روستای اسطرخی

روستای اسطرخی ، بهترین مقصد تور طبیعت گردی خراسان

کشورایران دارای روستاهای سرسبز و باصفای زیادی است که جاذبه های زیبایی را در خود جای داده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارند. در گذشته نیز عجیب ترین روستاهای ایران را معرفی کرده ایم. یکی از این روستاها، روستای اسطرخی نام دارد که دراستان خراسان شمالی، ۲۸ کیلومتری جنوب شهرستان شیروان واقع شده است. این روستا با وجود طبیعت طراوت بخش و آبشارخارق العاده خود، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند، با این وجود هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است.ما قصد داریم درمجله گردشگری بلیط اینجا، روستای اسطرخی و آبشاراسطرخی را به شما معرفی کنیم. برای رزرو و ثبت نام تور طبیعت گردی روستای اسطرخی به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

روستای اسطرخی در دهستان گلیان (دره ای نسبتا ژرف) واقع دردامنه های سلسله کوه های مرتفع شاه جهان قرار گرفته است و رودخانه ای از وسط آن عبور می کند که از به هم پیوستن چندین چشمه کوچک و بزرگ تشکیل شده است. این رودخانه پس از طی مسافتی کوتاه به آبشاری زیبا و بلند تبدیل می شود.

آبشارشارشار

آبشار اسطرخی

این آبشارکه به آبشار شار شار معروف است، از دیواره های صخره ای کوهستان، از بین درختان بزرگ و تنومند سپیدار، بید و گردو، سرازیر می شود و با برخورد با موانع سنگی به شکل ابر سفیدی درمی آید، یکی از زیباترین آبشارهای خراسان شمالی به شمار می رود. این منطقه برای اتراق گردشگران و مسافران به ویژه در ایام نوروز مناسب است. آبشار شار شار و اطراف آن، با طبیعت بکرو منحصر به فرد خود، طراوت و شادابی فراوانی را برای گردشگران به ارمغان آورده و تجربه ای فراموش نشدنی برای آن ها می سازد.

در مسیر رسیدن به آبشار، غارهای طبیعی و زیبایی مانند غار گلیان وجود دارد که از جمله دیدنی های معروف شیروان محسوب می شود.

مقبره شاهزاده عبدالرحمان

در وسط روستا، مقبره ی امامزادی ای قرار دارد که به روایت اهالی، نام مبارکش شاهزاده عبدالرحمان، فرزند امام سجاد(ع) است. این مقبره دارای ضریح چوبی می باشد و اخیرا نیز با یاری مردم و زیر نظر اداره ی اوقاف شیروان، تجدید بنا گردیده است.

کوچه آشتی کنان

بیشتر که در روستا بچرخید با کوچه ی آشتی کنان روبه رو می شوید. این کوچه، کم عرض ترین کوچه خراسان شمالی با عرض ۸۰ سانتی متر است. به گفته ی مردم روستا زمانی که دو نفر با هم قهر می کردند، مردم در این کوچه جمع می شدند تا آن دو نفر را آشتی بدهند به این صورت که دو نفر ابتدا در حمام مجاور کوچه غسل می کنند؛ سپس هر کدام از دو سر کوچه وارد می شدند و به طرف یکدیگر می آمدند و آشتی می کردند.

آب و هوا و طبیعت روستا

اسطرخی

آب و هوای اسطرخی در بهارو تابستان، معتدل و کوهستانی و در زمستان، سرد است اما در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد. در بهار دامنه های کوهستان آن، پر از مراتع سبزو زیبا و گیاهان خودرویی مانند ساری گل، کَما، گَوَن، کاسنی، زیره، شقایق، دَرمنه ی ترکی وسیب کوهی می شود که تابلوهای طبیعی و شگفت انگیزی را به نمایش گذاشته و حس خارق العاده ای را به گردشگران هدیه می کند؛ و در زمستان نیز، نشستن برف روی درختان، مراتع و بام خانه ها جلوه ای زیبا و چشم انداز خلق می کند.

این روستا به علت روی هم قرار گرفتن خانه های مسکونی، ماسوله خراسان شمالی نیز نامیده می شود. زبان مردم روستا ترکی است و اغلب به کشاورزی و دامپروی مشغول هستند. همچنین روستای اسطرخی به دلیل برخورداری ازموقعیت طبیعی و آب و هوای مطلوب، مناظر و چشم انداز های بسیار زیبایی برای تور روستای اسطرخی دارد.

روستای اسطرخی علاوه بر دامنه های سرسبز و زیبا، دارای چشمه های بسیار زلال و گوارایی است که به عنوان آب آشامیدنی و کشاورزی مردم مورد استفاده قرار گرفته و همچنین زیبایی آن را دو چندان کرده وآبشار آن گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دره اسطرخی

اسطرخی

جاذبه ی دیگر آن، دره اسطرخی است. در دامنه شرقی و غربی این دره، درختان بسیار زیادی وجود دارند که آن را شبیه جنگل کرده است. شما می توانید با عکاسی در مناظر سرسبز و زیبای روستای اسطرخی، خاطرات شیرین خود را ثبت کرده و از تور روستای اسطرخی به یادگار داشته باشید.

در واقع می توان گفت این جاذبه های طبیعی و زیبا در کنار اداب و رسوم کهن مردم، این دهکده را به یک موزه ی طبیعی تبدیل کرده است.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها