سفر به تبریز

تبریز به علت وجود بسیاری از اولین مکان های فرهنگی و تاریخی ایران از جمله ( اولین چاپخانه ، اولین مدرسه ابتدایی ، اولین مرکز تلفن ، اولین کتابخانه و..) لقب شهر اولین ها را به خود گرفته است. تبریز در شمال غربی کشور ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و یکی از شهرهای بزرگ ایران و از نظر جمعیت با
۱,۵۵۸,۶۹۳ نفر رتبه ششم را در ایران به خود اختصاص می دهد.

نمایی از شهر تبریز

گویش مردم تبریز چیست؟

مردم تبریز اکثرا علاوه بر زبان فارسی به علت آذرباجانی بودنشان به زبان و لهجه ترکی سخن می گویند، اما با توجه به مدارک و استنادهای تاریخی زبان آذری تا قرن یازدهم هجری یکی از شاخه های زبان های یارانی به شمار می رفت.

روستای کندوان در تبریز

در سفر به تبریز از چه مکان هایی دیدن کنیم ؟

تبریز یکی از تاریخی ترین و زیبا ترین شهر های کوهستانی شمال غرب ایران به حساب می آید ، و عنوان پایتخت تاریخی ایران را به خود گرفته است . و مکان های فرهنگی و طبیعت گردی و تاریخی بسیاری دارد .

ما در بلیط اینجا می خواهیم به بررسی چند نمونه از جاذبه های گردشگری این شهر سرسبز و زیبا بپپردازیم پس با ما همراه باشید.  

پارک زیبای شاه گلی تبریز از نمای بالا

پارک شاه گلی [ ائل گلی ]

اگر تابحال به شهر تبریز سفر نکرده اید حتما  یکی نام این مکان گردشگری و زیبای تبریز به گوشتان خورده است، نام این پارک به معنای استخر شاه می باشد زیرا در سال های گذشته این جا اتنها استخری بزرگ بود و کم کم وسیع تر شد و به قسمت های تفریحی از جمله : دریاچه ای با عمق ۱۲ متری که در آن قایقرانی نیز انجام میگردد،مسافرخانه ها و اقامتگاه های جذاب و راحت که محلی عزیزانی است بعد از تفریح خود در این مکان بسیار دل انگیز در ساعت های متمادی قصد استراحت وریلکس کردن را دارند به شدت پیشنهاد می گردد از دیگر امکانات این پارک می توان به شهربازی و هتل پنج ستاره مجلل و باشکوه در مرکز دریاچه قرار گرفته که در جهان شناخته شده است.

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

پارک شاه گلی تبریز با هتل بین المللی در وسط دریاچه

روستای کندوان

کمتر کسی در ایران نام این روستا نشنیده است ، روستای کندوان در ۴۸ کیلومتری شهر زیبای تبریز قرار گرفته است که با ماشین حدودا یک ساعت طول می کشد ، نام این روستا از نمای خانه هایی با بافت سنتی در کوه های آتشفشانی سهند شبیه به لانه زنبور نام کندوان را به خود اختصاص می دهد . پیشینه این روستا به ۷۰۰۰ سال قبل باز می گردد و در لیست آثار ملی ایران در کنار دیگر آثار زیبای ایرا ن به ثبت رسیده است . این روستا شباهت زیادی به کاپادوکیه در ترکیه دارد اما در ترکیه آن روستا تقریبا خیلی خلوت تر و کم جمعیت تر از کندوان می باشد با این حال به طور تقریبی ۱۱۷ خانواده همچنان در آن جا سکونت دارند.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این روستای باستانی و خشتی شهر تبریز دیدن کنید .

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

روستای کندوان در 48 کیلومتری تبریز

خانه ی مشروطه ( کوزه کنانی )

خانه مشروطه که مالک آن شخصی به نام حاج مهدی کوزه کنانی می باشد که معماری آن به سبک زمان قاجار می باشد. این خانه در محله ای قدیمی در غرب بازار تبریز در کوچه ای به نام راسته کوچه این خانه قدیمی و هنرمندانه قرار گرفته است .

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

خانه کوزه کنانی در تبریز

جنگل ارس باران

جنگل ارس باران از مناطق پر طرفدار و بسیار دل انگیز شهر تبریز است این جنگل رویایی و تاریخی دارای نام های متعددی از قبیل ارسبار / قراچه داغ / قره داغ / آرازیار می باشد اما معروفترین آن ارس باران است و اکثرا این جنگل را با این نام می شناسند. این جنگل سرسبز و چشم نواز در قلب خود دارای انواع گونه های گیاهی و جانوری می باشد .و از لحاظ تاریخی آثار و بناهای گردشگری و تاریخی زیادی از جمله : قلعه بابک / دژ قهقهه/ قلعه جوشین / بازار / بقعه شیخ شهاب الدین / قلعه پشتو را می توان نام برد که گردئشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود اختصاص داده است.

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

جنگل بکر و دیدنی ارس باران در تبریز

موزه قاجار

در گذشته محله ششگلان تبریز خانه ای تاریخی متعلق به امیرنظام گروسی وجود داشته است که امروزه جزء با اصالت ترین آثار باقی مانده از دوران قاجار می باشد که این بنای تاریخی در سال ۱۳۷۰ به واسطه سازمان میراث فرهنگی کشور خریداری شده وبعد از مرمت های فراوان این عمارت ۱۵۰۰ ساله را در سال ۱۳۸۵ با عنوان موزه قاجار به ثبت آثار ملی رسید و امروزه جایگاه گردشگری و فرهنگی بسیاری را در این شهر داراست .

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

موزه قاجار یا خانه نظام گروسی در تبریز

فضای داخلی موزه

موزه تاریخی قاجار در تبریز که ثبت جهانی شده است .

مسجد جامع تبریز ( مسجد جامع کببیری )

مساجد جامع یکی از آثار تاریخی محسوب می شود که در اکثر شهر های ایران وجود دارد، مسجد جامع شهر تبریزکه اطراف آن بازار معروف شهر در زمان سلجوقیان تاسیس شده است. این بنای زیبای قدیمی نیز مانند دیگر بناهای قدیمی زلزله خیز بوده و توسط زلزله مورد تخریب قرار گرفته و به همین علت بارها بازسازی و مرمت شده است ، به طوریکه ترکیبی از معماری سنتی و مدرن تبریز را در آن مشاهده خواهید کرد.شاخصه ی این بنا گلدسته ها در کنار کاشی کاری خارق العاده آن می باشد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

مسجد جامع تبریز یکی از زیباترین اثار تاریخی تبریز


برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی و رزرو بلیط کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایت رزرو بلیط
2 ماه قبل

سلام. خیلی تصاویر زیباست و تبربز واقعا شهر قشنگی هست.

سایت رزرو بلیط
2 ماه قبل

سلام. بسیار ممنون. مطالب جالبی است