بهترین غذاهای خیابانی ترکیه و استانبول کدامند؟ (بخش دوم)

در این بخش مجله گردشگری بلیط اینجا، به معرفی ادامه ی بهترین غذاهای خیابانی ترکیه و استانبول میپردازیم.  به زودی طرز تهیه غذاهای ترکیه استانبول مثل غذای ترکیه ای مانتی ، غذای ترکیه ای بورک ، غذای ترکی هورا و غذای ترکیه ای با گوشت چرخ کرده را قرار می دهیم . برای مطالعه بیشتر در مورد غذاهای خیابانی ترکیه می توانید به بخش اول این مقاله مراجعه کنید و با غذاهای معروف ترکیه ای آشنا شوید.

بالیک اکمک

یکی از زیبا ترین صحنه ها در کنار سواحل استانبول غرفه هایی هستند که در حال کباب کردن ماهی تازه هستند. بالیک اکمک که به معنای نان و ماهی است را می توانید با اضافه کردن پیاز و آبلیمو و ترشی به عنوان یک میان وعده خوش طعم و لذیذ میل نمایید.

 دوروم

یکی از معروف ترین  غذاهای خیابانی ترکیه است که در هر گوشه ی استانبول پیا می شود . در کنار خیابان و در رستوران های لوکس نیز می توانید این غذای خوشمزه را که در آن گوشت پنیر و سبزیجات دارد را میل نمایید.

غذای استانبول 2

تانتونی

تقریبا همان دوروم است که با ادویه های بسیار تند تهیه می شود . اما اگر غذای تند با ذائقه شما سازگار نیست می توانید نوع معمولی این غذای خیابانی را سفارش دهید.

غذای استانبول 2

بورک

بورک که معروف ترین صبحانه ترکیه است علاوه بر خانه ها و نانوایی ها در خیابان ها نیز به صورت تازه و گرم به فروش می رسد.

برای تهیه بورک مواد غذایی مثل گوشت و پنیر یا سبزیجات را داخل لایه های نازک خمیر می پیچند و در روغن سرخ می کنند.

غذای استانبول

میدیه دولما

این صدف های پر شده با برنج بسیار تند یکی از خاص ترین غذاهای خیابانی استانبول است. این میان وعده با ذائقه افراد علاقمند به غذاهای دریایی بسیار سازگار است. البته تعداد زیاد آن به دلیل حجیم شدن دانه های برنج ممکن است باعث آزار معده شود.

غذای استانبول 2

لاهماجون

آخرین غذای این لیست که به پیتزای ترکی معروف است و غذای محبوب توریست هاست. برای تهیه ی این غذا لایه نازک خمیر پهن می کنند و روی آن را با گوشت و پیاز و فلفل قرمز میپوشانند. پس از پخته شدن در فر با آبلیمو و جعفری و دوغ محلی ترکیه سرو می شود.

غذای استانبول 2

برای آشنایی بیشتر می توانید به «بهترین غذاهای خیابانی ترکیه و استانبول کدامند؟ (بخش اول)» مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. شما می توانید این مطلب را با ذکر منبع با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برای خرید تور ترکیه، یا خرید بلیط استانبول نیز می توانید به وبسایت بلیط اینجا مراجعه نمایید.

پیشنهاد بلیط اینجا :  ۵ دلیل برای سفر به کوش آداسی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها