معرفی تور قطر 2022 - تور قطر تابستان 1401

تور قطر تابستان ۱۴۰۱


معرفی تور قطر تابستان ۱۴۰۱ ” هر گردشگری پیش از سفر، نیاز دارد تا اطلاعاتی را درخصوص مقصد و شرایط رزرو تور مدنظر خود بدست آورد.
در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” قصد داریم به معرفی تور قطر به عنوان یکی از تورهای پرطرفدار و محبوب میان دوست داران تورهای خارجی بپردازیم.
قطر از کشورهای واقع در ناحیه‌ی جنوب غربی آسیا می باشد که تا بخش جنوبی خلیج فارس، امتداد یافته است. قطر به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای منطقه و پیشرو در عرصه های مختلف فناوری و توسعه جهانی معرفی میشود. این کشور عرب زبان که با ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی اش نیز شناخته میشود سال هاست که در زمینه توریسم و گردشگری نیز درآمدهای قابل توجهی بدست می آورد و سهم بزرگی از توسعه اقتصادی خود را مرهون همین موضوع میباشد.
دوحه که به عنوان پایتخت قطر از آن یاد میشود،عنوان مشهورترین شهر این کشور را به نام خود زده است و دارای جاهای دیدنی متعدد و شگفت انگیزی میباشد.
در میان تورهای خاورمیانه، تور قطر، بسیار مورد توجه گردشگران است و این توجه، بعد از تعیین شدن قطر به عنوان جایگاه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، افزایش چشمگیری پیدا کرده است و از همین رو افراد بسیاری در این مدت، اقدام به رزرو تور قطر ۲۰۲۲ کردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور قطر تابستان ۱۴۰۱ و شرایط خرید، با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

پشتیبانی تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی تور خارجی: ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا): ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

هتل و تور: ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

“مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای قطر”

-پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار به علاوه گواهی واکسن -کارت ملی و فرم تکمیل شده اطلاعات فردی
-تست PCR که ۷۲ ساعت قبل از ورود به قطر تایید شده باشد
-تست آنتی بادی که حداکثر ۳۰ روز پیش از زمان ورود به قطر، گرفته و تایید شده باشد.
-لازم است که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن کرونا گذشته باشد.

*برای سفر به قطر چه ارزی همراه داشته باشیم؟

توصیه میشود که هنگام سفر به هر کشوری، مبلغی از بودجه سفر خود را به واحد پولی آن کشور تبدیل کنید و باقی مانده بودجه در نظر گرفته شده خود را به صورت دلار یا یورو همراه خود داشته باشید.
واحد پول کشور قطر “ریال” است.همچنین دسترسی به صرافی های تبدیل پول، آسان است چرا که در اغلب مکانها از جمله فرودگاه حمد دوحه صرافی ‌هایی را میتوان پیدا کرد که به کمک آن ‌ها می ‌توانید در کمترین زمان، پول خود را به ارز رایج کشور قطر تبدیل کنید.

تور قطر 2022 - تور قطر تابستان 1401 - اخبار جام جهانی قطر 2022

“بهترین زمان رزرو تور قطر”

کشور زیبای قطر مدت هاست که به عنوان یکی از قطب های گردشگری قوی در خاور میانه خوانده میشود و در سال های اخیر، پیشرفت عظیمی در صنعت توریسم داشته است.
داشتن بیابان های هیجان انگیز و سواحل رویایی قطر در کنار موزه های متعدد تاریخی با روایات شگفت انگیز، و مراکز خرید و هتل های لوکس، تور قطر را به یک انتخاب محبوب میان گردشگران تبدیل کرده است.


خوب است بدانید که شرایط جوی کشور قطر، غالباً گرم و خشک است و این درجه دمایی بالا در فصل تابستان، دو چندان خواهد شد اما در مقابل، زمستان های این کشور خنک و همراه با بارش باران های سیل آسا میباشد. ازهمین رو فصل تابستان و زمستان، اغلب نمی ‌تواند فصل های مناسبی برای سفر تفریحی به این کشور باشد؛ بنابراین با توجه به آب و هوای گرم و خشک قطر، بهترین و مناسب ترین زمان سفر به این کشور، فصول بهار و پاییز خواهد بود.

چنانچه قصد دارید سفری تکرار نشدنی داشته باشید که برای همیشه در ذهن شما به یادگار بماند، فصل بهار و پاییز را از دست ندهید چرا که بازه زمانی فوق العاده ای برای سفر به قطر با تور دوحه می باشد.

“مناسب ترین زمان برای تفریحات هیجان انگیز در کشور قطر”

از جمله تفریحات مورد توجه در این کشور به ویژه در تور قطر تابستان ۱۴۰۱ باید به مواردی چون: مسابقات شتر سواری، ورزش های آبی، ماهیگیری، اسب سواری، شنا و گلف و استراحت در سواحل شنی آن اشاره کرد. مسافران و متقاضیان تور قطر لازم است به این نکته دقت داشته باشند که اگر قصد استفاده از این امکانات را دارند و همچنین اگر علاقمند به غواصی در آب های بلورین خلیج فارس و تجربه تماشای درخشش ذرات آب زیر نور طلایی آفتاب قطر و نیز گشت و گذار در صحراهای وسیع شنی آن هستند بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان اقدام به رزرو تور قطر نمایند.

“بازدید از صحراهای کشور قطر”

صحرای خورال ادید با فاصله ۸۰ کیلومتر از جنوب غربی دوحه قرار گرفته است و به عنوان عروس بیابان های قطر معرفی میشود. در سفر به قطر، بازدید از این صحرای عجیب و شگفت انگیز را فراموش نکنید؛ همچنین در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از این صحرا و داشتن یک اقامت کوتاه مدت در آن، آبان ماه می باشد.

“جاذبه های گردشگری قطر”

کشور قطر از پتانسیل های فراوان و متنوع گردشگری برخوردار است و نظر هر مسافر خارجی را به خود جلب خواهد کرد. از جمله این جذابیت های دیدنی باید به ساختمان هایی با معماری مدرن و طراحی های چشم نواز، مراکز خرید لوکس، رستوران های عالی و با سطح کیفی استاندارد و طبیعت بیابانی حیرت انگیز اشاره نمود. در ادامه، تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری قطر را نام می بریم:
-پناهگاه و پارک حیات وحش الماها
-پارک اسپایر
-ساحل کورنیش دوحه
-بازار قدیمی سوق واقف
-برج اسپایر
-قلعه دوحه
-موزه هنرهای اسلامی

“معرفی انواع تور قطر تابستان ۱۴۰۱”

نخستین و مهمترین موضوع در رزرو تور قطر که نیازمند کسب اطلاعات است؛ نوع توری است که ‌می ‌خواهید انتخاب کنید. در حال حاضر، انواع تورهای قطر به دو دسته تقسیم می شوند: تور هوایی قطر و تور زمینی قطر.
حال سوالی که مطرح میشود این است که:


تور زمینی قطر بهتر است یا تور هوایی قطر؟

اولین موضوع در رابطه با تورهای گردشگری، نوع وسیله نقلیه ‌ای می باشد که برای حمل و نقل مسافران استفاده ‌می ‌شود؛ با توجه به اینکه قطر و ایران به واسطه ی مرز آبی به یکدیگر متصل شده و در ارتباط هستند، امکان رزرو بلیط قطار و یا اتوبوس برای رسیدن به خاک این کشور وجود ندارد.
در نتیجه،شما دو انتخاب خواهید داشت:
یا ‌می‌ توانید از طریق مرز هوایی و با هواپیما به این کشور سفر کنید و یا باید به وسیله قطار یا اتوبوس،خود را به یکی از شهرهای جنوب ایران رسانده و از آنجا از طریق کشتی به قطر بروید.
دراغلب مواقع، به خاطر اینکه راحتی و آسایش مسافران تامین شود و دغدغه حمل و نقل و طی کردن مسافت بین مبدا تا مقصد را نداشته باشند؛ تمامی آژانس ‌های مسافرتی که تور قطر را برگزار ‌می ‌کنند، این تورها را تنها به صورت تورهای هوایی ارائه می کنند.

“اطلاعات مورد نیاز برای سفر به کشور قطر”

-زبان رسمی: عربی (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در این کشور استفاده میشود)
-واحد پول: ریال قطر
-شماره های اضطراری (آمبولانس، پلیس و آتش نشانی): ۹۹۹
-پیش شماره: ۹۷۴+
-اختلاف ساعت قطر با ایران: ۱:۱۰+
-نیاز به ویزا: ندارد
-فرودگاه های قطر: فرودگاه الخور و فرودگاه بین‌المللی دوحه

“بهترین هتل های قطر برای اقامت”

با توجه به اینکه کشور قطر دارای آب و هوای خشک و بیابانی و شراط جوی گرم و شرجی میباشد، گردشگران باید برای اقامت در این کشور و انتخاب هتل،(ضمن توجه به امکانات مناسب رفاهی)، داشتن دستگاه تهویه مناسب را نیز مد نظر داشته باشند.
حال، تعدادی از محبوب ترین هتل های کشور قطر از نظر گردشگران را به شما معرفی خواهیم کرد:

-هتل اس تی رجیس دوحه
-هتل موندریان دوحه
-هتل شرایتون گرند دوحه
-هتل دابل تری بای هیلتون
-هتل میلیوم پلازا دوحه
-هتل سیتی سنتر روتانا
-هتل ویندهام وست بی دوحه

“خدمات تور قطر ۱۴۰۱”

توجه داشته باشید که متناسب با آژانس گردشگری رزروکننده تور شما، خدمات نیز متغیر خواهد بود و از سوی دیگر بودجه درنظر گرفته شده و خدماتی که در پکیج قرار دارد و یا مسافر درخواست می دهد نیز در این تغییر نرخ، تاثیر دارد.
با این حال، رایج ‌ترین خدمات تور قطر، شامل موارد زیر خواهد بود:
-رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
-رزرو هتل به همراه صبحانه( باانتخاب مسافر)
-ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
-بیمه مسافرتی متناسب با مدت زمان اقامت در قطر
-سیم کارت اعتباری (در صورت نیاز)
-گشت شهری رایگان
-تور لیدر فارسی زبان

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها