تفریحات چالیدره مشهد

تفریحات و امکانات چالیدره مشهد | تور مشهد

“تفریحات و امکانات چالیدره مشهد”

تفریحات و امکانات چالیدره مشهد – سال ساخت و احداث چالیدره مشهد به سالهای ۱۳۷۶_۱۳۸۱ باز میگردد. از جاذبه های دیدنی منطقه چالیدره مشهد، گذشته از امکانات و تفریحاتی که در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده است، منظره بی نظیری است که در پیش چشم مهمانان خود به تصویر می کشد.

چالیدره مشهد بر روی رودخانه جاغرق، واقع شده است و این موضوع، زیبایی چالیدره را دوچندان کرده است. برای بازدید از منطقه چالیدره و تفریح در این منطقه گردشگری باید به ابتدای جاده روستای نغندر بروید. منطقه چالیدره در واقع، در جوار سد چالیدره است که تمام بنای این منطقه از آن الهام گرفته شده است.

این سد با همکاری شهرداری طرقبه و به منظور آبرسانی به زمین‌ های کشاورزی حومه این منطقه با ظرفیت تقریبی یک میلیون لیتر آب احداث شده است.
پس از آن ایده ساخت یک منطقه توریستی و تفریحی شکل گرفت که پروسه ی ساخت و بهره برداری آن حدود پنج سال به طول انجامید.

در طی سال های اخیر، پروژه های بسیاری جهت توسعه و گسترش این منطقه گردشگری صورت گرفته است تا در نهایت شاهد این منطقه تفریحی و گردشگری با امکانات خوب رفاهی هستیم.
اگر قصد بازدید از این منطقه تماشایی را دارید و میخواهید تعطیلات خود را با امکانات و تفریحات چالیدره مشهد سپری و خاطره انگیز کنید باید همراه با وسیله نقلیه شخصی خود به این آدرس بروید: مشهد، بلوار وکیل آباد، انتهای بلوار به سمت جاده طرقبه، بعد از میدان طرقبه.

فاصله چالیدره تا شهر مشهد نزدیک به ۱۷ کیلومتر میباشد.
منطقه چالیدره مشهد در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پذیرش مسافران و بازدید کنندگان خود خواهد بود؛ لازم به ذکر است که ساعت کاری تمام امکانات و تفریحات چالیدره مشهد نیز متناسب با ساعت فعالیت این مجموعه است.

هزینه ورودی چالیدره مشهد تعرفه مشخصی دارد اما هزینه تفریحات چالیدره متغیر بوده و حتی ممکن است در هر زمان از سال، قیمت متفاوتی داشته باشد؛ شما میتوانید متناسب با سلیقه خود، بلیط مربوط به تفریح مورد علاقه تان را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

چالیدره مشهد کجاست؟ - تور چالیدره مشهد

“امکانات تفریحی چالیدره مشهد”


منطقه چالیدره مشهد با مساحت نزدیک به ۱۵۰ هکتار و برخورداری از آب و هوایی مطبوع (به واسطه قرارگیری در جوار سد و رودخانه جاغرق)، از طرفداران بسیاری برخوردار است، اما زیبایی ها و جذابیت های چالیدره محدود به موارد ذکر شده نیست چراکه این منطقه، مجهز به امکانات و تفریحات متنوعی برای تمامی سنین و همه سلیقه ها میباشد و از این طریق، رضایت تمام مهمانان خود را بدست می آورد.

ازجمله امکانات و تفریحات چالیدره مشهد میتوان به تله کابین، ماهیگیری، بانجی جامپینگ، برج گردان، ترن کوهستان، زیپ لاین، اسکله تفریحی، تله سیژ، عکاسخانه سنتی، امکانات تفریحی ویژه کودکان، قایق پدالی، قایق موتوری در سد چالیدره، قایق پارویی در سد چالیدره، کشتی شناور تفریحی و … اشاره کرد که در ادامه به بررسی مختصری از هریک از این تفریحات مهیج خواهیم پرداخت.

-زیپ لاین چالیدره مشهد:


اگر نگوییم زیپ لاین، محبوب ترین تفریح چالیدره است، قطعا از جمله پرطرفدارترین تفریحات چالیدره و بلکه مشهد به شمار می آید.
این تفریح هیجان انگیز به این گونه است که با بستن یک طناب به کمر شخص و اتصال این طناب به یک قرقره، فرد را در جهت شیب به سمت پایین حرکت میدهند. در انتهای مسیر، ترنی وجود دارد که فرد را به ابتدای مسیر حرکت، از پایین به بالا می رساند.تجربه این تفریح،بدون شک تجربه اوج هیجان است.

زیپ لاین چالیدره مشهد

-بانجی جامپینگ چالیدره مشهد:


این بازی از مهیج ترین تجربه های تفریحی چالیدره به شمار میرود و بین طرفداران هیجان و ارتفاع، جزء هیجان ‌انگیزترین ها است. جالب است بدانید که تفریح بانجی جامپینگ حتی میتواند به عنوان یک ورزش شناخته شود که باعث تجربه آدرنالین بالا میشود و صرفا برای علاقمندان به تجربه‌ی پرش از ارتفاع پیشنهاد میشود.

در این تفریح نسبتا هولناک باید از یک برج بسیار بلند درحالی که به وسیله طناب های محکم و ایمن محافظت میشوید، از بالای سکوی پرتاب بپرید و سقوط از ارتفاع چند ده متری را تجربه کنید.

بانجی جامپینگ یکی از بهترین گزینه ها برای تخلیه انرژی و یک هیجان بزرگ است و در نهایت، فرد بعد از نوساناتی که باعث کاهش سرعت طناب خواهد شد به حالت سکون در آمده و در آخر به کمک همین طناب به آرامی به پایین برج منتقل میشود.
از نکات مثبت درمورد این تفریح مهیج، هزینه نسبتا کم آن است.

بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

-قایق های تفریحی چالیدره:


فهرست امکانات و تفریحات چالیدره با تفریحات آبی آن تکمیل میشود. از محبوب ترین این تفریحات، قایق های متنوع تفریحی از جمله قایق موتوری، قایق پارویی و قایق پدالی است. البته اگر طرفدار سرعت و هیجان هستید پیشنهاد ما به شما قایق موتوری چالیدره است، در غیر این صورت در هوای بی نظیر این منطقه میتوانید از حرکت در دریاچه، به کمک قایق های پدالی لذت ببرید.

قایق های پارویی نیز گزینه مناسبی برای گذراندن مدت زمان بیشتری بر روی سطح آب است.
اگر همراه با خانواده به چالیدره سفر کردید، قایق های چالیدره میتوانند خاطره خوبی برایتان رقم بزنند.

-تله سیژ چالیدره مشهد:


تله سیژ ها همان تله کابین های جذابی هستند که اکثر افراد، تجربه آن را دارند. شما میتوانید در تفریح تله سیژ، مسافتی طولانی را طی کرده و از پایین تا بالای کوه را سیر کنید و از زیبایی های مناظر طبیعی اطراف و دریاچه ای که پایین پای شما قرار دارد لذت ببرید.
این تله کابین، جزء منحصر به فردترین تله کابین های کشور به شمار میرود که مناظر مختلفی را در طول مسیر به شما نشان میدهد.

تله ستیژ چالیدره مشهد

-عکاسی در چالیدره:


وجود یک عکاس خانه سنتی در چالیدره مشهد، مکان مناسبی برای آن دسته از گردشگران شده است که میخواهند لحظات ناب و حکایت‌گر اوقات خوش‌ خود را ثبت کنند. این عکاس خانه سنتی دارای تجهیزات لازم جهت عکسبرداری است و علاوه بر لباس های سنتی، لوکیشن های مناسبی را فراهم کرده و برای عکاسی بهتر به مشتریان خود ارائه میدهد.

“کدام اماکن گردشگری و هتل ها به چالیدره مشهد نزدیک هستند؟”


از نمونه های مهم گردشگری که در فاصله نزدیکی تا چالیدره قرار گرفته اند، میتوان به زیارتگاه امامزاده یاسر و ناصر که جزء معروف ترین اماکن مذهبی مشهد به حساب می آید و نیز روستای ازغد، روستای جاغرق، بند گلستان و … اشاره کرد.

ماهیگیری در چالیدره
غواصی چالیدره
قایق پارویی
قایق VIP آبادیس چالیدره
لنج تفریحی
راپل
پل معلق چالیدره
کارتینگ چالیدره
برج گردان چالیدره مشهد و…
از دیگر امکانات و تفریحات چالیدره به شمار می آیند.

تله کابین چالیدره مشهد

آدرس چالیدره مشهد: مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نغندر، سد چالیدره.
هزینه ورودی چالیدره مشهد، به ازای هرنفر، ۷ هزار تومان است؛ لازم به ذکر است که هزینه تفریحات به صورت جداگانه محاسبه می‌ شود.
ساعت بازدید از چالیدره مشهد: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب.
شماره تماس: ۰۵۱۳۱۴۲۴

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها