ثبت نام وام اربعین 1401 _ وام 5 میلیونی اربعین 1401 _ تسهیلات پیاده روی اربعین حسینی _ وام کربلا

اعطا تسهیلات و وام قرض الحسنه به زائرین اربعین ۱۴۰۱

“ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۱”

وام اربعین ۱۴۰۱ _ با استناد به گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور، برای اربعین سال جاری طرحی مبتنی بر پرداخت تسهیلات به زائران اربعین حسینی که قصد سفر زمینی به کربلا معلی را دارند مشمول قانون مصوب زیر خواهند شد:

پس از اقدامات لازم و صورت پذیرفتن هماهنگی های تعریف شده با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌‌ ها در نهایت طرحی با هدف اعطاء تسهیلات ۳ تا ۴ میلیون تومانی در قالب وام به زائران سرپرست خانوار تصویب شد.

بدین منظور زائرینی که سرپرست خانوار می‌باشند و با مراجعه به سامانه حج و زیارت (سماح) خروج زمینی آنها از مرزهای قانونی تعین شده مورد تایید قرار بگیرد، این تسهیلات به صورت خودکار و بدون هیچ گونه لزومی جهت مراجعه به بانک‌‌ ها در حساب بانکی که یارانه آنها واریز میگردد، واریز خواهد شد.

مبلغ این تسهیلات پس از واریز، طی اقساط یک ساله ای که در نظر گرفته شده است از سوی دولت از حساب یارانه این زائران کسر خواهد شد.

همچنین وی افزود: شرایط لازم جهت بهره مندی زائرینی که سرپرست خانوار نمیباشند از مبلغ تسهیلات با شرط رضایت سرپرست حقیقی خانوار فراهم گردیده است.

خاندوزی در ادامه عنوان کرد: این تسهیلات انحصارا و به صورت ویژه برای آن دسته از هموطنانی در نظر گرفته شده است که بنا به علل مختلف و ازجمله مشکلات مالی، قادر به حضور در راهپیمایی اربعین حسینی نمی‌باشند.

وزیر اقتصاد مقدار دقیق این تسهیلات را تبیین نموده و اعلام کرد: میزان تسهیلات برای سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار به علاوه یک نفر از اعضای خانوار که تحت پوشش او قرار داشته باشد ۴ میلیون تومان و مبلغ واریزی برای سرپرست خانوار به همراه ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار که تحت پوشش او باشند ۵ میلیون تومان میباشد.

در نهایت زائرین داوطلب برای دریافت تسهیلات اربعین توجه داشته باشند که به جهت دریافت این تسهیلات مطلقا نیازی به حضور در بانک ‌‌ها نخواهند داشت و این تسهیلات پس از ثبت درخواست در سامانه سماح به ایشان تعلق یافته و به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وام کربلا 1401 _ وام قرض الحسنه اربعین 1401 _ تسهیلات اربعین 1401 _ وام 5 میلیونی اربعین 1401

نکات لازم جهت ثبت نام وام اربعین و اطلاع از شرایط ثبت درخواست:

۱-  تسهیلات در حساب بانکی یارانه سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و تنها به سرپرستانی با اعضای همراهشان تعلق خواهد گرفت که در سامانه سماح ثبت نام نموده و نسبت به خروج از کشور تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ به صورت زمینی و به منظور زیارت عتبات عالیات اقدام نموده باشند.

۲-  سقف این تسهیلات برای سرپرستان خانواری که به تنهایی درخواست میدهند مبلغ ۳۰ میلیون ریال، سرپرستانی که دارای یک زیرمجموعه هستند (جمعاً ۲ نفر باشند) مبلغ ۴۰ میلیون ریال و سرپرستان خانواری که به همراه دو نفر و یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش وی باشند (جمعاً ۳  نفر یا بیشتر) مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعریف شده است.

۳ – ضروری است سرپرستان خانوار نسبت به انتخاب بانک عاملی که یارانه خانوار در حساب مذکور در آن بانک واریز می شود، اقدام نمایند.

۴ –  با توجه به اینکه کلیه فرایندهای مربوط به پرداخت تسهیلات به صورت سیستمی انجام می شود، متقاضیان از مراجعه حضوری به بانک های عامل خودداری نمایند.

۵ – سازمان هدفمندسازی یارانه ها نسبت به کسر یارانه دریافتی سرپرستان خانوار (تسهیلات گیرندگان) و پرداخت اقساط به بانک های پرداخت کننده تسهیلات اقدام خواهد نمود.

وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی به زائران حسینی بدون مراجعه به بانک

سایت ثبت نام:

https://samah.haj.ir/Loan

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و ثبت نام وام کربلا در اربعین ۱۴۰۱ با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید:

آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا): ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن همراه : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

آدرس : مشهدمقدس-بلوارشهیدکامیاب-بین۳۰و ۳۲ پلاک ۳۳۴، شرکت خدمات مسافرت ایرانگردی و جهانگردی انوار راه توس

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها