رزرو تور باکو آذربایجان 2022

معرفی تور باکو آذربایجان ۲۰۲۲ | تورهای خارجی

“رزرو تور باکو “

تور باکو شهر باکو منطقه ای توریست پذیر واقع در کشور جمهوری آذربایجان (ازکشورهای مورد توجه گردشگران ایرانی) می باشد. باکو هر ساله، میزبان جهانگردان مختلفی از کشور های سراسر دنیا میباشد. اگر شماهم قصد دارید به شهر باکو سفر کنید و از جذابیت های بی شمار آن بی نصیب نمانید و یا علاقمند به کسب اطلاعات در خصوص تور باکو هستید در ادامه با “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه باشید.

-چرا تور باکو را انتخاب کنیم؟


شهر باکو چه از لحاظ سیاسی و چه گردشگری،بسیار حائز اهمیت میباشد و از سوی دیگر به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگ ترین شهر این کشور شناخته میشود و طبیعتا به همین خاطر،جاذبه های بسیاری در این شهر تمرکز یافته اند.
همچنین باکو به عنوان یک شهر بندری از لحاظ ذخایری همچون نفت نیز بسیار غنی میباشد تا آنجایی که از باکو به عنوان نفت خیز ترین مناطق موجود در جهان یاد میشود.
در کنار تمام این توجهاتی که به سمت شهر باکو معطوف شده است، دولت آذربایجان در چند سال اخیر، تصمیم گرفته است که با هدف گسترش صنعت گردشگری، مراکز تفریحی متنوع بسیاری را در این شهر، تأسیس کند. در نتیجه با سفر به شهر باکو، فرصت بازدید از مدرن ترین و توریستی ترین شهر کشور آذربایجان را خواهید داشت.

-برای سفر به باکو چه راه هایی وجود دارد؟


همانطور که گفته شد شهر باکو به عنوان قلب کشور آذربایجان (همسایه غربی ایران)، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. از آنجایی که کشور آذربایجان دارای مرز مشترک با ایران می‌ باشد در نتیجه سفر زمینی به این کشور، کار دشواری نیست. پس علاوه بر راه هوایی میتوانید سفر زمینی را برگزینید. بنابراین اگر علاقمند هستید به باکو سفر کنید از هر راهی که میخواهید میتوانید خود را به کشور آذربایجان و سپس شهر باکو برسانید. در بین طرق مختلف سفر به باکو، همچون سایر سفر های خارجی، مناسب ترین و امن ترین راه، انتخاب تور باکو می‌ باشد. تورها علاوه بر رفت و آمد آسان، آسایش و اقامت ایمن و نیز گردش شهری و بازدید از تمام جاذبه های باکو را در اختیارتان قرار میدهند. برای تور باکو نیز انواع مختلفی وجود دارد نظیر:

-رزرو تور باکو با قطار:


اگر انتخاب شما تور باکو با قطار است، در این شیوه ابتدا با قطار به مرز آستارا برده میشوید و پس از آن با خرید بلیط قطار باکو به سمت مرز آذربایجان راهی خواهید شد. دقت داشته باشید که تور زمینی باکو با قطار از نظر اقتصادی نیز در قیاس با تور هوایی باکو به صرفه تر است و کاهش چشمگیری در هزینه ها خواهد داشت.
از طرف دیگر، مدت زمان سفر به طول می انجامد و حداکثر ۱۰ ساعت تخمین زده میشود و از طریق راه آهن آستارا – باکو نیز صورت می‌گیرد.

-تور باکو هوایی:


برگزاری این نوع از تور از طرفداران بسیاری برخوردار است. تور هوایی باکو به تناسب، هزینه بیشتری را در مقابل تور های زمینی باکو دربردارد. ایرلاین های داخلی و خارجی فعال برای پرواز تهران باکو شامل: ایران ایر، آذربایجان ایرلاینز، جی ۲۱، آئروفلوت، ترکیش ایرلاین و … میشود.

-بهترین زمان رزرو تور باکو چه موقع است؟


درست است که در اغلب ایام سال، سفر به باکو جذابیت های خاص خود را دارد، اما مناسب ترین زمان جهت اقدام به رزرو تور باکو فصل بهار و اوایل پاییز است چرا که در بهار، جشنواره های بسیار جذابی همچون جشن‌ های نوروزی برگزار می‌ شوند؛علاوه بر این، آب و هوای خنک و چشم اندازهای بی نظیر طبیعی نیز طرفداران بسیاری را جذب باکو میکند.
از سوی دیگر در ابتدای فصل پاییز نیز باکو آب و هوای بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل در این فصول، نرخ تورهای باکو نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

تور باکو آذربایجان 2022

“اطلاعات مهم در تور باکو”


طول پرواز: نزدیک به ۱ ساعت
واحد پولی: منات
زبان رسمی: ترکی آذربایجانی، روسی
پیش شماره: ۹۹۴+
اختلاف ساعت با ایران: ۰:۳۰+
شماره تماس با اورژانس: ۱۰۳
شماره تماس با آتش نشانی: ۱۰۱
شماره تماس با پلیس: ۱۰۲

“معرفی بهترین مقاصد گردشگری و جاذبه‌ های باکو”

-شهر قدیم باکو:


بازدید از شهر قدیم باکو به عنوان نخستین منطقه گشت تور باکو، می‌ تواند شروع دلنشینی را در این سفر رقم بزند.
شهر قدیم باکو را میتوان محله‌ ای تاریخی با بافت قدیمی اما زنده دانست که قدم گذاشتن در کوچه های آن در واقع پا گذاشتن به دل تاریخ و سفر در آذربایجان قدیم است.
این منطقه تاریخی دارای کوچه پس کوچه‌ های باریکی است که با معماری سنگی خانه هایش در کنار فروشگاه‌ های سوغاتی کوچک و محلی،تصویری زیبا را در پیش چشم گردشگران به نمایش می گذارد.

-برج‌های شعله باکو:


یکی از نماد های جذاب شهر باکو برج‌ های شعله هستند که علاوه بر طراحی مدرن و چشم گیر، جزء زیباترین ساختمان‌ های جهان معرفی می‌ شوند. طرح استفاده شده در ساخت این برج‌ ها، برگرفته از ظاهر آتش که نمایانگر انرژی و جاودانگی در آذربایجان است می باشد.

-بلوار ساحلی باکو:


بلوار ساحلی یکی از معروف ترین جاذبه‌ های تور باکو است. این منطقه باوجود اینکه جزء خیابان های اصلی شهر باکو است اما به عنوان بلواری مملو از آرامش و زیبایی شناخته میشود. داشتن فضاهای سبز، کافه و رستوران‌ های متعدد و آب و هوای دلپذیر با منظره ای روبه دریا و نسیمی برآمده از ساحل باصفای آن موجب شده تا بولوار ساحلی باکو به یکی از مناطق توریست پذیر این شهر تبدیل شود و قدم زدن در این بلوار را برای گردشگران تور باکو به خاطره ای شیرین و به یادماندنی مبدل کند.

-میدان فانتین باکو:


میدان فانتین باکو از آن دسته جاذبه های مهیجی است که برای هر گردشگری، جذاب به نظر میرسد و از مهیج‌ترین مکان‌های گردشگری در تور باکو است. جالب است بدانید که اطراف این میدان، عطر و بوی غذاهای دلپذیر و لذیذ، هوا را پر کرده است چرا که رستورانها درحال طبخ غذاهای سنتی و خوش‌ طعم آذربایجانی هستند.

-موزه فرش باکو:


موزه فرش باکو دارای سابقه تاریخی بالغ بر ۵۰ سال میباشد. این موزه، از معماری شگفت انگیز و خیره کننده ای برخوردار میباشد و از دیگر جاذبه‌ های گردشگری تور باکو محسوب می‌ شود. در فضای داخلی موزه، میتوان بیش از ۱۴ هزار فرش با طرح‌ و نقش های خارق العاده و بی‌ نظیر را مشاهده کرد. در کنار این آثار باشکوه، زیورآلات گران‌ بها و ارزشمندی نیز در این موزه وجود دارد که توجه علاقه‌ مندان به فرهنگ و هنر اقلیم های مختلف جهان را بسیار به خود جلب کرده است.

-مرکز فرهنگی حیدر علی‌ اف:


مرکز فرهنگی حیدر علی اف در حقیقت، هنر دست یک بانوی معمار آذربایجانی به نام زاها حدید میباشد. این بنا که جزء مجتمع های ویژه جهت اجرای برنامه‌ های فرهنگی آذربایجان است، دارای معماری الهام گرفته شده از تعریف و مفهوم آزادی‌ خواهی می‌ باشد و همین امر، جذابیت چنین بنایی را در میان جاذبه‌ های تور باکو، دوچندان کرده است.

-برج دختر باکو در آذربایجان:


برج دختر که در گویش آذری به قیزقالاسی معروف است، از جمله جاذبه‌ های تور باکو است که به عنوان نماد این شهر نیز شناخته میشود. برج دختر دارای ۲۹ متر ارتفاع و ۵ متر پهنا میباشد و از معماری بی‌ نظیری برخوردار است. این برج جزء سازه‌ های منحصربه‌ فرد در زمان خود محسوب میشود؛بنابراین از بازدید چنین سازه‌ ی حیرت آوری با افسانه‌ های تاریخی که درباره آن روایت شده، در تور باکو غافل نباشید.

“تور زمینی یا تور هوایی باکو”


پیشنهاد میکنیم با توجه به اینکه با انتخاب کدام روش، احساس راحتی و آسایش بیشتری دارید، به باکو سفر کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمیتوانید با مسیر های طولانی کنار بیایید و اوضاع مالی تان خوب است سفر هوایی باکو را انتخاب کنید اما اگر به دیدن شهرهای مختلف در طول جاده و زیبایی های طبیعت بین راه، علاقمند هستید قطعا از سفر زمینی به باکو لذت خواهید برد، علاوه بر اینکه، سفر زمینی، به مراتب از نظر اقتصادی، به صرفه تر است.

-آیا برای رزرو تور باکو ، اخذ ویزا لازم است؟

در جواب باید گفت “بله”
برای سفر به باکو احتیاج به ویزا خواهید داشت که برای درخواست آن به صورت الکترونیکی هم میتوانید اقدام کنید. با انجام فرآیند ارسال درخواست صدور ویزا، در بازه زمانی ۳ تا ۴ روز کاری، ویزایتان را دریافت خواهید کرد.

-قیمت تور باکو چگونه محاسبه میشود؟


لازم به ذکر است که قیمت تور باکو متناسب با شرایط و عواملی نظیر: شرکت هواپیمایی یا نوع سفر، مدت اقامت،خدماتی که در تور ارائه میشود، نوع هتل، سرویس های گردشگری و … متغیر خواهد بود.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها