسوب می‌شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها و نزدیکی این کشورها به ایران طبیعتا هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد همچنین این کشورها از لحاط فرهنگی و آب و هوایی شبیه ایران هستند. شما با سفر به این کشورها هم از فرهنگ غنی آن‌ها بهره می‌برید و هم با دیدن جاذبه‌های گردشگری و درعین حال صرف هزینه کمتر از سفر خود لذت می‌برید.

ارمنستان، کشوری تاریخی با طبیعتی زبانزد

ارمنستان کشوری است که با وجود وسعت کم مکان‌های دیدنی زیادی دارد. ایروان پایتخت این کشور دارای آثار تاریخی و منحصربه‌فردی است. همچنین خارج از پایتخت زیبایی‌های طبیعی زیادی وجود دارد و شما می‌توانید با بازدید از این مناطق از سفر خود لذت ببرید. جالب است بدانید که ویزای ارمنستان به‌عنوان یکی از کشورهای ارزان برای سفر، در فرودگاه برای مسافران صادر می‌شود و ایرانیان مبلغی به اندازه ۳۰۰۰ درام (کمتر از ۱۰ دلار) و تحویل مدارک لازم می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. ایروان از لحاظ قیمت و خرید کردن مقصدی بسیار ارزان محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که شما قادر خواهید بود تور ایروان ارزان قیمت‌تر هم پیدا کنید در این صورت نکته حائز اهمیت این است که حواستان باشد در تورهای ارزان‌تر امکانات مناسبی ارائه شود.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، ارمنستان

  • ترکیه، ترکیبی از تاریخ و مدرنیته و گردشگری

ترکیه کشوری است که هر ساله پرطرفدارترین کشور برای مسافرت ایرانیان محسوب می‌شود و از آنجایی که برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا نیست، این خود ویژگی مثبت برای بازدید از این کشور است. از جمله شهرهای محبوب این کشور برای تفریح و گردشگری استانبول، آنکارا و آنتالیا است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. باید توجه داشته باشید از لحاظ قیمت بلیط هواپیما و سایر هزینه‌ها، آنتالیا به نسبت شهرهای دیگر گردشگری ترکیه گران‌تر است. شهرهای ترکیه شامل:

استانبول

استانبول از آن جمله شهرهایی محسوب می‌شود که جاذبه‌های دیدنی در آن قرار دارد. پرسه زدن در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال و میدان تقسیم، همچنین تماشای ابهت عثمانی‌ها و چشم دوختن به دریای زیبای مدیترانه و در نهایت لذت بردن از کباب‌ها و غذاهای لذیذ ترکی تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر محسوب می‌شود. همین عامل‌ها باعث شده که استانبول علاوه بر ایرانی‌ها، مسافران زیادی از سراسر جهان به خود جذب کند، با این وجود حتی اگر سفر کردن به استانبول ارزان هم برای شما تمام نشود اما ارزش هزینه کردن را دارد.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، استانبول

آنکارا

وقتی ترکیه را به‌عنوان یکی از کشورهای ارزان برای سفر انتخاب کردید، آنکارا یکی دیگر از شهرهای آن محسوب می‌شود که مقصدی ارزان برای سفر خارجی‌ها است. در این شهر جاذبه‌هایی از قبیل عمارت‌های تاریخی ساختمان‌ها و مراکز خرید زیادی قرار دارد از طرفی وجود سفارتخانه آمریکا و کانادا می تواند انگیزه دیگری برای سفر ایرانیان این شهر باشد.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، آنکارا

آنتالیا

با سفر به ترکیه غیر ممکن است شهر آنتالیا که از دیگر جاذبه‌های ترکیه محسوب می‌شود را فراموش کنید. اگر می‌خواهید سفر برای شما ارزان‌تر تمام شود، می‌توانید از تور آنتالیا استفاده کنید اما اگر خودتان بخواهید خرید بلیط و رزرو هتل را انجام دهید باید هزینه بیش‌تری بپردازید. باید توجه داشته باشید با اینکه آنتالیا یک شهر گردشگری جذاب برای سفر به ترکیه محسوب می‌شود ولی هزینه‌های سفر به این شهر نسبت به دیگر شهرهای گردشگری این کشور بیش‌تر است.

آنتالیا

  • مالزی، ترکیبی از نژادهای مختلف

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کشورهای جهان مالزی است که به عنوان یکی از کشورهای ارزان برای سفر محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های این کشور آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای آن است. همچنین این کشور تنوع نژادی بالایی دارد که به خودی خود می‌تواند یکی از جاذبه‌های این کشور محسوب شود از اصلی‌ترین نژادهای مالزی می‌توان به اقوام چینی، مالایی و هندی اشاره کرد و این تنوع نژادی باعث می‌شود که غذاهای متنوع و لذیذ را بتوانید در مالزی امتحان کنید. به عنوان یک نکته مثبت می‌توان گفت مالزی از آن جمله کشورهایی است که با همراه داشتن یک گذرنامه و دو قطعه عکس می‌توانید به این کشور سفر کنید و با آن به مدت ۱۴ روز در این کشور به گردشگری و بازدید بپردازید.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، مالزی

  • تایلند، مقصد هرساله  گردشگران

تایلند هم از جمله آن کشورهایی است که به‌عنوان یکی از کشورهای ارزان برای سفر می‌توانید با هزینه نه چندان زیاد به آن سفر کنید. از آنجایی که این کشور طبیعتی بسیار زیبا و خاص دارد، هرسال مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین این کشور شهرهای ساحلی زیادی دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای سپری کردن تعطیلات شما باشد. در این کشور علاوه بر پایتخت تایلند می‌توانید به پاتایا هم سفر کنید و از جاذبه‌های آن لذت ببرید.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، تایلند

  • هند، کشوری با فرهنگ عجیب و رنگارنگ

از جمله کشورهایی که هر ساله همیشه برای ما ایرانیان جذاب بوده است هند است و دلیل آن آداب و رسوم و فرهنگ عجیب و غریب خواستنی است که این کشور دارد. هند هم جزو یکی از کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود. زیرا اگر شما به این کشور سفر کنید بابت هزینه‌های اضافی سفر دیگر نگران نخواهید بود و می‌توانید از غذاهای ارزان قیمت تهیه کنید. درصورتی که بد غذا نباشید می‌توانید از انواع غذاهای جذاب هندی تست کنید. برای اقامت هم می‌توانید از مسافرخانه‌های ارزان قیمت شهر استفاده کنید. از سطح شهر با تهیه یک بلیط ارزان دیدن کنید. از جمله جذابیت‌های این کشور مردم غریب نماز آن است و اگر زبان انگلیسی بلد باشید می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و از مهمان‌نوازی آن‌ها بهره مند شوید. بادی توجه داشته باشید اگر مکان‌های شلوغ برای شما مطلوب نیست، هند مقصد مناسبی برای این قشر افراد، به دلیل ازدحام جمعیت آن نخواهد بود.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، هند

  • بلغارستان، مقصد کمتر دیده شده

بلغارستان از جمله کشورهایی است که به‌عنوان یکی از کشورهای ارزان برای سفر، ممکن است کمتر به آن فکر کنید که جاذبه‌های طبیعی زیادی را در خود جای داده است. همچنین در فاصله دورتری از قاره آسیا و کشورهای خاورمیانه قرار دارد و شما می‌توانید تجربه‌ای جدید به دست آورید. فصل های تابستان و زمستان از بهترین فصل‌هایی است که می‌توانید به این کشور سفر کنید زیرا بلیط هواپیمای این کشور در این فصل‌ها نسبت به فصول دیگر ارزان‌تر است.

یکی از مقاصد ارزان برای سفر، بلغارستان

دنیا گردی به صرفه

شاید برای شما هم سوال باشد که سفر ارزان به کشورهای خارجی واقعا به معنای ارزان بودن هست یا خیر؟ در واقع ارزان بودن به این معنی است که بتوانید با به‌صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین قیمت بهترین تجربه سفر خارجی را کسب کنید که در نتیجه آن می‌توانید بهترین خاطره‌های خوب همراه با جیب پر پول، سفری منحصر به فرد و هیجان انگیز برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. برای اینکه بتوانید کشورهای ارزان دیگر برای سفر را تجربه کنید می‌توانید با توجه به روحیه خود مقاصدی ازجمله کشورهای زیارتی مانند عراق و همینطور گرجستان که جزو کشورهای آسیایی است و هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها