کویر های ایران

کویرهای بزرگ ایران

کویر خارا

خارا نام یکی از کویر های استان اصفهان به معنی بیابان است. رودخانه ی زاینده رود بعد از اینکه از مناطق مرتفع غرب ایران میگذرد در شرق استان به کویر خارا و تالاب گاوخونی میرسد. شهر ورزنه در اطراف خودش تپه های ماسه ای و مناطق کویری زیادی دارد که کویر خارا در نزدیک آن شهر واقع شده است.

کویر خارا

اگر میخواهید از اصفهان حرکت کنید باید وارد جاده ی شیراز بشوید و همان اول جاده سمت چپتان شهر بهارستان است که باید آن را رد کنید و علاوه بر آن باید از نیک آباد هم گذر کنید تا بعد از ۴۵ کیلومتر  به حسن اباد برسید. و اگر میخواهید از نایین حرکت کنید وارد جاده نایین به اصفهان که شدید و بعد از اینکه ۲۵ کیلوتر از این شهر دور شدید در سمت چپتان وارد شهر ورزنه شوید، ابتدا به دستگرد و سپس به حسن آباد میرسید. جاده خاکی که در جنوب شرقی این شهر وجود دارد شمارا به کویر خارا میرساند.

روستای مصر(کویر مصر)

این روستا یا همان کویر مصر در قلب کویرهای ایران جای دارد در شرق شهرستان جندق و شمال شهرستان خور از از توابع اصفهان قرار دارد. این روستا ۱۲۰ نفر جمعیت دارد که در میان شن های کویر مرکزی ایران قرار گرفته است و موقعیت جغرافیایی آن ۳۴/۰۴ شمالی و ۵۴/۴۷ شرقی است. تعداد زیادی از طبیعت گردان این روستا را به نام دریای شنی کویر مصر هم میشناسند .

کویر مصر

تور کویر مصر:

برای اطلاع از شرایط تور کویر مصر و ثبت نام تور کویر با ما تماس بگیرید.

کویر ریگ زرین

در ۴۰ کیلومتری شمال کویر بافق در استان یزد یکی از زیباترین بیابان های ایران است. ارتفاعات حاجی آباد زرین در شمال این کویر قرار گرفته است که جهتی شمال شرقی و جنوب غربی دارند . گنبد های نمکی جنوب غربی این کویر را پوشانده اند.

کویر ریگ زرین

نام دیگر کویر ریگ زرین مغستان است که از میان ان ارتفاعاتی میگذرد و باعث شده است به دو تکه شمالی جنوبی تبدیل شده است. شن های ریز کویر مغستان از شمال تا جنوب کشیده شده اند و در قسمت جنوبی آن باتلاق های زیادی وجود دارد.

کویر ریگ جن

در جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک و غرب جندق کشیده شده است. این کویر سومین ریگ زار در کشور است و نام آن کمی ترسناک به نظر میرسد و همچنین به عنوان یک مکان رازآلود در ایران شناخته شده است که افسانه های زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. نکته ای که قابل توجه است اینکه اگر میخواهید به این کویر سفر کنید حتما با راهنمایی و همراهی افراد متخصص این کار را انجام دهید.

کویر ریگ جن

بلیط اینجا همراه شما در سفر به کویر:

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط قطار

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها