فستیوال ها و جشنواره های مهم گرجستان

مهمترین جشنواره ها و فستیوال های گرجستان

فستیوال های گرجستان _ از بهترین راه ها برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ اقلیم ها و جوامع مختلف، آشنایی با جشنواره ها و فستیوال های آنهاست. فستیوال های گرجستان نیز یکی از همین روش های آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی و باورهای مردم گرجی است.

در روند این فستیوال‌ ها و جشنواره های تاریخی، شاهد برگزاری برنامه های هیجان انگیز و دیدنی خواهیم بود که بی شک ظاهر رنگارنگ و جذابیت این جشن ها گردشگران بسیاری را تشویق میکند که در ایام برپایی این فستیوال ها به گرجستان سفر کنند.

فستیوال ها و جشنواره‌ های گرجستان، اغلب در تاریخ ویژه ای از سال اجرا می‌ شوند تا بخشی از تاریخ و فرهنگ ملت گرجی را در معرض نمایش قرار دهند.

جالب است که در خلال همین جشنواره ها، بسیاری از گردشگران میتوانند اطلاعات زیادی در جهت بهبود برقراری ارتباط با مردمان بومی گرجستان و آشنایی با فرهنگ زندگی آن‌ ها بدست آورند. جشنواره‌ ها و فستیوال های گرجستان، میزبان حضور شرکت کنندگان بسیاری هستند و حتی در سطح جهانی نیز اغلب آنها شناخته شده هستند. در ادامه این سری از مطالب گردشگری “بلیط اینجا” قصد داریم به معرفی مهمترین فستیوال های گرجستان بپردازیم.

اگر از دوست داران فرهنگ های جوامع مختلف هستید و یا قصد سفر به کشور گرجستان را دارید حتما تا انتها همراه “بلیط اینجا” باشید تا با تعدادی از معروف ترین فستیوال های گرجستان آشنا شوید.

بلیط اینجا همراه شما در سفرها! جهت رزرو تور گرجستان و اطلاع از تورهای خارجی ۱۴۰۱ با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

“مهمترین فستیوال های گرجستان”

هر سال شاهد برگزاری فستیوال های جذاب و مهیجی در گرجستان هستیم که طرفداران زیادی پیدا کرده است و علاقه مندان خود را از سراسر جهان برای حضور در مراسم، به گرجستان دعوت میکند.

همانطور که گفته شد از بهترین راه های شناخت فرهنگ هر جامعه ای، آشنایی با فستیوال ها و جشنواره های بومی و تاریخی آن منطقه است.

در ادامه، به بررسی شاخص ترین فستیوال های گرجستان که در شهرهای توریست پذیر این کشور شامل تفلیس، باتومی و آناکلیا برپا میشود خواهیم پرداخت.

-فستیوال تبلیسوبا معروف به جشن روز تفلیس:

در جریان فستیوال تبلیسوبا افراد با پوشیدن لباس های رنگا رنگ، حس شادی الهام گرفته از رنگ های زیبای موجود در طبیعت را به دیگران منتقل میکنند؛ این نوع پوشش را میتوان معرف اصلی ” جشنواره تبیلیسوبا ” دانست. این جشنواره که قدمتی تاریخی دارد، طبق روال هر ساله در کشور گرجستان بصورت بسیار گسترده و مفصل برگزار می شود.

اگر به فکر سفر به گرجستان و علاقمند به مراسم و جشنواره های گرجستان هستید پیشنهاد می کنیم تاریخ رزرو تور گرجستان خود را به گونه ای تنظیم کنید که هنگام برگزاری این جشنواره ها در محل اجرا حاضر باشید و نهایت لذت را از چنین تجربه مفرحی ببرید.

فستیوال تبیلیسوبا برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی در این کشور برپا شد و تا به امروز، جزء یکی از مهمترین مراسم اصلی است که سالانه در گرجستان با هدف جذب بازدید کنندگان داخلی و خارجی برگزار میشود.

فستیوال های گرجستان

-فستیوال رنگ:

احتمالا اگر جزء شرکت کنندگان جشن رنگ های هند نبوده باشید تا به حال نام آن را شنیده اید. فستیوال رنگ گرجستان بی شک تداعی کننده همان جشن معروف و تماشایی رنگ هاست که در هند برگزار میشود.

به هنگام فرارسیدن تاریخ برگزاری این فستیوال، علاقه مندان به شرکت در این جشن مفرح و هیجان انگیز در یکی از دیدنی ترین مناطق این کشور در شهر تفلیس که معروف به دریاچه لاک پشت هاست، تجمع می یابند و با پرتاب پودرهای رنگی به یکدیگر، لحظات شاد و جذاب و البته سراسر انرژی را در کنار یکدیگر سپری میکنند.

در خلال این فستیوال، صدای ساز و آواز محلی نیز به گوش میرسد که همه چیز را برای رقم زدن خاطراتی بی نظیر فراهم خواهد کرد. وقتی برای اولین بار در این جشنواره ها شرکت کنید به جرات خواهید گفت که گرجستان، محل برگزاری شادترین فستیوال های دنیاست.

فستیوال رنگ گرجستان

-فستیوال پنیر گرجستان:

این فستیوال از پرطرفدارترین و محبوبترین فستیوال های گرجستان می باشد و به قدری جذاب است که هر ساله افراد زیادی را از سراسر جهان برای حضور، به سمت گرجستان جذب میکند. این میزان از توجهات به فستیوال پنیر موجب شد تا در سال ۲۰۱۵ این مراسم به یک فستیوال بین المللی تبدیل شود و به مرور کشورهایی نظیر ارمنستان و آذربایجان نیز در فهرست شرکت کنندگان در این فستیوال قرار بگیرند.

جذاب ترین بخش این فستیوال این است که جشنواره سال بعدی به تناسبی که در همان سال چه کشوری برنده و منتخب شده باشد، در آن کشور برپا میشود.

هدف از برگزاری فستیوال پنیر در حقیقت معرفی پنیرهای متنوع و مربوط به مناطق مختلف از کشورهای مختلف است.از معروف ترین پنیر هایی که در این فستیوال سرو میشوند، پنیر خام طعم دار تولید شده با دستورالعمل های خاص است که توسط یونسکو بررسی و شناخته شده است.

پنیر هایی نظیر پنیر تند گودا که مراحل تهیه آن در پوست گوسفندان است، انواع پنیرهای شیرین، شور، دودی و خامه ای، پنیر آمیخته به عسل، روغن، ادویه جات و… است. همچنین این فستیوال‌، شرایط آشنایی با ابزارآلات تولید این پنیرها را فراهم کرده و آن هارا به نمایش گذاشته تا بازدیدکنندگان با آنها آشنا شوند.

-فستیوال جم فست آناکلیا در گرجستان:

جم فست را جشنواره الکترونیک گرجی میدانند که طبق رسم هر ساله، در کنار ساحل آناکلیا برگزار می شود و به نوعی نام خود را از محل برگزاری خود یعنی ساحل آناکلیا گرفته است. در روز برگزاری این فستیوال، علاقمندان بسیاری خود را به ساحل آناکلیا می‌رسانند تا از شرکت کنندگان این جشنواره جذاب باشند.

مضمون جم فست، حوزه های مختلف هنری ازجمله رقص، موسیقی و به طور کلی، به اشتراک گذاشتن و نشر ایده ها و انرژی مثبت است.

از شرکت کنندگان اصلی این فستیوال نیز باید به گروه های مختلف عرصه هنر همچون: طراحان، عکاسان، سینماگران، نوازندگان، آهنگسازان، ورزشکاران، متخصصین نورپردازی و صدا و… اشاره نمود که همگی در این فستیوال بزرگ حاضر می شوند تا مهارت های خود را به مخاطبین خود در آناکلیا نمایش دهند.

-فستیوال شاتلیبا گرجستان:

از مهمترین فستیوال های گرجستان که به عنوان جشنواره رسمی این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، فستیوال شاتلیبا گرجستان است. محل برگزاری این فستیوال در کوه های شمال قفقاز، واقع در منطقه ای کوهستانی و بسیار زیبا به نام خشتاتی است.

از منطقه خشتاتی به عنوان زیباترین منطقه گرجستان نام میبرند؛ این جشنواره نیز به ابداع مردم محلی همین منطقه شکل گرفته است.در جریان رسم و رسومات این فستیوال که همچون مهمانی بزرگی برگزار میشود، معروف ترین خوراکی ها و غذاهای گرجی و نوشیدنی های دلنشین آن سرو می شود.

در ادامه برگزاری این فستیوال، آیتم های جذابی نظیر موسیقی سنتی، نمایش های محلی، کشتی های گرجستانی و نمایش اسب کوهستانی نیز اجرا میشود. زمان برگزاری این فستیوال ماه جولای میباشد.

-جشنواره موسیقی جاز گرجستان:

جشنواره موسیقی جاز معروف به جشنواره موسیقی دریای سیاه از گزینه های پرطرفدار در فصل شروع فستیوال های گرجستان به شمار می آید. هرساله این جشنواره برگزار میشود و دوستداران موسیقی جاز را از سرتاسر جهان به تفلیس می‌کشاند تا ضمن لذت بردن از فضای این فستیوال، از نزدیک با هنرمندان برجسته این موسیقی آشنا شوند.

معمولا در این فستیوال میتوانید هنرمندان برجسته ای همچون دیانا کراال، ویکلن ژان و رابرت کارنت را ملاقات کنید.جشنواره جاز دریای سیاه برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد و تا امروز هرساله در ماه جولای برگزار میشود.این جشنواره با تنظیمات و ترتیب خاص و تاثیر گذاری بسزایی اجرا می شود و امروزه موسیقی هایی نظیر موسیقی های R & B، هیپ هاپ و funk را در بر میگیرد.

فستیوال جاز و موسیقی گرجستان

-توشتوبا:

از شناخته شده ترین فستیوال های گرجستان که به نوعی از جاذبه های گردشگری گرجستان نیز محسوب میشود، فستیوال توشتوبا است.

شاید در نگاه اول، این فستیوال به خاطر شمایل و ظاهر شرکت کنندگان آن عجیب به نظر بیاید. فستیوال توشتوبا در منطقه ای به نام توچینی در پارک ملی توشیه برپا می شود و نکته جالب اینجاست که این جشنواره تاریخی، جزء میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

هدف اصلی از برگزاری این فستیوال را میتوان معرفی این منطقه و معماری شگفت انگیز آن به گردشگران خارجی دانست. شاید در گذر زمان، برخی از سنت های این فستیوال فراموش شده یا تغییر کرده باشد اما اصل این مراسم، اینگونه بوده است که در آن افرادی به صورت سنتی اسب سواری می کردند و انواع غذاهای سنتی، نوشیدنی و صنایع دستی نیز در غرفه های مختلف به فروش می رسید.

برای شرکت در این فستیوال باید در فصل زمستان، برای سفر به این کشور برنامه ریزی کنید.

فستیوال های گرجستان

-باتوموبا:

اگر به فستیوال های گرجستان علاقه داشته باشید نباید حضور در فستیوال باتوموبا و کسب تجربه‌ی ناب شرکت در آن را از دست بدهید.

این فستیوال علاوه بر اینکه در جوار ساحل باتومی برگزار میشود از پرطرفدار ترین فستیوال هاست که جنب و جوش زیاد آن شما را به وجد خواهد آورد.در این مراسم، برنامه های مهیجی از جمله پخش موسیقی، پایکوبی های سنتی گرجی و… برگزار میشود که لذت تماشای این جشنواره از نزدیک را دوچندان میکند.

البته در جریان این جشن، رویدادهای جذاب دیگری نیز همچون پانتومیم، نمایش تئاتر انگشت و رقص باله انجام میشود که حاضران را حسابی سرگرم می کند. اگر میخواهید در این جشنواره شرکت کنید باید همزمان با زمان برگزاری این فستیوال که در سپتامبر هر سال است اقدام به رزرو تور گرجستان کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها