شفق قطبی

شفق قطبی را کجا می توانیم ببینیم؟

همه چیز درمورد دیدن شفق قطبی

نور قطبی ، یک پدیده طبیعی است. نورهای زیبا و خیره کننده که علت پیدایش آنها برخورد ذرات باردار ناشی از تابش خورشید با میدان مغناطیسی زمین است و همچنین وجود رنگ های متنوع آن هم به دلیل تحریک شدن مولکول های متفاوت موجود در جو زمین است. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا به معرفی شفق قطبی و مکان هایی که می توانید آن را ببینید می پردازید.

همانطور که میدانید بیشترین قسمت جو زمین را نیتروژن و اکسیژن تشکیل داده‌‌اند ، بنابراین در این پدیده رنگ های قرمز و سبز نتیجه تحریک شدن اکسیژن و رنگ های بنفش و آبی نتیجه تحریک شدن نیتروژن هستند.

شفق قطبی

زمان های مناسب برای دیدن شفق قطبی

وقوع این پدیده تابع شرایط متعددی است اما زمانبندی این اتفاق کاملا دقیق نیست و ممکن است در تمام طول سال روی دهد ، با این حال زمان مناسب برای رویت این پدیده بین ماه های سپتامبر و مارس است یعنی زمان بین اعتدال بهاری و اعتدال پاییزی بنابراین برای دیدن این رویداد طبیعی باید برنامه‌ی سفر خود را انعطاف پذیر کنید چراکه ممکن است بازگشت‌تان به تعویق بیفتد!

شفق قطبی

شفق قطبی را در کجا میتوانیم بببنیم ؟

سوئد

مکان های زیادی در سوئد هست که میتوانید در ماه های زمستانی مارس و آپریل ، شفق‌های قطبی را در آنجا رویت کنید. لاپونیا، دره ی تورن، سرزمین لاپلاند و ابیسکو از جمله بهترین مکان ها برای مشاهده شفق قطبی در سوئد هستند.

شفق قطبی

فنلاند

یکی از بهترین مقاصد سفر برای دیدن شفق قطبی فنلاند است چراکه در طول سال حدود ۲۰۰ شب ، میتوانید شفق های قطبی را مشاهده کنید . بنابراین در سفر به فنلاند فرصت کافی برای دیدن این رویداد بی نظیر را خواهید داشت. همچنین در اکثر قسمت های این منطقه، سرویس هایی به منظور هشدار پدیده شفق قطبی به مهمانان وجود دارد.

شفق قطبی

ایسلند

با اینکه زمستان ایسلند سرمای شدیدی دارد اما این کشور یکی دیگر از مکان هایی است که مشتاقان شفق قطبی را به سمت خود جذب میکند. ریکیاویک، پایتخت ایسلند، یکی از مکان های محبوب برای رویت شفق قطبی است.

شفق قطبی

اسکاتلند

اسکاتلند نیز یکی دیگر از مکان هایی است که می توان شفق های قطبی را در آنجا نظاره کرد. شانس دیدن شفق‌های قطبی در اسکاتلند به اندازه کشورهای اسکاندیناوی نیست اما به هرحال اگر دقیق باشید در قسمت های شمالی این منطقه شفق‌های قطبی را خواهید دید.

شفق قطبی

نروژ

طبق تحقیقات ، این پدیده خیره کننده در همه جای نروژ قابل دیدن است . چون شانس دیدن شفق‌های قطبی در نروژ زیاد است بسیاری از افراد برای دیدن این پدیده هر سال به آنجا سفر میکنند ترومسا جزو بهترین مکان ها برای دیدن این پدیده در نروژ میباشد.

شفق قطبی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی زیوری
2 ماه قبل

خیلی جالب و زیباست

مریم نامدار
مریم نامدار
4 سال قبل

واقعا عکسای خودشونه ؟ خیلی جالبه

خطیب زاده
خطیب زاده
4 سال قبل

چه عکسای باحالی داره؟

مهسا رضایی
مهسا رضایی
4 سال قبل

اطلاعات خوبی بود