آبشار های ایران

زیبا ترین آبشار های ایران + عکس

آبشار لاتون

این آبشار در استان گیلان و در شهر آستارا است که با ارتفاع ۱۰۵ متر بلندترین آبشار ایران محسوب میشود.  حجم آب این آبشار در فصل های مختلف متفاوت است ولی در همه ی فصول سال آب دارد. آبشار لاتون خطرناک است و باید هنگام رسیدن به آن خیلی مراقب باشید. فاصله زمانی این آبشار تا روستای کوته کومه حدود شش کیلومتر است که ۵ ساعت زمان میبرد تا به آن برسید اما این مسیری که از آن می گذرید پر از جنگل و چشمه های زیبا است و به هیچ وجه خسته نخواهید شد.

آبشار لاتون

آبشار ریجاب

در غرب ایران در دامنه های زاگرس قرار دارد و به اسم (پیران) هم شناخته میشود که برای رسیدن به آن از سرپل ذهاب حدود ۱۰ کیلومتر به سمت روستای شالان بروید و تقریبا بعد از یک ربع پیاده روی به این آبشار زیبا که ۱۰۰ متر ارتفاع آن است می رسید. همچنین صخره نوردانی را در حال صعود اطراف این آبشار خواهید دید.

آبشار ریجاب

آبشار نوژیان

این آبشار در استان لرستان با ارتفاع ۹۵ متر و گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد که در این کوه انواع گیاه های دارویی رشد می کنند. برای رفتن به این آبشار ۳۸ کیلومتری خرم آباد را مقصد قرار دهید یا از طریق راه آهن به ایستگاه کشور بروید و پس از آن هم حدودا ۲ ساعت پیاده روی دارد.

آبشار نوژیان

آبشار کمر دوغ

این آبشار در شهرستان کهگیلویه در قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا واقع شده است. ارتفاع آن ۱۰۰ متر با عرض ۶۰ متر است. باید از جاده های پر پیچ و خمی که از میان جنگل های بلوط شمال دهدشت میگذرد عبور کنید تا به چاروسا برسید. از نظر زیبایی نیز این آبشار به عروس آبشار ها معروف است و در تمام فصول سال آب دارد.

آبشار کمردوغ

آبشار سمیرم

در اطراف این آبشار محلی برای استراحت بازدیدکنندگان قرار دارد که باعث می شود گردشگران بیشتری را جلب خود کند.  این آبشار در جنوب اصفهان قرار دارد که بعضی وقت ها ارتفاع آن به ۷۰ متر هم میرسد. در دو کیلومتری ورودی این آبشار یک غار وجود دارد که از دیواره ها و سقف آن آب فرو میریزد.

آبشار سمیرم

آبشار شوی

این آبشار در ۱۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن تله زنگ و در فاصلع کمی از استان لرستان، در سردشت دزفول و در رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است. شوی که نام دیگر آن «تله زنگ» است یکی از بزرگترین آبشار های ایران است. نام این آبشار به زبان لری نامی زنانه به معنی لطافت دارد. مسیری که ابشار شوی طی میکند از دهانه غاری بیرون می آید و یک مسیر کوهستانی و سخت را طی میکند تا از یک دره در شهرستان بخش « سردشت» پایین میریزد. مسیر پیاده روی که به این آبشار میرسد از سمت دزفول و «شیهون» است و راه ریلی آن در ایستگاه قطار تله زنگ است.

آبشار شوی

بلیط اینجا همراه شما در سفر:

برای سفر به هر کدام از این شهر ها و بازدید از این آبشار ها می توانید بلیط خود را در سایت بلیط اینجا تهیه کنید

خرید بلیط قطار

خرید بلیط هواپیما

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها