پیش فروش بلیط قطار شهریور 1401

پیش فروش بلیط قطار شهریور ۱۴۰۱

آغاز پیش فروش بلیط قطار در مورخ شهریورماه سال ۱۴۰۱ بدین صورت میباشد:
با استناد بر ابلاغیه صادر گشته و دستور العمل های بهداشتی تعیین شده از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پذیرش مسافر در کوپه ها در هر قطار به روال معمول بازگشته و تا اطلاع بعدی همگی قطارها با ایجاد بسترهای لازم، آمادگی تکمیل ظرفیت کوپه های موجود در قطار را خواهند داشت. در نتیجه برای سفرهای تاریخ شهریور ماه تا اطلاعیه‌ی آینده، در راستای قوانین این دستورالعمل آغاز به فروش می نمایند.
توجه داشته باشید، پیش فروش بلیط قطارهای مسافری در دوره زمانی شهریورماه ۱۴۰۱ بدین صورت اجرا خواهد شد: فروش اینترنتی در کلیه مسیرها. زمان شروع پیش فروش ها به صورت اینترنتی و غیرحضوری ( از طریق سایت های مجاز) در تاریخ شنبه ۱۴۰۱/۶/۵ ساعت ۱۴ انجام می‌شود.
همچنین آغاز پیش فروش حضوری بلیط های قطار از طریق دفاتر مجاز فروش بلیط قطار و آژانس های گردشگری معتبر در تاریخ یک شنبه ۱۴۰۱/۶/۶ برای کلیه مسیرها در ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد. گروه مسافری راه آهن خراسان
لازم به ذکر است که مطابق با گزارش این شرکت، کلیه مسیرها به غیر از تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و در کلیه مسیرهای بالعکس مبدا و مقاصد ذکر شده، در تمام سایت های مجاز فروش بلیط اینترنتی، مراجع حضوری و آژانس های گردشگری، در موعد اعلام شده (۵ شهریور ۱۴۰۱ در ساعت ۱۴ و ۶ شهریور در ساعت ۸ صبح) آماده ارائه خدمات پیش فروش بلیط قطارهای مسافری به شما عزیزان خواهند بود.
توجه: لازم به یادآوری است که مطابق با روال سابق، قطارهای ۴ تخته با ۴ مسافر و به همین صورت قطارهای ۶ تخته با پذیرش ۶ مسافر تکمیل ظرفیت و مسافرگیری خواهند شد.
در صورتی که مسافر خواستار رزرو کوپه قطار به شیوه دربست باشد این امکان برای شخص فراهم خواهد بود البته تحت شرایطی که اقدام به پرداخت هزینه مازاد به صورت کسر کوپه برای جاهای خالی نماید. برای این منظور مسافر بایستی از گزینه کسر کوپه و دربست کردن کوپه استفاده نماید.
لازم به ذکر است که سایت ها و مراکز مجاز فروش حضوری بلیط قطار برای مسیرهای تهران-مشهد، تهران-طبس و تهران-خواف و بالعکس در ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ پیش فروش بلیط قطار از تمامی شرکت های ریلی تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله (قطار فدک – قطار رجا – شرکت ریلی سفیر – جوپار – بن ریل و…) را پوشش خواهند داد.
توجه:
۱- بلیط که برای خردسالان و کودکان ۲ تا ۱۲ سال صادر میشود به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
۲- استرداد هر بلیط درصورت ارائه شماره سریال و ردیف مربوط به هر صندلی امکان پذیر خواهد بود. قابل توجه مسافرین گرامی است که به مانند دوره اعمال دستورالعمل های بهداشتی کرونا، ضمن استرداد یک صندلی کل کوپه استرداد نخواهد شد.
۳- مسافران گرامی در صورتی که برخوردار سهمیه شاهد (شامل پدر، مادر، همسر و فرزند شهید) هستند، میتوانند با ارائه کارت شناسایی الکترونیک جدید خود، از شرایط نیمه بها محاسبه شدن هزینه بلیط قطار استفاده نمایند.
همچنین باید ذکر کنیم جانبازان عزیز (از ۲۵ درصد جانبازی به بالا) با ارائه کارت شناسایی و با ارائه اسناد مربوط امکان بهره مندی از از شرایط دریافت بلیط به صورت نیم‌‌بها را داشته باشند.
این مسافران ارجمند (جانبازان و خانواده شهدا) تنها در شیوه پیش خرید حضوری بلیط قطار، از مراکز فروش اعلام شده، می توانند بلیط خود را با محاسبه نیم‌بها خریداری کنند .
بلیطی که به صورت نیم بها برای همراه جانباز ارائه میشود، تنها در شرایطی که درصد جانبازی بالای ۷۰ درصد باشد و شخص همراه، دارای کارت خانواده جانباز باشد، صادر خواهد شد.
توجه داشته باشید که این تخفیف فقط مشمول یک نفر از اعضای خانواده جانباز می باشد.
۴- به منظور حداکثر سازی بهره وری از سامانه فروش از  ساعت ۱۴ روز شنبه مورخه ۵ شهریور  تا اتمام همان روز که سایت های مجاز پیش‌فروش بلیط قطار درحال ارائه خدمات میباشند، مراکز حضوری از این امر معاف خواهند بود. در مقابل، از ساعت ۷:۳۰ روز یکشنبه ۶ شهریور تا ساعت ۱۳:۳۰ سیستم های مجاز فروش اینترنتی بلیط قطار قطع خواهند بود.
همچنین لازم به ذکر است که در ایام سوگواری ماه محرم و با نزدیک شدن به اربعین حسینی از تاریخ ۱۵ شهریور لغایت ۳۰ شهریور قطارهای تهران اهواز و مشهد اهواز  تا مقصد خرمشهر به مسیر خود ادامه خواهند داد.

شما متقاضیان گرامی میتوانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آگاهی از ضوابط و شرایط پیش فروش ها به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل فرمایید. همچنین میتوانید از طریق پایگاه الکترونیکی این شرکت به نشانی www.rai.ir اقدام به خرید بلیط قطار نمایید.
کارشناسان آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا) از تاریخ اعلام شده آماده ارائه خدمات و اطلاعات درمورد شرایط پیش فروش بلیط قطارهای مسافری تابستان ۱۴۰۱ و راهنمایی مسافران جهت خرید بلیط قطار می باشند.
راه های ارتباطی:
Rahetoos.ir
Ctp724.ir
پشتیبانی قطار:
واتساپ: ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶ – تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها