جنگل حرا

جنگل حرا ، عجیب ترین جنگل ایران در قشم!

این جنگل به طلای سبز قشم شناخته شده است و درختان زیادی در آن رشد می کنند. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا جنگل حرا در قشم را معرفی می کنیم.

نام علمی درختان حرا به حکیم و فیلسوف ایرانی ابو علی سینا نسبت داده شده است. در سواحل دریای خلیج فارس و عمان قرار گرفته است که وسعت آن ها به ۲۲ هزار کیلومتر رسیده است. یکی از ویژگی هایی که درختان حرا دارند این است که سال ها با آب شور سازگار هستند که پوست این درختان شوری آب دریا را جذب میکنند و نمک را دفع میکنند از این رو به شیرین کن های طبیعی معروف شده اند  و از این گیاهان به عنوان علوفه و طیور استفاده میشود و همچنین فواید زیادی دارد.

جنگل حرا

گیاه حرا برای ساخت چسب تخته ، خمیر چوب هم استفاده میشود و شیره آن برای بیماری های پوستی به کار میرود. سطح آب این جنگل حالت جزر و مدی دارد که در حالت مد درختان کاملا به زیر آب میروند و در حالت جزر گویا این درختان در زمینی خشک روییده اند. حالت معمولی سطح آب ۱ ونیم متر است و در حالت مد ماهی های زیادی به این منطقه میآیند که میتوان به راحتی ماهیگیری کرد.

روش تکثیر حرا

رشد گیاه حرا به این گونه است که در بخش های دیگر خلیج فارس میتوانند رشد کنند به این شکل که دانه ی آن روی درخت مادر روییده و تولید نهال کرده و از درخت جدا میشود به داخل مرداب می افتد و داخل مرداب ریشه میزند و رشد میکند. این روش تکثیر باعث شده که منطقه ای جنگلی با پوششی از درختان حرا به وجود بیاید. این منطقه ۲۰۰۰ متر مربع در قشم را احاطه کرده است و عمق آن ۱و نیم متر است. گیاهان حرا برگ هایی به شکل بیضی دارد که پشت این برگ ها سفید یا خاکستری رنگ است و ارتفاع آن ها به ۳ تا ۶ متر میرسد.

تنوع جانوری جنگل حرا

در این منطقه علاوه بر گیاهان، نرم تنان، سخت پوستان و ماهی های زیادی زندگی میکنند که اکوسیستم خود را اینجا به وجود آوردند. برای سفر به قشم هم میتوان با هواپیما رفت و هم اگر در شهر های نزدیک قشم هستید از راه زمینی به بنرد پل یا بندر خمیر بروید و از آنجا با کشتی بروید. درون جزیره قشم هتل ها و مسافرخانه های زیادی وجود دارد که میتوانید برای اقامت به آنجا بروید. نام هتل های قشم : هتل ساحلی خلیج فارس، هتل الوند۱، هتل کیمیا۲، هتل نخل زرین و … این جنگل ها جزو جاذبه های برتر قشم هستند.

جنگل حرا

بلیط اینجا همراه شما در سفر به قشم

خرید بلیط هواپیما قشم

تور قشم

برای اطلاع از شرایط و ثبت نام تور قشم با ما تماس بگیرید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها