اسم خیابان های مشهد چیست؟

خیابان های معروف مشهد را بشناسیم | مشهدگردی

“خیابان های معروف مشهد”

خیابان های معروف مشهد _ مشهد مقدس به برکت وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در این شهر و از آنجایی که جزء کلان شهرهای پیشرفته، محسوب میشود، هرساله زائران و مسافران بسیاری را از سراسر کشور و حتی جوامع اسلامی مختلف پذیرا میشود.

همانطور که گفته شد شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، سهم بسزایی از سفرهای داخلی را به خود اختصاص داده است اما این سفرها تنها محدود به جنبه مذهبی و زیارتی آن نمیشود بلکه شهر مقدس مشهد، مملو از جاذبه های گردشگری بی نظیر و اماکن دیدنی متعدد میباشد.

این جاهای دیدنی در خیابان ها و بلوارها و محله های معروف مشهد قرار دارند که بسیاری از این خیابان های معروف مشهد پاتوق رستوران ها، کافه ها، کافه کتاب ها، هتل ها، ورزشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی مختلف هستند.
در نتیجه، آشنایی با خیابان های مهم مشهد باعث میشود گردشگران و زائران مشهدی، تجربه بهتری از سفر خود داشته باشند.

با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و کنترل این بیماری در کشور، سفرهای داخلی به روال سابق، بازگشته و تورهای داخلی پر رونق شده اند. در این میان، مشهد مقدس نیز از این جریان مستثنی نبوده و مدتی است که شاهد حضور زائران عزیز در شهر مشهد میباشیم.

مشهد شهر بزرگی است که تنها به حرم و خیابان‌ های اطراف آن خلاصه نمی‌ شود و برای بهره بردن از دیگر زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و دیدنی مشهد باید پیش از سفر با مهمترین خیابان های مشهد آشنا شوید تا با خیالی راحت و برنامه ریزی مناسب از تمام این مناطق دیدن کنید.

بلیط اینجا” در این مطلب قصد دارد خیابان های معروف مشهد را به شما عزیزان معرفی کند تا به هنگام سفر به شهر مقدس مشهد با داشتن اطلاعات کامل هرچه بیشتر از حضور در این شهر لذت ببرید.

-خیابان جنت:

کمتر کسی است که نام خیابان جنت مشهد را نشنیده باشد. خیابان جنت از جمله خیابان های اصیل و قدیمی مشهد است که با داشتن بازارهای پوشاک مجلسی اش شناخته میشود.

از آنجایی که خیابان جنت مشهد قدمت بالایی دارد، با عنوان ارگ قدیم هم معرفی میشود. جالب است بدانید که تنها بازار مشهد که خیابان های آن تماماً سنگ فرش شده می باشد و همین‌طور ورود خودرو به پیاده روها و خیابان های آن ممنوع است، بازار جنت میباشد.

خیابان جنت از یک طرف به باغ ملی و خیابان امام خمینی و از سوی دیگر به خیابان دانشگاه منتهی میشود. به واسطه همین ویژگی بازار جنت، عبور و تردد در خیابان های آن امنیت بالایی دارد و با خیال راحت میتوانید در پیاده روها و خیابان های آن قدم بزنید و خرید کنید.

جذابیت دیگر این خیابان این است که دسترسی به حرم از این نقطه بسیار آسان است و زائران می توانند به کمک اتوبوس، خود را به حرم و یا دیگر بخش های شهر برسانند.

خیابان جنت مشهد _ بازار های مشهد

-خیابان سعدی مشهد:

اگر در جست و جوی خرید لوازم صوتی و تصویری هستید، خیابان سعدی ازجمله مشهور ترین ها در این حوزه است که به نوعی مرکز فروش این لوازم شناخته میشود.

همچنین از هریک از مردم شهر مشهد که جویای مرکز فروش کتاب شوید، پاساژ مهتاب در خیابان سعدی را به شما معرفی خواهند کرد.

این پاساژ قدیمی سال هاست که برای خرید کتاب های درسی مدارس و دانشگاه و هزاران کتاب دیگر و حتی لوازم التحریر بر سر زبان هاست.

دسترسی آسان به خیابان سعدی مشهد با گذر خط مترو از این منطقه و احداث ایستگاه مترو در این خیابان فراهم شده است؛ بنابراین شما میتوانید به راحتی از اقصی نقاط شهر، خود را به این خیابان برسانید و از بازارهای خیابان سعدی نیز دیدن کنید.

همچنین این نکته برای زائران، حائز اهمیت است که به هر منطقه ای مراجعه میکنند به حرم مطهر نزدیک باشد. خیابان سعدی به خاطر نزدیک بودن به میدان شهدا امکان جابه جایی میان این دو ناحیه را در چند دقیقه فراهم کرده است.

با استفاده از ایستگاه مترو و ایستگاه های اتوبوس، به راحتی امکان رفتن به این بازار فراهم می گردد.

پاساژ مهتاب کجاست؟ _ خیابان سعدی مشهد

-خیابان ۱۷ شهریور:

خیابان ۱۷ شهریور از دیگر خیابان های معروف مشهد است که به واسطه حضور بازارهای متعدد، مورد توجه خریداران و زائران مشهدی است.

در انتهای بازار رضای مشهد، خیابان ۱۷ شهریور آغاز میشود که برای تهیه لوازم آرایشی، پوشاک و به ویژه لباس زیر می توانید از این بازار استفاده کنید.

شهرت این منطقه و خیابان به جز شناخته شدن به عنوان بورس پوشاک و لوازم آرایشی، قیمت های مقرون به صرفه و کالاهای اقتصادی هستند که در این بازارها به فروش می رسند.

مدتی است که با ساخت مجتمع های تجاری عظیم و متعدد در این منطقه، خیابان ۱۷ شهریور، دچار تحول چشمگیری شده است. اگر به مشهد سفر کردید و قصد خرید از مراکز تجاری مشهد را داشتید، پیشنهاد میکنیم که بازدید از مراکز خرید ۱۷ شهریور را از دست ندهید چراکه بدون شک، دست خالی از این خیابان خارج نخواهید شد.

خیابان 17 شهریور مشهد _ بازارهای هفده شهریور مشهد

-خیابان احمدآباد ، قطب تجاری مشهد:

اگر به مشهد سفر کرده باشید نام خیابان احمدآباد را حتما شنیده اید و یا حتی در آن گشت و گذار کرده اید. منطقه احمدآباد مشهد، جزء پرترددترین ومهمترین خیابان های مشهد است که با مغازه های لوکس و خانه های مجلل و گران قیمتش شناخته میشود. طبیعی است که مراکز تجاری این منطقه نیز شامل فروشگاه های عرضه محصولات از برندهای معتبر و روز جهانی هستند.

از دیگر مزیت های خیابان احمدآباد مشهد، نزدیکی به محدوده کوهسنگی و ملک آباد مشهد است که شما را به دو خیابان مهم دیگر مشهد متصل میکند.

همانطور که گفته شد خیابان احمدآباد را میتوان قطب تجاری مشهد دانست که علاوه بر مراکز خرید گسترده ای که در خود جای داده است، مسیر دسترسی برای رسیدن شما به خیابان های مهمی چون ملک آباد، کوهسنگی و البته فلسطین و خیابان راهنمایی را فراهم میکند.

از جمله مراکز خرید مهم در خیابان احمدآباد مشهد باید از بازار قسطنطنیه نام برد؛ از دیگر بازارهای احمدآباد نیز باید به بازار خورشید، بازار ورسیج و… اشاره کرد. برندهای معتبر چرم نیز در این خیابان، نمایندگی دارند و به نوعی خیابان احمدآباد را تبدیل به بورس فروش محصولات چرمی کرده اند.

از جمله هتل های معروف و لوکس مشهد باید به هتل هما اشاره کنیم که در این منطقه واقع شده است. همین طور در خیابان احمدآباد، بیمارستان ‌ها و ساختمان پزشکان بسیاری وجود دارد که از معروف‌ ترین‌های آن ها می ‌توان از بیمارستان قائم و بیمارستان پاستور نام برد.

خیابان احمدآباد مشهد _ بالاشهر مشهد کجاست؟

-بلوار سجاد مشهد:

درخصوص خیابان سجاد، اول از همه باید بدانید که یکی از قدیمی ترین خیابان های مشهد است و قدمت آن به دوره پهلوی بازمیگردد.

مشکلی که گریبان گیر تمام خیابان های معروف و مرفه نشین است، شلوغی و تردد بسیار و در نتیجه ترافیک است که خیابان سجاد مشهد نیز از این قضیه مستثنی نیست.

بولوار سجاد مشهد به خاطر قرارگیری در نزدیکی باغ‌ ملک، دارای آب و هوایی مطلوب و مطبوع است و این موضوع، بی تاثیر در گرانی املاک در این منطقه نیست.

-خیابان سناباد از جمله خیابان های قدیمی و اصیل مشهد:

مشهدی ها خیابان سناباد را اغلب با داشتن فروشگاه‌ های لوازم ‌خانگی، مبل، کابینت و همچنین مصنوعات چوبی یاد میکنند.

این مسئله به این معنا نیست که فروشگاه های دیگری در این منطقه وجود ندارند؛ از جمله دیگر فروشگاه های این منطقه میتوان به مزون لباس های مجلسی و به ویژه مراکز فروش لباس عروس و داماد اشاره کرد.

خیابان سناباد جزء خیابان های اصیل و قدیمی و البته مرفه مشهد است که اغلب ساکنین آن سالهاست که در آنجا زندگی میکنند. همچنین چنانچه تصمیم گرفتید که در خیابان های لوکس مشهد به سراغ سینما بروید، پیشنهاد ما به شما سینما هویزه مشهد است.

خیابان سناباد مشهد

-خیابان کوهسنگی مشهد:

خیابان کوهسنگی مشهد از آن دسته محله های دوست داشتنی و معروف در مشهد است که هر مسافری حداقل یک دفعه از آن بازدید کرده است.

اخیراً با افتتاح مجتمع تجاری برج مهر کوهسنگی در این منطقه، شهرت آن دوچندان شده است.
و اما علت نامگذاری این خیابان، وجود یک کوه قدیمی در میان پارکی سرسبز می باشد. منطقه کوهسنگی مشهد به قدری جاذبه های تماشایی و امکانات رفاهی کاملی دارد که میتواند برای یک تفریح یک روزه، شما را مهمان خود کند.

رستوران های سنتی این محله و به خصوص وجود دیزی سراها انتخاب را برای مسافران دشوار میکند. بنابراین برای بازدید از این پارک میتوانید صبح زود مراجعه کنید و ضمن گردش در خیابان ها و بازارهای آن، برای نهار، خود را به یک رستوران سنتی با کیفیت دعوت کنید.

خیابان کوهسنگی مشهد _ برج مهر کوهسنگی کجاست؟ _ آدرس برج مهر کوهسنگی

-بلوار وکیل آباد ، قطب گشت و گذار مشهد:

بولوار ملک آباد با دوچیز شناخته میشود، خیابان های طویل ودرختان سر به فلک کشیده قدیمی آن. از اهمیت این خیابان، همین بس که به عنوان شاهراه شهر مشهد، مناطق گردشگری و مهمی را به یکدیگر مرتبط میکند و خود نیز جایگاه قرارگیری جاذبه های بسیاری است.
البته به یاد داشته باشید همانطور که این منطقه از مناطق لوکس مشهد به شمار میرود، هزینه های بالایی را شامل میشود.

-خیابان امام رضا:

خیابان امام رضا جدا از اینکه یکی از خیابان های مهم مشهد است، جزء مناطق مهم و پرتردد مشهد نیز به حساب می آید که به واسطه قرار گیری در مسیر دسترسی به حرم مطهر رضوی، قابل توجه صاحبان هتل ها و مغازه دارها است و از این رو مغازه ها، مراکز خرید و هتل های زیادی در این خیابان قرار گرفته است.

جالب است بدانید که این خیابان قدیمی مشهد را در گذشته با نام خیابان تهران میشناخته اند. اما همانطور که مشخص است امروزه این خیابان، بخاطر نزدیکی به حرم امام رضا(ع) نام خود را تغییر داده است.

خوب است بدانید در سفر به مشهد از این خیابان بارها عبور خواهید کرد پس اگر تمایل داشتید سری هم به بازار بزرگ رضا بزنید که از بازارهای مهم این منطقه به شمار می آید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها