فلای بورد کیش

معرفی فلای بورد کیش – تجربه هیجان بر روی آب

فلای بورد از جمله تفریحات آبی پر هیجان منطقه توریستی _ گردشگری کیش است. فلای بورد از آن دسته هیجانات آبی است که شجاعت و قدرت بدنی افراد را به چالش میکشد. با انتخاب این بازی، شانس این را دارید که در آسمان آبی منطقه آزاد کیش در ارتفاع بالای دریای خلیج فارس، آزادانه پرواز کنید.

 اگر شماهم از علاقمندان بازی ها و تفریحات دریایی و آبی هستید و تصمیم سفر به کیش را دارید حتما تا انتها این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” را دنبال کنید؛ شاید انتخاب اول شما برای تفریح در کیش، فلای بورد باشد.

تور کیش

کیش گردی

بلیط هواپیما کیش

تور زمینی کیش

تور نوروزی کیش

جهت کسب اطلاعات بیشر و دریافت مشاوره، همچنین برای رزرو تفریحات کیش با بلیط اینجا تماس بگیرید.

فلای بورد کیش

“فلای بورد چیست”

خوب است مطالبی را درمورد تاریخچه این بازی مهیج بدانیم. جالب این جاست که این بازی با عمر کوتاهی که دارد جزء بازی های مهیج و پرطرفدار کیش است؛ عمر این بازی به سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۹ سال پیش باز میگردد. فلای بورد توسط قهرمان مسابقات جت اسکی، یک ورزشکار فرانسوی، به عنوان بازی جدیدی تحت عنوان فلای بورد تعریف شد که از بدو تولد خود طرفداران زیادی هم پیدا کرد و در همین مدت زمان، محبوبیت زیادی هم کسب کرد و موجب شد عده ای به دنبال این ورزش آبی رفته و کسب مقام های بالا را در آن دنبال کنند.

“آشنایی با فلای بورد”

فلای بورد، ورزشی جذاب و نوین است که در مفهوم لغوی، از آن به عنوان پرواز، تعبیر میشود که با ماهیت این بازی نیز یکسان است. این بازی متشکل از یک تخته است که به کمک لوله های بلند و بزرگی آب را با فشار به تخته پمپاژ کرده و موجب ارتفاع گیری آن میشوند. کنترل تعادل و داشتن تمرکز از ارکان مهم این بازی است چراکه با شروع حرکت، ابتدا ممکن است دچار اضطراب و سرگیجه شوید.

 معلق بودن در آسمان کار دشواری به نظر می آید اما با استمرار و تمرین، میتوانید در آن موفق باشید و هنر خود را به زیبایی به نمایش بگذارید. کنترل کردن تمام وسایلی که به شما متصل هستند به علاوه داشتن تعادل، کار آسانی نیست پس سعی کنید برای حرفه ای شدن در این بازی دارای عضلاتی قوی در اندام های حرکتی و در تعادل،متمرکز باشید.

فلای بورد کیش

“وسایلی که برای بازی فلای بورد باید در اختیار داشته باشید”

این دستگاه دارای قسمت های مختلفی است که جدا از وسایل مورد نیاز، برای به حرکت در آمدن در ارتفاع، جهت ایمنی بیشتر، باید به همراه داشته باشید. این وسایل، شامل برد پرواز یا همان تخته ویژه است؛ علاوه بر اینها یک جفت کفش و شلنگ های مخصوصی که آب دریا را با فشار به تخته پمپاژ میکنند لازم است.

لوازم ایمنی و ملزومات این ورزش برای ایمنی مانند: زانویی، نازل (برای اتصال زانویی به شلنگ)، نازل متصل به تخته و… برای اینکه با خیال راحت به پرواز درآیید در اختیار شما قرار داده میشود. 

فلای بورد کیش

“راهنمای استفاده از فلای بورد”

پیش از شروع این بازی مهیج، لازم است که در کنار مربیان و راهنماهای حرفه ای، توضیحاتی را بشنوید و آموزش های لازم را دریافت کنید. در طول آموزش، دستگاه مبتدی در اختیار شما قرار داده میشود و پس از آن،مجاز به استفاده از دستگاه حرفه ای میشوید. این دو دستگاه در بخش کیت الکترونیکی گاز با یکدیگر تفاوت دارند.

افراد مبتدی به فلای بورد هایی با اپراتور نیاز دارند که در حفظ تعادل وکنترل جهات به آنها کمک کند.داما تفاوت اصلی بین فلای بورد های حرفه ای و مبتدی در کیت الکترونیکی است که به فلای بورد حرفه ای ها متصل است و دستک های کنترل تعادل از آن حذف شده است؛ در نهایت میتوانید اوج هیجان را در این بازی تجربه کنید.

“راهکارهایی که به دردتان خواهد خورد”

چطور با فلای بورد در آسمان اوج بگیریم؟

در ابتدای این بازی احتمالا به کمک فردی نیاز خواهید داشت تا تخته را به پا کنید. بعد از این مراحل شما به اعماق دریا هدایت میشوید و در مرحله بعدی باید به درون آب بروید و حالا بازی هیجان انگیز خود را آغاز کنید. از این جای کار، برد شما آغاز به پمپاژ کردن آب به زیر تخته شما میکند و موجب میشود با سرعت و شتاب زیادی به آسمان پرتاب شوید. نکته قابل توجه این است که در این زمان باید پاهای خود را موازی  با سطح بدنتان قرار دهید و تلاش کنید تا وزن بدن را روی برد، ثابت نگه دارید تا شرایط برای ستونی اوج گرفتن شما فراهم شود.

وقتی از این مرحله گذر کردید و به اوج رتفاع خود رسیدید سعی کنید تعادل خود را حفظ کنید و برای جهت دادن به حرکات خود از نوک و پنجه پای خود کمک بگیرید. برای جلو رفتن، انگشتان پای خود را به سمت جلو مایل کنید و برای عقب آمدن از متمایل کردن پاشنه پا به سمت عقب کمک بگیرید. در نهایت، اگر این تجربه اول شما از فلای بورد است فراز و نشیب های بازی را بپذیرید و چنانچه به درون آب سقوط کردید نگران نباشید چون با تمرین بیشتر، با حالات و حرکات مطلوب بازی آشنا خواهید شد.

فلای بورد کیش

شرایط استفاده از بازی فلای بورد چیست؟ و چه کسانی نمیتوانند از این بازی استفاده کنند؟

این بازی نیز همچون دیگر ورزش ها و تفریحات، دارای ضوابط و شرایط سنی و سلامت بدنی است. به عنوان مثال از جمله قوانین شرکت در این بازی سن بالای ۱۸ سال است البته  قد و وزن مطلوب از جمله مشخصه هایی هستند که اگر در حد استاندارد باشد میتوان سن پایین را تا حدودی در نظر نگرفت.

از آنجایی که این بازی از هیجان و تحرک بالایی برخوردار است پس محدودیت هایی نیز باید درنظر گرفته شود.

افرادی که دارای مشخصه های زیر هستند مجاز به شرکت در این بازی نخواهند بود و در صورت سرپیچی از ضوابط، تبعات جبران ناپذیر آن بر عهده خود شخص خواهد بود:

-افراد با عارضه های قلبی

-افراد با سابقه غش و یا صرع

-افراد دچار عارضه های وارده در ناحیه کتف و کمر

-افرادی که دچار شکستگی در قسمتی از اندام های بدن هستند

-افرادی که تحت تجویز پزشک از داروهای خواب آور استفاده میکنند.

-خانم های باردار و افراد با اضافه وزن مفرط ( بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم).

 توجه داشته باشید که تمام این محدودیت ها جهت حفظ سلامت و ایمنی خود فرد، اعمال می شوند.

“کلوپ های ارائه دهنده ورزش فلای بورد در کیش”

-ساحل سیمرغ کیش -ساحل اسکله تفریحی کیش -ساحل دامون کیش.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

آپارات بلیط اینجا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها