نکات مهم قبل از سفر به دبی

نکات مهم قبل از سفر به دبی که باید بدانید

دبی پربازدیدترین شهر در امارات متحده عربی است. بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه را در خود جای داده است. این شهر برمبنای لوکس بودن، سرگرمی و معماری مدرن شناخته شده و به یک مقصد محبوب تعطیلات تبدیل شده است. قبل از بازدید، این موضوع اهمیت دارد که با نکات مهم قبل از سفر به دبی آشنا شوید تا از توهین به کسی یا نقض ناخواسته قانون جلوگیری کنید. فرهنگ در دبی می‌تواند بسیار روشن باشد. چگونه باید لباس بپوشید؟ آیا باید به پیش‌خدمت‌ها انعام بدهید؟ دانستن نکات، برای سفر ایمن و اوقات خوش در دبی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

بین اوایل مهر تا اواسط اردیبهشت به دبی بروید

یکی از نکات مهم قبل از سفر به دبی آب و هوای آن است. دبی فقط دو فصل دارد، گرم و گرم‌تر. آب و هوای بیابانی یعنی هر زمان که از آن بازدید می‌کنید مطمئن باشید که دمای هوا گرم است.  اگر در تابستان به آنجا سفر می‌کنید برای گرمای طاقت فرسا آماده باشید.  ماه‌های بین اکتبر و آوریل که به عنوان فصل زمستان شناخته می‌شود، آسمان آبی و آب و هوای ساحلی عالی را برای شهر به ارمغان می‌آورد. همچنین فصل بارانی است، اما معمولاً رگبارهای بارانی زیاد طول نمی‌کشد، بنابراین اجازه ندهید این عامل بر تاریخ سفر شما تأثیر بگذارد.

به پروازهای شش ماه آینده نگاه کنید

 از نکات مهم قبل از سفر به دبی بررسی پروازهای چند ماه قبل از سفر به آنجا است. خطوط هوایی بین المللی معمولاً ارزان‌ترین صندلی‌های خود را حدود شش ماه قبل از تاریخ پرواز در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این بدان معنا نیست که لزوماً باید بلیط‌های خود را خیلی زودتر از موعد بخرید، اما ایده خوبی است که شروع به جستجو و مقایسه قیمت‌ها کنید. باید بلیط خود را حداقل یک ماه قبل خریداری کنید.

هتل خود را از ماه‌ها قبل رزرو کنید

از آنجایی که دبی در حال تبدیل شدن به یک مکان محبوب برای تعطیلات است و چون اکتبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود، برای اینکه مطمئن شوید که مکان خوبی مانند این هتل‌های IHG در دبی برای اقامت قبل از ورود خود دارید. باید رزرو هتل خود را از دو تا سه ماه قبل انجام دهید.

 رفت و آمد و رسیدن به هتل

از دیگر نکات مهم قبل از سفر به دبی بحث رفت و آمد آن است. در واقع دبی با فرودگاه بین المللی خود، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافران را دارد و خدمات رسانی می‌کند. درواقع یک فرودگاه مدرن عالی است، با مغازه‌های زیادی که شما را در هنگام خروج به خود مشغول می‌کنند.

ساده‌ترین راه برای رسیدن از فرودگاه به هتل، سوار شدن به تاکسی آنلاین Uber یا اپلیکیشن تاکسی محلی Careem، عموماً سریع‌ترین راه برای رفت و آمد است. در واقع استفاده از این تاکسی‌ها یک راه بسیار راحت برای رسیدن به هتل شما است، اما اگر نمی‌خواهید از Uber استفاده کنید، گزینه‌ها یا جایگزین‌های ارزان‌تری وجود دارد. اگر ترجیح می‌دهید سفر به هتل خود را قبل از پرواز ترتیب دهید، توصیه می کنیم ترانسفر فرودگاهی را رزرو کنید. اگر به دنبال اجاره ماشین در دبی هستید، می توانید در روز یک ماشین کرایه کنید. اینجا شهر خودروهای سریع و فانتزی است پس توصیه می کنیم سری به قسمت خودروهای لوکس بزنید!

نسخه های دارویی خود را بررسی کنید

یک قانون سختگیرانه دارویی وجود دارد و این می‌تواند به تعدادی از داروهای تجویزی گسترش یابد. حتماً وب سایت رسمی امارات را بررسی کنید تا ببینید چه داروهایی مجاز هستند.

 

از الفاظ رکیک در ملاء عام خودداری کنید

فحاشی، مشاجره و دعوا در اماکن عمومی همگی تخلفاتی هستند که ممکن است باعث شود شما با قانون دچار مشکل شوید.

 

لباس پوشیده به تن کنید

از نکات مهم قبل از سفر به دبی بحث لباس پوشیدن آن است. همانطور که چمدان لباس تعطیلات خود را می‌چینید، محافظه کارانه در مورد پوشیده بودن و جلب توجه نکردن آن فکر کنید. لباس زنانه اگر خیلی کوتاه، تنگ یا نازک باشد زشت تلقی می‌شود، در حالی که مردان هرگز نباید بدون پیراهن راه بروند. برای جلوگیری از توجه ناخواسته و احترام به فرهنگ مردم دبی، ساده بپوشید.

قبل از گرفتن عکس اجازه بگیرید

هرگز بدون اجازه یک غریبه از او یا با او عکس نگیرید، مگر اینکه در یک منطقه توریستی مهم عکس منظره بگیرید. اما هرگز از یک زن مسلمان بدون اجازه او عکس نگیرید و از هیچ ساختمان دولتی، فرودگاه، تأسیسات نظامی و غیره عکس نگیرید.

آیا باید انعام دهید؟

در دبی انعام دادن واقعاً انتظار نمی@رود، اما این یک روش رایج است. اکثر رستوران‌ها یک انعام به صورت حساب شما اضافه می‌کنند. رانندگان تاکسی انتظار دریافت انعام ندارند، اما به حمل کنندگان چمدان و کوله بران سوپرمارکت معمولاً انعام کوچکی برای خدماتشان داده می‌شود.

به راننده تاکسی خود فقط آدرس ندهید

تاکسی‌ها برای رفت و آمد در شهر عالی هستند. تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد و آن‌ها یک روش حمل و نقل نسبتا ارزان هستند. اما، تصور نکنید که راننده تاکسی شما همه خیابان‌ها و رستوران‌های دبی را می‌شناسد. آن‌ها همیشه شهر را آنطور که شما فکر می‌کنید خوب نمی‌شناسند، بنابراین برای اینکه مطمئن شوید به جایی که می‌خواهید رسیدید، به آن‌ها نشانه‌هایی به مکان‌های دیدنی شهر بدهید، زیرا آن‌ها باید این موارد را بدانند.

از فرهنگ غربی دوری کنید

از دیگر نکات مهم قبل از سفر به دبی این است که از فرهنگ غربی دوری کنید. نمایش عمومی محبت در امارات بسیار توهین آمیز محسوب می‌شود و جالب است بدانید که در صورت مرتکب شدن دستیگری و زندانی شدن در پی دارد!

چند نکته در مورد مترو در دبی

نکاتی در مورد مترو سوار شدن:

  • واگن جلو اغلب فقط برای زنان و کودکان است.
  • خوردن یا جویدن آدامس در مترو ممنوع است.
  • وای فای رایگان در مترو وجود دارد.
  • و البته، سیگار کشیدن ممنوع است.

 

آیا دبی یک مقصد گردشگری قابل دسترس است؟

دبی قصد داشت تا سال ۲۰۲۰ به در دسترس‌ترین شهر تبدیل شود و این موضوع را در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ به نمایش بگذارد، اما این نمایشگاه اکنون تا اکتبر ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

همانطور که گفته شد، شهر در حال حاضر به خوبی برای مسافرانی که نیازهای دسترسی دارند، راه اندازی شده است. دبی به عنوان شهری فوق مدرن معروف است، به این معنی که بسیاری از ساختمان‌ها، مکان‌ها و جاذبه‌ها با در نظر گرفتن دسترسی ساخته شده‌اند. متروی دبی در هر قطار فضاهایی را برای کاربران ویلچر در نظر گرفته است و دستگاه‌های بلیت با گزینه‌های دسترسی صوتی و تصویری نیز راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه مترو کل شهر را پوشش نمی‌دهد، بنابراین ممکن است بین ایستگاه‌ها و مکان‌هایی که بازدید می‌کنید فاصله‌ای وجود داشته باشد. تاکسی‌های قابل دسترس وجود دارند اما باید از قبل رزرو کنید.

از نکات مهم قبل از سفر به دبی دانستن نام مکان‌های تفریحی آن است. بیش‌تر اماکن از جمله برج خلیفه قابل دسترسی هستند. همچنین سواحل قابل دسترس از جمله: نهر الممزار، آل ممزار کورنیش، جمیرا ۲ و ۳، و همچنین در ساحل ام سقیم در سراسر شهر وجود دارند. حتی با وجود برخی از قوانین سختگیرانه، در صورت داشتن فرصت، نباید در بازدید از دبی تردید کنید. این یک مقصد منحصربه‌فرد است و کاملاً ارزش دیدن توسط خودتان، همراه با دیگران یا کل خانواده‌تان را دارد.

 

 

سوالات متداول

مدت زمان پرواز به دبی چقدر است؟

میانگین زمان پرواز از ایران-تهران به دبی حدود ۳ ساعت است.

 

تفاوت ساعت بین دبی و ایران چقدر است؟

دبی نیم ساعت جلوتر از ایران است.

 

بلندترین ساختمان دبی کدام است؟

برج خلیفه نه تنها بلندترین ساختمان در دبی بلکه در جهان است که در ارتفاع چشمگیر ۸۲۸ متر قرار دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها