شرکت های ریلی - فاصله گذاری اجتماعی - قطار فدک - قطار رجا - قطار سفیر

طرح جدید فاصله گذاری در قطار های فدک ۱۴۰۰

قطار فدک – با همه گیری ویروس کرونا و افزایش آگاهی مردم نسبت به این ویروس، تدابیری در خصوص پیشگیری از فراگیری بیش از حد این ویروس منحوس در سراسر کشور، اندیشیده و اجرا شد.
بدین منظور، شاهد فاصله گذاری های فیزیکی میان افراد در مراکز دولتی و خصوصی، نهادهای شهری و نیز وسایل حمل و نقل هوایی و زمینی، به خصوص قطارهای بین شهری بودیم.


در این میان، شرکت ریلی قطار های فدک با اعلام تصویب نامه خود در مورد فاصله گذاری های حداکثری در هر کوپه موجب حاکم شدن آرامش در طول مدت سفر دراین دوران پر تنش شد و همچنین تا حد زیادی از انتشار این ویروس در میان مسافران جلوگیری نمود.
خوشبختانه از آذرماه که در راستای واکسینه شدن هموطنان، بستر مناسبی فراهم شد، شرایط برای افزایش ظرفیت مسافران در قطارها نیز امکان پذیر شد. پس از تاریخ ۲۴ آبان اعلامیه ای مبنی بر افزایش تعداد نفرات حاضر در هر کوپه، توسط آژانس های گردشگری و مراکز مسافربری صادرشد.


قطار های فدک، هنگام اضطراری بودن اوضاع در اکثر شهرها، تنها مجاز به پذیرش دو نفر در هر کوپه بودند و بدین ترتیب با خریداری دو بلیط، کوپه دربست میشد؛ اما اکنون با ابلاغیه قطار های فدک به نهاد راه آهن جمهوری اسلامی،درخواست شده که با خرید سه بلیط، هر کوپه دربست شود و خوشبختانه با این موضوع، موافقت شده و از ابتدای آذر ماه، شاهد افزایش ظرفیت پذیرش در قطارهای مسافربری خواهیم بود و از این به بعد، فاصله گذاری با ۸۰ درصد جمعیت برقرار خواهد بود.
هدف از تمام این اقدامات، پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا می باشد بنابراین تدابیر اندیشیده شده در این راستا، بیشترین کمک را برای تداوم رفت و آمد های بین شهری خواهد کرد.
اگر مایل هستید در رابطه با جزئیات این طرح، بیشتر بدانید تا انتها همراه “بلیط اینجا“باشید.

سفر های ریلی - طرح جدیدی فاصله گذاری در سفر های ریلی - قطار فدک - قطار سفیر - قطار رجا

اخیرا شاهد ورود اکثر شرکت های ریلی همچون قطار فدک، رجاء و سفیر به این طرح بوده ایم. این شرکت های ریلی با تصمیم بر اینکه فاصله گذاری های اجتماعی را از ۵۰ درصد به ظرفیت پذیرش ۸۰ درصدی برسانند موجب تداوم سفرهای ریلی شده اند.

“فاصله گذاری اجتماعی در قطار فدک”


با افزایش ظرفیت پذیرش مسافران تا سقف ۸۰ درصد، لازم به ذکر است که تمام کوپه های ۴ نفره با داشتن سه بلیط برای سه نفر دربست میشوند؛ همچنین کوپه های ۶ نفره با حضور ۵ نفر تکمیل شده و دربست میشود.


نکته مهم:
البته این نکته ضروری را نباید از قلم انداخت که چنانچه به هنگام خرید بلیط قطار فدک، گزینه کوپه دربست را انتخاب نکنید، درحالی که یکی از اعضای همراه شما در سفر نباشد، مسئول قطار، اختیار دارد کوپه را با مسافر دیگری تکمیل کند؛ بنابراین جهت جلوگیری از چنین مشکلی، لازم است به هنگام رزرو بلیط قطار فدک، تیک کوپه دربست را فعال کنید در غیر اینصورت و به هنگامی که همراه شما در سفر حضور پیدا نکند رئیس قطار، کوپه را تا سقف تعریف شده ظرفیت با اعضای دیگری تکمیل خواهد کرد.


حضور ۴ نفر که بلیط ها را همزمان خریداری کرده اند با فرض اینکه اعضای یک خانواه هستند در یک کوپه ۴ نفره بلامانع است.
حضور ۶ نفر در یک کوپه ۶ نفره با فرض اینکه به یک خانواده تعلق دارند امکان پذیر است.


در نهایت این دو مورد را نیز به هنگام یفر با قطار فدک در نظر داشته باشید که:
به هنگام عبور از گیت بازرسی راه آهن و پیش از سوار شدن به قطار، چنانچه مبتلا به کرونا هستید و یا حتی در صورتی که مدت مشخص شده ای از زمان ابتلا و بهبود شما نگذشته باشد، با بررسی کد ملی مسافر در سیستم استعلام وزارت بهداشت، از حضور مسافر در قطار ممانعت خواهد شد.
برای صیانت از حقوق سلامت و بهداشت مسافران داخلی، از پذیرش اتباع خارجی جلوگیری میشود و به این مسافران، بلیط قطار فروخته نخواهد شد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

اگر سوالی در این مورد و در راستای تهیه بلیط قطار با طرح جدید دارید با مشاوران تخصصیبلیط اینجاتماس بگیرید.

  • تلفن همراه : ۰۹۱۵۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • فکس : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۳

شرایط خرید بلیط قطار در کرونا

وضعیت بهداشت قطار ها

کوپه دو نفره قطار فدک

بلیط قطار تهران مشهد

بلیط قطار مشهد

طرح فاصله گذاری در قطار

با آپارات بلیط اینجا همراه باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها