معرفی انواع ویزای آلمان - راهنمای اخذ ویزای توریستی آلمان - راهنمای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

راهنمای اخذ انواع ویزای آلمان

“معرفی انواع ویزای آلمان”


ویزای آلمان در انواع مختلفی صادر می‌ گردد و بسته به اینکه هدف متقاضی از سفر به آلمان، چه چیز باشد مستقیما بر روی نوع ویزای صادره، تاثیر گذار است.
بیشترین درخواست هایی که برای اخذ ویزای آلمان به سفارت ارسال می شود مربوط به ویزای توریستی، کاری و تحصیلی آلمان می باشد. در ادامه با “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه باشید تا به معرفی کامل مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان بپردازیم:

ویزای توریستی (مولتی) آلمان:

در شرایطی که آمار پناهندگان به کشور آلمان افزایش چشمگیری داشته است، ویزای توریستی آلمان با مشکلات بیشتر و شرایط دشوار تری نسبت به سایر ویزاهای آلمان صادر می شود.

اما مواردی هستند که به آسان نمودن روند اخذ ویزای توریستی آلمان کمک می کنند؛ مانند تمکن مالی و گردش حساب بانکی، به گونه ای که برای سفارت آلمان، قانع کننده باشد.

ویزای توریستی آلمان - تور گردشگری آلمان 1401


همچنین ارائه دعوت‌ نامه معتبر و تاریخچه سفری نیز نقش مهمی در اخذ ویزای آلمان داشته و شانس متقاضی را برای اخذ ویزای توریستی آلمان به مراتب، افزایش داده و شرایط را آسان تر میکند.
با داشتن ویزای توریستی آلمان، شما امکان اقامت ۹۰ روزه در هر ۶ ماه را خواهید داشت؛ توجه داشته باشید که تنها در هر دوره ۶ ماهه این امکان فراهم میشود.

ویزای تحصیلی آلمان:

همانطور که می دانید تعدادی از معتبرترین دانشگاهها در سطح جهانی، در کشور آلمان وجود دارند.
از همین رو چنانچه متقاضی تحصیل در کشور آلمان هستید نیاز است تا بعد از دریافت دعوت نامه معتبر از طرف مدرسه، دانشگاه و یا یک موسسه آموزشی قابل اعتماد در آلمان، این گواهی ها را به سفارت مربوطه ارائه کرده و درخواست صدور ویزای تحصیلی را در قالب یک دانشجو ارسال کنید.

معرفی انواع ویزای آلمان - ویزای تحصیلی آلمان - اخذ ویزای آلمان 2022


لازم به ذکر است که پس از اتمام بازه زمانی تحصیل که از پیش تعیین شده است، شما بایستی آلمان را ترک کنید. بدیهی است که در اختیار داشتن ویزای تحصیلی آلمان به منزله دریافت مجوز کار و اقامت دائم برای فرد نمی باشد.

ویزای کاری آلمان:

از جمله ضوابط رسمی جهت اخذ ویزای کاری آلمان، داشتن دعوت نامه معتبر از سمت یک شرکت و یا کارفرمای یک استارتاپ در کشور آلمان و ارائه این مدارک به سفارت آلمان در ایران می ‌باشد. مدت زمان اعتبار ویزای کاری آلمان، طبق درخواست کارفرما و تاریخ قید شده در دعوت نامه، تعیین می شود.

معرفی انواع ویزای آلمان - معرفی ویزای کاری آلمان

“ویزای توریستی آلمان چیست”


این ویزا صرفا برای سفرهای تفریحی کوتاه مدت یا دیدار با اعضای خانواده و بستگان، صادر می شود.
ویزای توریستی آلمان که با عنوان ویزای شینگن آلمان نیز معرفی می شود، ویزایی است که توسط کشورهای عضو شینگن تعریف می شود و به صاحب چنین ویزایی این اجازه داده خواهد شد تا نه تنها به کشور آلمان، بلکه به تمام کشورهای تحت اتحادیه شینگن سفر کند.
همانطور که گفته شد ویزای توریستی آلمان با اهدافی چون گردشگری و یا بازدید از اقوام و دوستان و یا به منظور گشت و گذار در تمامی شهرهای آلمان به صورت نامحدود صادر می شود.
البته توجه داشته باشید که دارنده ویزای توریستی آلمان یا ویزای شینگن، امکان شروع کسب و کار و یا اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور را نخواهد داشت؛ این نکته بدین معناست که درصورت تمایل به کار و یا تحصیل در کشور آلمان، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی و یا کاری آلمان هستید.
در نهایت، چنانچه تصمیم دارید که در کشور آلمان به تحصیل یا کار بپردازید این نوع ویزا، مناسب هدف شما نیست.
از جمله دیدنی های کشور آلمان که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند جاذبه های گردشگری از قبیل:
تالار شهر قدیمی در بامبرگ، قلعه شوسترین، بازار کریسمس نورنبرگ، جشنواره های مختلف، کلیسای جامع شهر کلن و … میباشد که علاقمندان بسیاری را از سراسر جهان، به دریافت ویزای توریستی آلمان، ترغیب می کند.
با وجود اینکه شرایط کسب مجوز ورود به آلمان، کار ساده ای نیست اما کشور آلمان با ورود بدون ویزا برای گردشگران تعدادی از کشورها موافقت کرده است؛ از همین رو راهکار ورود شهروندان سایر کشورها به کشور آلمان، اخذ ویزای توریستی آلمان است.
اگر قصد دارید که با هدف بازدید از اعضای خانواده و دوستان و یا گشت و گذار؛ برای بازه زمانی کوتاه تر از ۳ ماه به آلمان، سفر کنید، شما به ویزای شینگن آلمان یا همان ویزای توریستی آلمان نیاز خواهید داشت.

“مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان”


مدارک مورد نیاز، جهت دریافت ویزای آلمان، نیازی به ترجمه نداشته و شما می‌توانید هنگام ارسال درخواست به سفارت، اصل مدارک را همراه خود داشته باشید.
مدارک لازم، جهت اخذ ویزای آلمان، شامل موارد زیر می‌باشد:

-تکمیل فرم درخواست ویزای آلمان و ارسال آن
-ارائه پاسپورت فعلی متقاضی به علاوه تمامی ویزاها و گذرنامه‌ های پیشین شخص
-پیوست دادن رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
-سند ازدواج
-ارائه اسناد ملکی
-گواهی اشتغال به کار
-گواهی اشتغال به تحصیل (در صورتی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی آلمان باشید)
-استعلام گردش حساب ۳ ماه اخیر به علاوه گواهی تمکن مالی
-رزرو بلیط رفت و برگشت و ارائه واچر هتل
-داشتن دعوت نامه معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری و توریستی

“ریجکت شدن ویزای آلمان”


از عمده ترین دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان، ایجاد شبهه برای افسران ویزای این کشور و عدم اعتماد مسئولان مربوطه درمورد بازگشت متقاضی به کشور خود و عدم پایبندی به قوانین قید شده در شروط اخذ ویزای آلمان می باشد.
علل دیگر رد شدن ویزای آلمان به شرح زیر است:
-سوء پیشینه کیفری و یا حقوقی در گذشته و یا حال که در پرونده شخص متقاضی استعلام گرفته شود.
-ارائه مدارک غیر‌واقعی و یا دروغین حتی به اشتباه.
-ارائه پاسپورت آسیب دیده و یا نامعتبر.
-ارائه بیمه مسافرتی غیرمعتبر.

“راهکار رفع ریجکت ویزای آلمان”


چطور برای رفع ریجکت ویزای آلمان خود اعتراض کنیم؟
ابتدا باید بگوییم که راهی برای رفع ریجکت ویزای آلمان وجود ندارد یا لااقل تا به امروز تعریف نشده است.
تنها راه پیش روی شما این است که بعد از گذشت ۹ ماه از تاریخ اعلام رد شدن درخواست صدور ویزا، اقدام به برطرف کردن مشکلات و نواقص پرونده خود کرده و مجددا برای اخذ ویزای آلمان، درخواست ارسال کنید.
روش ارسال اعتراض به افسران ویزای آلمان به این نحو است که ابتدا باید یک نامه رسمی ترجمه شده به زبان آلمانی در قالب ایمیل بفرستید.
لازم به یادآوری است که مدت زمان معتبر و مجاز برای برای اعتراض به ریجکت ویزای توریستی آلمان، از ۱ روز تا حداکثر ۱ ماه و برای اعتراض به دیگر انواع ویزای آلمان، از ۱ روز تا حداکثر۱ سال از زمان ریجکت می باشد و پاسخ سفارت بعد از رسیدگی به اعتراض شما، با فاصله ۴۰ روز کاری ارسال خواهد شد.

“آدرس سفارت آلمان در ایران”


تهران، خیابان فردوسی، نبش کوچه برلن.
توجه داشته باشید که خدمات کنسولگری و ویزای سفارت آلمان توسط دفتر کارگزاری ویزامتریک انجام میشود. درصورت مراجعه به این دفتر،متقاضیان باید در روزهای شنبه تا جمعه و همچنین در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۶:۳۰ به آدرس دفتر خانه، واقع در تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز مراجعه کنند.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور آلمان ۱۴۰۱

تور آلمان ۲۰۲۲

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها