روستای تاریخی ابیانه کجاست؟

معرفی روستای ابیانه | روستای تاریخی ایران را بشناسیم

“روستای ابیانه سفر به دل تاریخ ایران”


روستای ابیانه از جاذبه های گردشگری کاشان شمرده میشود که افزون بر آثار باستانی و مکان های تاریخی‌، از موقعیت جغرافیای بسیار مناسبی برخوردار میباشد و آب و هوای دلپذیری نیز دارد.

ابیانه در گویش محلی به نام (ویونا) (Viuna) خوانده می‌ شود. این نام از دو واژه «وی» و «ویانه» ساخته شده که به‌معنای بیدستان میباشد؛ اما در گذر زمان این عنوان به اویانه و بعد به ابیانه تغییر کرده است و در حال حاضر نیز با همین نام در میان اهالی و مردم کشور شناخته میشود.

اگر آوازه روستای ابیانه به گوشتان رسیده و مدتی است که برای سفر به ابیانه و بازدید از جاذبه‌ های دیدنی آن ترغیب شده‌ اید، تا انتها همراه “مجله گردشگری بلیط اینجا” باشید تا به معرفی روستای تاریخی ابیانه بپردازیم.

بلیط اینجا همراه شما در سفر! جهت اطلاع از تورهای داخلی و خارجی و رزرو تور ابیانه با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
روستای تاریخی ابیانه کجاست؟

-چرا باید به روستای ابیانه کاشان سفر کنیم؟


ابیانه، دارای خانه هایی با چشم انداز و ظاهری بسیار زیبا برگرفته از معماری اصیل ایرانی میباشد که بی شک توجه هر مسافری را به خود جلب خواهد کرد.

اگر از جذابیت معماری و موقعیت جغرافیایی عالی ابیانه بگذریم، آثار تاریخی متعددی را در این روستا شاهد خواهیم بود که طرفداران آن را چند برابر کرده است. ابیانه زیبا در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ارزشمند در فهرست آثار ملی تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

-آشنایی با سبک معماری خانه های ابیانه کاشان:


ابیانه، روستایی قدیمی و بسیار تماشایی می باشد و خانه های روستایی آن هم به نوع خود بسیار دیدنی هستند. این خانه های باصفا که در کوچه های باریک و پیچ در پیچ ساخته شده اند مساحت اندکی داشته و معماری آن ها به گونه ای است که حیاط هر خانه، پشت بام خانه دیگر محسوب میشود و همین معماری، نمایی پلکانی به روستا بخشیده است. این چشم انداز شگفت انگیز، روستای ابیانه را بسیار منحصر به فرد کرده است.

اکثر خانه ها دارای ایوان های بزرگ و باصفا هستند که طلوع و غروبی بسیار تماشایی دارد. این ایوان ها مکانی دلنشین برای دورهمی ها به خصوص در هوای خنک عصرگاهی است که میتوان بهترین لحظات را در کنار ساکنین روستا سپری کرد.

در کنار تمام این زیبایی ها، رنگ سرخ خاک به کار رفته در بنای خانه نیز نقش موثری در جذابیت نمای روستا داشته است. این آجرها و خشت های سرخ لابه لای دیوار خانه ها که حاصل همین خاک هستند، جلوه جذاب و ویژه ای را به روستا بخشیده اند.

روستای ابیانه را بشناسیم

-بهترین زمان سفر به روستای ابیانه کاشان:


اگر قصد سفر به روستای تاریخی ابیانه را دارید باید بگوییم که مناسب ترین زمان جهت بازدید از ابیانه زیبا، فصل بهار و تابستان است. چراکه در این فصول، شرایط آب و هوایی معتدل است؛ زیبایی این روستا با شروع گلاب گیری در اردیبهشت ماه به اوج خود می‌رسد و از همین رو پذیرای خیل انبوهی از گردشگران خواهد بود.

فصل پاییز نیز به زیبایی هرچه تمام تر رنگ های خود را به این روستای سرخ میپاشد و جلوه ای بی نظیر از این روستا را به تصویر میکشد.

-جاذبه های گردشگری ابیانه کاشان:


جاذبه های دیدنی روستای ابیانه، آنقدر تماشایی هستند که هر گردشگری برای یک بار هم که شده باید به این روستا سفر کند. این روستا هم به واسطه ی شرایط طبیعی هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته است، دارای دیدنی‌ های متعددی میباشد.

در ادامه به برخی از مهمترین دیدنی های ابیانه اشاره خواهیم کرد:
مسجد پرزله، مسجد جامع، زیارتگاه هینزا، قلعه‌های ابیانه، موزه مردم شناسی، مسجد حاجتگاه، آتشکده هارپاک، مسجد یوسمون، چشمه‌ ها، خانقاه و آسیاب‌های ابیانه.

روستاهای تاریخی ایران را بشناسیم

-تاریخچه روستای ابیانه:


با سفر به روستای تاریخی ابیانه گویی که در زمان سفر کرده اید چراکه قدمت این روستا از دوره ساسانی گرفته و در امتداد تاریخ تا دوره قاجاریه را نیز به شما نشان خواهد داد و برای مرور دوره های تاریخی مختلف شمارا همراهی خواهد کرد.

تا به حال هیچ مدرک و سند معتبری در دست نیست که قدمت این منطقه روستایی را اعلام کند اما براساس نظریه هایی که از سمت کارشناسان اعلام شده است ابیانه دارای قدمتی برابر با ۱۵۰۰ سال میباشد.

نکته جالب درمورد زبان محلی مردم روستا این است که گویش این منطقه به دوران هخامنشی میرسد که البته در گذر زمان دستخوش تغییراتی شده است و امروزه تنها شمار محدودی از واژه‌ های پهلوی را شامل میشود.

اهالی این منطقه از لحاظ نوع پوشش نیز دارای لباس زنانه با شکل و شمایل صفوی و لباس های مردانه با شباهتی نزدیک به پوشش مردان بختیاری میباشند‌.

-جاذبه های دیدنی نزدیک به روستای ابیانه کاشان:


*قلعه ابیانه در فاصله ۱۱۰ متری تا روستای ابیانه.
*اردوگاه ابیانه که تنها ۲.۲ کیلومتر تا روستای ابیانه فاصله دارد.
*معبد هینزا با۴.۱ کیلومتر فاصله از روستای ابیانه کاشان.

روستای ابیانه - تاریخ ایران

-رستوران های نزدیک به این جاذبه تاریخی:


*رستوران سنتی دومیلون در فاصله ۱۴۰ متری.
*رستوران سنتی ویونه با فاصله ۴۵۰ متر از ابیانه.
*رستوران ویونج در فاصله ۵۰۰ متری از روستای ابیانه.
*رستوران ویونا هتل با مسافت ۴۰۴ کیلومتر تا ابیانه.
*رستوران سنتی محمودی در فاصله ۵ کیلومتری.

-روستای ابیانه کجاست؟


این منطقه از توابع شهرستان نطنز واقع در استان اصفهان میباشد. ابیانه در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غرب نطنز و ۷۰ کیلومتری جنوب کاشان قرار گرفته است.

-مسافت بین ابیانه و تهران:


از تهران تا روستای زیبای ابیانه ۳۲۰ کیلومتر فاصله است که اگر با خودروی شخصی سفر میکنید این مسیر را در حدود ۳ ساعت و ۳۸ دقیقه طی خواهید کرد.

-بهترین زمان برای سفر به ابیانه:


فصل پاییز و بهار، مناسب ترین زمان برای سفر به این روستا خواهد بود تا بتوانید از همه دیدنی های آن بازدید کنید و لذت ببرید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها