غذاهای شمالی 2

خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ( بخش اول)

شهر های سرسبز شمال بهترین مقصد برای سفر در تعطیلات است. بلیط اینجا با ارائه تور های گردشگری و طبیعت گردی به شما کمک می کند تا بتوانید با بهترین منظره های دیدنی شمال آشنا شوید.همچنین به دلیل وجود مواد غذایی تازه و خوش طعم، غذاهای محلی با طعم های خاص و بی نظیری در شمال کشور طبخ می شوند. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا با چند مورد غذای محلی شمال کشور آشنا می شویم.

غذاهای محلی شمالی

مالابیج

یکی از غذاهای خوش رنگ و لعاب مازندران که بخش اصلی آن ماهی سفید است. برای تهیه این غذا ماهی شکم پر را روی آتش و زغال کباب می کنند و برای طعم دادن به آن از سبزی های معطر، رب انار، گردو، گلپر و نمک و فلفل استفاده می شود. به عقیده مازندرانی ها ماهی سفید نر که گوشت سفت تر و خوش طعم تری دارد و برای تهیه این غذا مناسب تر است .

غذاهای شمالی 2

 

آش گزنه

این غذا که به آش ترش نیز معروف است به دلیل وجود حبوبات و سبزی های معطر سرشار از پروتئین گیاهی است.این آش از آرد گندم، چغندر، عدس، نخود، لوبیا، باقلا، کدو حلوایی، گشنیز، جعفری، سیر، ماست، نمک و زردچوبه تهیه می شود و پاک کننده عروق است و کاهنده چربی، قند و فشار خون است.

غذاهای شمالی 2

 

آغوز مسما

ترکیب گوشت اردک، گردو، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار و دانه های ساییده شده ی انار این غذای مقوی و خوش طعم را پدید آورده است. این غذا به همراه برنج یا نان و انواع ترشی‌های محلی سرو می شود.

غذاهای شمالی 2

کئی انار

این غذا بخاطر کدوحلوایی موجود در آن سرشار از پتاسیم است. این غذای پاییزی برای رفع کم خونی هم مناسب است. به جز انار و کدو حلوایی در این غذا از لوبیا چیتی، عدس، سیر، پیاز، گردو، روغن و زردچوبه نیز استفاده می شود.

 

کدوبره مازندران

یک غذای رژیمی و گیاهی خوشمزه است که بهترین انتخاب برای گیاه خواران است. این غذا از سیب زمینی، کدوی سبز، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و تخم مرغ و ادویه تهیه می شود و بسیار سریع نیز آماده می شود.

غذاهای شمالی 2

 

کال کباب

این پیش غذا علی رغم اسم کباب، فاقد گوشت است. این پیش غذای صورتی رنگ از بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق تهیه می شود و رنگ صورتی آن نیز به خاطر آب انار اضافه شده است.

غذاهای شمالی 2

 

سیر واویج

این خورشت ساده که ماده اصلی آن برگ سیر است و در فصل پاییز و زمستان در سراسر گیلان طبخ می شود. مواد اصلی این غذا برگ سیر، تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن مایع است و همراه با برنج و ماهی شور سرو می شود.

غذاهای شمالی 2

 

برای مطالعه بیشتر درمورد غذاهای محلی شمال به بخش دوم این مطلب مراجعه کنید : خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ( بخش دوم)

برای سفر به شهر های شمالی و چشیدن این غذاهای محلی، می توانید از خدمات بلیط اینجا استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما 

خرید بلیط قطار

برای اطلاع از شرایط تور های مسافرتی و طبیعت گردی با ما تماس بگیرید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها