آلودگی دریای خزر

آلودگی دریای خزر ، چالش جدید محیط زیست

مهدی رمضان زاده رئیس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران، مناطقی که هنوز خالی از سکنه اند و دارای بافت جنگلی هستند را به عنوان تمیز ترین سواحل شمال شکور ایران معرفی کرد. وی سواحل نمک آبرود را به عنوان تمیز ترین ساحل شمال در مازندران معرفی کرد. برای آگاهی بیشتر از این خبر با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید.

آلودگی دریای خزر

آلودگی دریای مازندران، بزرگترین چالش محیط زیست و گردشکری

رمضان زاده در ادامه به آلودگی سواحل و آب دریای مازندران اشره کرد و از آلودگی تمیزترین ساحل شمال ابراز نگرانی کرد و در این مورد اظهار داشت:

با توجه به توپوگرافی این استان و شیب منفی جنگل به سمت دریا در مازندران، تهدید آلودگی آب دریا بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. متاسفانه در جامعه امروزی انواع فاضلاب خانگی و همچنین صنعتی بدون هیچ کنترلی به دریا وارد میشوند، که این خود به تنهایی آینده آبزیان دریایی و همچنین گردشگری استان مازندران را به خطر می اندازد.

آلودگی دریای خزر

 

رمضان زاده به عنوان مثالی از یک نوع منطقه حساس، از شبه جزیره میانکاله نام برد و اظهار داشت یا نباید هیچگونه فعالیت گردشگری در این مکان صورت بگیرد و یا اگر قرار است این اتفاق بیفتد، باید با بیشترین توجه به اصول پایداری این اتفاق بیفتد. میانکاله جزو معدود مناطق ایران است که هنوز هم توانسته گونه های جانوری و گیاهی زیادی را درون خود حفظ کند.

مدیر گروه گردشگری دانشگاه استان مازندران، در ادامه این بحث درباره آینده گردشگری ایران خاطر نشان کرد:

تفکر گردشگری باید هم در بین مردم و هم در بین مسئولان و مدیران کشور اصلاح گردد. نگرش و تفکر عموم جامعه به گردشگری ساحلی و دریایی باید با احترام همراه باشد. گردشگران ساحلی ایران، مزایای فرهنگی و رونق اقتصادی زیادی را برای استان به همراه دارند و لازم است فرهنگ احترام را در بین تمامی بخش های جامعه گسترش دهیم.

وی در پایان گفت که مسئولان این استان، با در نظر داشتن تمامی جنبه های یک گردشگری پایدار، موجبات رونق این صنعت و در عین حال حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را فراهم کنند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها