معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران‌های شیراز

سفر مثل یک پازل است. هر گوشه‌ای از سفر، از جاده‌هایی که می‌روید و گشت و گذار تا تفریحاتی که تجربه می‌کنید، تکه‌ای از این پازل هیجان انگیز است. غذا یکی از مهم‌ترین و رنگارنگ‌ترین بخش سفر است. فارس یکی ازاستان‌هایی است که می‌توانید در کنار بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدنی آن، در میان رستوران‌های مرکز این استان، بهترین رستوران شیراز را نیز تجربه کنید.

مجموعه رستوران هفت خوان

رستوران هفت‌خوان مجموعه‌ای عالی با ورودی منحصر بفرد و هر نوع غذایی که بخواهید دارد و بهترین رستوران شیراز محسوب می‌شود. این مجموعه دارای چندین طبقه می‌باشد. هر طبقه دارای یک نوع غذای مخصوص است. غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای بین المللی، فست فودها و حتی کافی شاپ‌ها در هرکدام از این طبقه‌ها گنجانده شده‌اند. بهترین و متنوع‌ترین منو را در هر طبقه و برای هر نوع غذایی پیدا خواهید کرد. همچنین دکور و چیدمان هر طبقه با غذاهای مخصوصی که سرو می‌کنند همخوانی دارد.

بهترین رستوران شیراز

کافه خانه فرهنگ وکیل

فرهنگسرای وکیل به عنوان بهترین رستوران شیراز با محیطی تاریخی و صدای آبنما و موسیقی زنده همراه است. حتماً  از خوردن آبگوشت در این رستوران به غافل نشوید. این رستوران در زمان‌های قدیم حمام بوده، اما اکنون صدای قاشق و چنگال و رفت وآمد مهمانان آن را به رستورانی دنج و دلپذیر تبدیل کرده است. همچنین خوردن کلم پلو با مرغ در این رستوران مرسوم است و می‌توانید بعد از صرف غذا چای تازه بنوشید و پس از چند دقیقه استراحت به پیاده روی در شهر ادامه دهید.

بهترین رستوران شیراز

کافه رستوران هدایت

در حین بازدید از مکان‌های مختلف شیراز، اگر به دنبال مکانی هستید که به جز غذا خوردن، روی نوشیدنی‌های خوشمزه آن حساب کنید، کافه رستوران هدایت شیراز به عنوان بهترین رستوران شیراز جای مناسبی است. کافه رستوران هدایت در قلب شهر شیراز واقع شده و ویژگی منحصر به فرد آن ترکیب دستور پخت ایرانی و خارجی و در نتیجه پخت غذاهای جدید و خوشمزه است. این رستوران انواع نوشیدنی های سرد و گرم و انواع غذاهای کافی شاپ را سرو می‌کند.

بهترین رستوران شیراز

رستوران سنتی صوفی

رستوران صوفی شیراز به عنوان بهترین رستوران شیراز یکی از رستوران‌های لوکس و قدیمی آن است. در بین مسافران ایرانی و غیر ایرانی و ساکنان شیراز بسیار محبوب است. این رستوران دارای دکوراسیون سنتی و زیبا بوده که با حضور در این مکان می‌توانید از انواع غذاهای بین المللی، ایرانی و فست فود که کیفیتی مثال زدنی دارند، لذت ببرید.

بهترین رستوران شیراز

رستوران سنتی عمارت شاپوری

شما می‌توانید با چشیدن غذا در رستوران شاپوری به عنوان بهترین رستوران شیراز تجربه‌ای به یاد ماندنی را در فضایی تاریخی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید. طراحی رستوران به سبک سنتی است. همچنین می‌توانید در شب‌های تابستان غذای خود را در هوای آزاد بخورید. بنای این رستوران متعلق به دوره پهلوی و دارای ارزش تاریخی بوده و کباب‌های مختلف، غذاهای ایرانی و فرنگی در منو موجود است. در این باغ علاوه بر رستوران، کافی شاپ و نمایشگاهی از هنر و صنایع دستی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید.

بهترین رستوران شیراز

رستوران درب شازده

درب شازده هتلی سنتی در یک بنای تاریخی بازسازی شده است. این اقامتگاه دارای رستوران سنتی نیز می‌باشد که از قضا محیطی بسیار زیبا و دلنشین را ایجاد کرده است. ساختمان این هتل متعلق به دوران قاجار است و در قلب شهر قدیمی شیراز واقع شده است. این رستوران به عنوان بهترین رستوران شیراز غذاهای باکیفیت و لذیذی دارد.

بهترین رستوران شیراز

رستوران شام ایرانی

یکی دیگر از رستوران‌های درجه یک شهر شعر و تمدن ایران، رستوران شام ایرانی است. این رستوران دارای منویی با انواع غذاهای سنتی شیرازی و ایرانی است که نشان از فرهنگ غذایی غنی شیراز دارد همچنین این مکان به عنوان بهترین رستوران شیراز با دارا بودن محیطی دلنشین همراه با موسیقی، فضایی دلپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین رستوران شیراز

خانه استیک دلا

خانه استیک (رستوران) دلا در محله اطلسی شیراز و خیابان حافظ واقع شده است. این رستوران یکی از نه رستوران محله اطلسی شیراز است. از نظر موقعیت مکانی در شیراز نزدیک به مراکز مهمی مانند بیمارستان ابن سینا، آرامگاه حافظ، عمارت کوشک، بازار صنایع دستی، رستوران سنتی جهان نما و باغ جهان نما می‌باشد. همچنین با توجه به بررسی‌ها می‌توان گفت که این مکان به عنوان بهترین رستوران شیراز در این منطقه است.

بهترین رستوران شیراز

رستوران سنتی کته ماس

رستوران سنتی کته ماس ​​یکی دیگر از رستوران‌های سنتی معروف شیراز است. فضای رستوران کاملا سنتی طراحی شده است و از حضور در آن لذت خواهید برد. وارد رستوران که می‌شوید احساس می‌کنید در عمارت‌های قدیمی دوره زندیه هستید. تزیینات به کار رفته در فضای داخلی رستوران دارای نقش‌های بسیار ظریف و حرفه‌ای می‌باشد. در این رستوران که به عنوان بهترین رستوران شیراز شناخته می‌شود، به جز ایام سوگواری همیشه موسیقی زنده پخش می‌شود. کته ماس منوی بسیار متنوعی ارائه می‌دهد و شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی است. اگر به این رستوران سر زدید حتما کباب بره آن را امتحان کنید که طرفداران زیادی دارد.

مناسب ترین رستوران شیراز

برنتین

برنتین یکی دیگر از رستوران‌های مجلل شیراز است. در بلوار ستارخان واقع شده است. این مکان به دلیل چشم انداز زیبا و دکوراسیون منحصربفردش مورد توجه گردشگران و مسافران زیادی قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که کیفیت غذا و همچنین چیدمان و ظاهر آن عالی است و طعم غذاهای اینجا فراموش نشدنی است.

رستوران برنتین به عنوان بهترین رستوران شیراز، با فضای بزرگ و دلنشین خود با نمای سفید تزئین شده با گل، منظره‌ای خیره کننده به رستوران داده است. اگر به این رستوران رفتید، حتما میگو پلو و ته چین تند را امتحان کنید چون فوق العاده لذیذ و خوش طعم هستند و به دلیل طعم خاص خود در بین بهترین غذاهای برنتین شناخته می‌شوند.

بهترین رستوران شیراز

یافتن بهترین رستوران شیراز

سفر به شیراز می‌تواند تجربه‌ای خاص از هنر و تاریخ اصیل ایرانی را برای شما تداعی کند. حتما پس از گشت و گذار در شیراز، برای رفع خستگی و تجدید قوا گرسنه خواهید شد. یافتن بهترین رستوران شیراز که هم غذای با کیفیتی به شما ارائه دهد و هم فضایی دنج و دلپیذیری داشته باشد برای شما حائز اهمیت می‌شود. رستوران هفت خوان و خانه‌ی فرهنگ وکیل و چند رستوران دیگر که در این مقاله معرفی شده است، از بهترین گزینه‌های رستوران گردی برای رفع گرسنگی و خستگی شما در سفر به این شهر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها