جاذبه های چابهار

۸ مورد از جاذبه های گردشگری چابهار که نباید از دست بدهید!

یکی از مهم ترین شهر های کشور در زمینه ی اقتصادی است. همچنین این شهر در زمینه ی گردشگری نیز بسیار غنی است و در سفر به چابهار می توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر ساحلی دیدن نمایید. این شهر بندری اقیانوسی در همه ی فصول آب و هوای بسیار معتدلی دارد به همین دلیل چابهار (چهار بهار ) نام گذاری شده است. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا ۸ مورد از جاذبه های گردشگری چابهار را معرفی کرده ایم.

۱- روستای لیپار

گردشگران زیادی برای دیدن مناظر زیبا و خاص و انواع پرندگان به روستای لیپار چابهار سفر می کنند. این روستای زیبا در چند کیلومتری چابهار در راه ساحل گواتر ، داخل تنگه ای میان صخره ها قرار دارد.

جاذبه های چابهار

۲- تالاب لیپار

این تالاب که به دلیل رنگ خاص صورتی اش معروف شده است در نزدیک روستای رمین و در راه جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار دارد. چشم انداز بسیار زیبای این تالاب به همراه انواع بلوط و گزنه در آب و پرندگان به زیبایی و محبوبیت این تالاب افزوده است.

۳- موزه محلی چابهار

همان ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار است که در حال حاضر تبدیل به موزه محلی شده است. این بنا روی سکوی عظیمی ساخته شده و سه در ورودی دارد. این بنا به کمک سکو، سقف چوبی و ستون های آهنی ساخته شده است.

جاذبه های چابهار

۴- مسجد جامع دزک

این مسجد در دوره صفویه ساخته شده است و مصالح به کار رفته در آن خشت و چینه است و همچنین سقف این مسجد از نخل و خرما ساخته شده است. مسجد جامع در ۳ کیلومتری شرق سراوان در روستای دزک قرار گرفته است.

مسجد جامع چابهار

۵- گل افشان

مهم ترین بخش کوه های گل افشان در نزدیکی کنارک و بندر تنگ قرار دارد و ارتفاع آن تقریبا ۱۰۰ متر است. در بلای کوه چاله ای وجود دارد که با گل پوشیده شده است. این کوه و دو کوه دیگر که ارتفاع کمتری دارند ، درگذشته گل افشان بوده اند و در ۱۰۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته اند.

گل افشان چابهار

۶- بندر گواتر

این بندر در منتهی الیه جنوب شرق کشور یعنی در نقطه مرزی چابهار و تماس با مرز پاکستان قرار گرفته است. همچنین تکه کوچکی از سیستان و بلوچستان را در ساحل دریای عمان در برگرفته است. بندر گواتر به دلیل مجاورت با جنگل های حرا ، جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست محسوب می شود.

بندر گواتر چابهار

۷- کوه های مینیاتوری

این کوه ها در طول چابهار از منطقه ی کچو تا نزدیکی خلیج گواتر قرار دارند. هرچند سفر به مریخ مشکل است اما شما می توانید با سفر به چابهار نماد ها و نشانه های مریخ را در کوه های مینیاتوری مشاهده کنید.  این کوه ها یکی از پدیده های مورفولوژی در این منطقه هستند.

کوه های مریخی چابهار

۸- غار های بان مسیتی

این مجموعه ترکیبی از غار های طبیعی و مصنوعی است که در نزدیکی شمال باختری روستای تیس در پایین کوه شهبازند قرار دارد. همچنین روی این غار ها آرامگاه کوچکی از جنس گچ وجود دارد که از دو سطح افقی روی یکدیگر ساخته شده است.

جاذبه های چابهار
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
4 سال قبل

ایران هم خیلی قشنگه ما خبر نداشتیم

مهلا
مهلا
4 سال قبل

وااای من بچه بودم چابهار زندگی میکردیم
ولی از اون زمان که مهاجرت کردیم یه شهر دیگه، دیگه اونجا رو ندیدم