هاستل

هاستل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از عمده ترین هزینه ها در سفر، هزینه اقامت آن است؛ از این رو در سراسر دنیا اقامتگاه هایی به وجود آمده تا مسافران هزینه کمتری را صرف محل اقامت کنند. هاستل خوب و مناسب یکی از این اقامتگاه هاست. اگر به دنبال سفری ارزان در اتاقی تمیز و راحت هستید هاستل گزینه خوبی است.

با مرتفع ترین هتل آتریوم کشور آشنا شوید!

هاستل چیست؟

هاستل در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد که از دو واژه انگلیسی Host  به معنای مهمان کردن و Hotel به معنای هتل ساخته شده است و در بعضی مناطق با نام های هوستال، پانسیون و بک پکرز نیز شناخته می شود؛ اما هاستل در لغت به معنای اقامتگاهی اجاره ای است که در آن تخت های یک اتاق به مسافران اجاره داده می شود به گونه ای که یک اتاق بین چند مسافر مشترک است. می توان هاستل را به خوابگاه نیز تشبیه کرد که در آن شما یک تخت دارید، یک اتاق دربست برای خودتان ندارید.

بهترین هتل های قشم کجاست؟

به طور معمول  در هر اتاق هاستل، ۲ تا ۸ تخت وجود دارد. همچنین این اتاق دارای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی مانند حمام و توالت می باشد که مسافران باید به طور مشترک از آن ها استفاده کنند.

هاستل


تفاوت هاستل و هتل

از نظر امکانات هاستل و هتل در یک سطح قرار دارند و تفاوت بین آن ها قیمت پایین هاستل است که به دلیل استفاده همزمان چند نفر از یک اتاق به این شکل می باشد. البته احتمال این که تمام تخت های یک هاستل پر از مسافر باشد بسیار کم است و در ۸۰ درصد مواقع تنها با یک یا دو نفر هم اتاق خواهید شد. البته بعضی هاستل ها اتاق های اختصاصی نیز دارند.

لوکس ترین هتل های دبی را ببینید!

هاستل ها معمولا در مرکز شهر قرار دارند و به شما امکان دسترسی راحت تر به جاهای دیگر و تماشای جاذبه های شهر را می دهد.

برخلاف هتل ها شما در هاستل ها می توانید وعده غذایی خود را شخصاً تهیه کنید چراکه در آشپزخانه تمامی امکانات پخت و پز برای شما مهیا است.علاوه بر این، فضای اجتماعی هاستل خیلی منحصر به فرد است و شما در آن با مسافرانی از سراسر جهان با فرهنگ های متفاوت روبه رو خواهید شد. اما اکثر این افراد، جوان و بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند. شما می توانید درهاستل دوستان زیادی پیدا کرده و تجربه های زیادی کسب کنید. همچنین با اقامت در هاستل توانایی های شما در برقراری ارتباط با سایر مسافران تقویت می شود.

کدام هتل کیش بهتر است؟

اغلب هاستل ها وسایل خواب از جمله ملافه و پتو را در اختیار مسافران قرار میدهد اما ممکن است برای دریافت حوله تمیز موظف به پرداخت هزینه اضافی باشید. به همین جهت بهتر است حوله و دمپایی شخصی همراه خود داشته باشید.

در هرهاستل، قسمتی به نام پذیرش وجود دارد که شما در آنجا هزینه اقامت را پرداخت کرده و اطلاعات مهم درباره هاستل و کلید اتاق را دریافت می کنید. همچنین افرادی که در پذیرش کار می کنند، بهترین اطلاعات در مورد شهر و بهترین راهنمایی ها و نکات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

هاستل


انواع هاستل

برای هاستل دسته بندی های مختلفی از جمله هاستل ارزان، هاستل خوب ، هاستل مخصوص جشن، هاستل ماجراجویی، هاستل دوستدار محیط زیست، هاستل لوکس، هاستل عجیب و غیرمعمول، هاستل خانوادگی و…وجود دارد.


معایب اقامت در هاستل

۱-حریم شخصی نخواهید داشت.

۲-هر طبقه تنها یک حمام دارد.

۳-کارکنان محدودیت دارند.

۴-برخی از هاستل ها زمان خاموشی دارند.

۵- احتمال به سرقت رفتن وسایل مسافران وجود دارد.

۶-ساختمان هاستل ها قدیمی هستند.

۷- هاستل ها دارای اثاثیه ساده هستند.


مزایای اقامت در هاستل ها

۱-قیمت هرزانی دارند.

۲-سفر گروهی لذت بخش تری خواهید داشت.

۳-هاستل ها در اکثر کشورها وجود دارند.

۴-دارای آشپرخانه مجهز هستند.

۵-اکثر هاستل ها صبحانه می دهند.

۶- امکان سرگرمی و خوشگذرانی وجود دارد.

۷- با مردمان کشورهای دیگر آشنا خواهید شد.

۸-هاستل ها امنیت دارند.

۹- تجربه ای منحصر به فرد خواهید داشت.

هاستل


هزینه اقامت در هاستل

قیمت هاستل در مقایسه با دیگر اقامتگاه ها، پایین تر است؛ حتی در صورت اقامت در اتاق های اختصاصی هاستل، هزینه های سفر شما کم خواهد بود.هزینه یک تخت در یک اتاق مشترک از حدود ۱۰ دلار برای هر شب (در شرق اروپا) تا ۳۰ دلار (در شهرهای بزرگ اروپای غربی) است.

این هزینه به اندازه اتاق و ظرفیت آن، موقعیت هاستل، امکانات رفاهی و سایر عوامل مختلف بستگی دارد.برای مثال یک اتاق خصوصی در هاستل خوب با ۲ تخت می تواند تا ۱۲۰ دلار در شب هزینه داشته باشد.


نحوه انتخاب هاستل خوب و مناسب

بهترین هاستل، هاستلی است که به مرکز شهر نزدیک یا هزینه رفت و آمد شما از آن به مرکز شهر کم باشد، خلوت و تعداد مسافران آن زیاد نباشد، شمار نظرات مثبت قبلی درباره آن زیاد باشد، امکانات رفاهی آن مانند بشقاب، صندلی و میز و خدمات آشپزخانه مناسب باشد، اینترنت رایگان پر سرعت در اختیار مسافرین قرار دهد، در صورت سردی هوا دارای آبگرم و در صورت گرمی هوا دارای کولر گازی و تهویه مطبوع باشد.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا سرگلزایی
مهسا سرگلزایی
4 سال قبل

من اصلا نمیدونستم هاستل چیه :)))) مرسی که آگاهم کردین

مرضیه
مرضیه
4 سال قبل

ما خانوادگی هاستل میریم
خیلیم خوبه هم خرج کمتره هم همدیگرو میشناسیم

رضا
رضا
4 سال قبل

تو ایران هاستل ها محدودیت دارن وگرنه ما که از خدامونه خرج سفرمون کم بشه