معرفی سوغاتی های استانبول

سوغاتی‌‌ های استانبول را بشناسیم | تور استانبول ۱۴۰۱

“معروف ترین سوغاتی های استانبول”

سوغاتی های استانبول – بدون تردید، تور استانبول از بهترین و جذاب ترین سفرهای خارجیست که میتوانید در خاطرات خود ثبت کنید. در سفر به استانبول مانند هر سفردیگری از موضوع اصلی که خرید سوغاتی است نباید غافل ماند؛ محصولات رنگارنگ و متنوعی که هریک به نوعی جذاب و خواستنی هستند و میان ده ها جاذبه‌ گردشگری این شهر، مسافران را به سمت خود جذب میکنند.

استانبول نیز مانند تمام شهرها، دارای سوغاتی‌ های متنوع و جالبی است که منحصر به خودش است و هریک بازه قیمتی متفاوتی دارند. این مسافران هستند که انتخاب میکنند با توجه به بودجه خود، چه نوع سوغاتی تهیه کنند، نگران نباشید چراکه از ارزان ترین تا گران ترین سوغاتی های استانبول، هرکدام زیبایی های خود را دارند و ارزش هدیه دادن به عزیزانتان را خواهند داشت.

اما بسته به سلیقه خود و عزیزانی که به دنبال تهیه سوغاتی برایشان هستید، باید در پی خرید سوغاتی‌ای باشید که هم مورد استفاده و باعث خوشحالی خانواده و عزیزانتان باشد و هم صرفه اقتصادی داشته باشد.

دقت داشته باشید که سوغاتی‌های استانبول به اندازه ای گسترده و متنوع هستند که حتی اگر ادعای خرید بهترین سوغاتی‌ها را داشته باشید بازهم میان این همه تنوع، گیج و سردرگم میشوید.

از آنجایی که رسم دیرینه ما ایرانیان تهیه سوغاتی و یادگاری برای خانواده و عزیزانمان به هنگام سفر است در نتیجه بهتر است شناخت کافی از سوغاتی‌های مقصد خود داشته باشیم.

در این مطلب، مقصد گردشگری ما شهر تاریخی استانبول است بنابراین قصد داریم به معرفی مهمترین سوغاتی های استانبول بپردازیم. در انتهای این مطلب که معرفی‌ پرطرفدارترین سوغاتی‌های استانبول است، شما عزیزان، اطلاعات کافی جهت خرید سوغاتی استانبولی برای عزیزانتان را کسب خواهید کرد تا در سفر، هرگز دچار سردرگمی نشوید.

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶ تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

معرفی سوغاتی های استانبول

“سوغات استانبول چیست”


مهمترین نکته در مورد کالاهای ترک، شباهت نزدیکی است که با سلیقه ایرانی ها دارند و درنتیجه نزد ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

بنابراین برای آن گروه از گردشگرانی که قصد دارند بدانند که مهمترین سوغاتی‌های استانبول چیست باید گفت که با تعداد نامحدودی از کالاها و محصولات مواجه هستیم که در این مطلب به مهمترین و مشهور ترین آن ها که برای ایرانیان نیز بسیار خوشایند هستند میپردازیم.

-چای ترکی:


یکی از مواردی که عجین شده با فرهنگ و تاریخ ترکیه میباشد، چای اصیل ترکی است. در حقیقت چای ترک، رکن جدایی ناپذیر محافل و مهمانی های مردم کشور ترکیه میباشد و در طول تاریخ این کشور به هنگام پذیرایی از مهمانان، همواره به چشم میخورد؛ گونه ای از چای سیاه با عنوان چای اصیل ترکی که اغلب بدون ترکیب با شیر سرو میشود.

در طول سال‌های گذشته این چای مورد توجه گردشگران و مسافرانی قرار گرفت که به این کشور رفت و آمد داشتند، از همین رو شهرت بسیاری یافت و به یکی از مهمترین سوغاتی های استانبول و کشور ترکیه تبدیل شد.

موضوع جالب اینجاست که شما میتوانید با تهیه گیاه زنده چای سیاه، این سوغاتی را به ایران بیاورید و خودتات اقدام به پروش آن کنید.

چای ترکی -قوه ترک

-ادویه‌جات ترکی:


ترکیه ازجمله کشورهایی به شمار میرود که دارای خوش‌طعم ترین غذاها در رده بین المللی هستند. اما راز این طعم منحصر به فرد چیست؟

براساس باور اغلب افرادی که به دنبال پاسخ این سوال بوده اند، این عطر و طعم از وجود ادویه جات ترکی نشات میگیرد که با افزوده شدن به غذاها طعمی بی نظیر به آنها میبخشد.

خبر خوب اینکه اگر به استانبول سفر کردید و طعم غذاهای ترکی، شما را جذب خود کرد، می‌توانید ادویه‌های استفاده شده در این خوراکی ها را خریداری کرده و حتی به عنوان سوغاتی استانبول با خود به ایران بیاورید.
بنابراین ادویه‌جات ترکی، پیشنهاد بسیار جذاب و مناسبی برای سوغاتی خواهند بود.

سوغاتی های ترکیه

-باقلوا استانبول:


بدون تردید، دوست داران باقلوا این قسمت را جذاب ترین گزینه بین سوغاتی های استانبول میدانند. باقلوا از گروه بهشتی‌ترین ترکیبات میان دسرها و شیرینی‌های استانبولی به حساب می آید. امکان ندارد کسی به استانبول سفر کند و باقلواهای استانبولی را تست نکند.

طعم و عطر لذیذ این باقلواها هر فردی را شیفته خود میکند و هوش از سر میبرد و امکان ندارد به ذائقه کسی خوش نیاید. جالب است بدانید حتی آنهایی که علاقه‌ چندانی به خوراکی های شیرین ندارند هم باز در سفر به استانبول،بعد اط یکبار تست این باقلواها، شیفته آن میشوند.

باقلوا استانبولی

-راحت الحلقوم از شیرین ترین سوغاتی‌ های استانبول:


بسته های راحت الحلقوم یکی از مناسب ترین سوغاتی‌هایی به شمار میرود که هر مسافری می‌تواند به عنوان سوغاتی از ترکیه برای دوستان و خانواده خود هدیه بیاورد.

دقت داشته باشید که در دام گران فروش های استانبولی نیفتید، چراکه فروشگاه های بسیاری هستند که این سوغاتی را به قیمت‌های بسیار بالایی به توریستان می‌فروشند. بنابراین توجه کنید که کدام مغازه و فروشنده را برای خرید راحت الحلقوم انتخاب می کنید.

یکی از بهترین فروشگاه های راحت الحلقوم، مغازه ای کوچک با فضای سنتی در زیر مسجد سلیمانیه است که این سوغاتی استانبولی را با مناسب ترین قیمت، عرضه میکند.

سال تاسیس این مغازه قدیمی به ۱۸۶۵ باز میگردد و از همان زمان به پخت و فروش خوشمزه‌ترین و لذیذترین راحت الحلقوم های استانبول معروف بوده است. بنابراین با خیال راحت به این مغازه کوچک و صمیمی بروید و هرچقدر که میخواهید از خوشمزه‌جات آن خرید کنید.

-قالی و فرش‌های ترکی:


از سوغاتی‌های خوراکی و دلنشین استانبولی و عطر و بوی دل‌انگیز آنها که بگذریم، نوبت به یادگاری‌های این شهر می رسد. قالی و قالیچه‌های استانبول با نقش و نگارهای چشم نواز و زیبای خود حتما باید در سبد خرید هر گردشگری قرار بگیرند.

این قالی و قالیچه ها می‌توانند سوغاتی بسیار نفیس و ارزشمندی به یادگار از شهر توریستی استانبول برای عزیزان شما باشند؛ البته بازهم دقت کنید که از الزامات تهیه این فرش، توجه به مغازه و فروشگاهی است که از آن خرید میکنید؛ متاسفانه اغلب قالی‌فروشان استانبول، یا جنس نامرغوب و تقلبی و یا محصول را با هزینه بسیار گزافی به مسافران می‌فروشند. بنابراین هنگام خریدن قالی، حسابی حواستان را جمع کنید.

فرش ترکی

-صابون سیاه:


شما درکنار خرید محصولات لوکس و نفیس به‌عنوان سوغاتی می‌توانید توجهی هم به کالاهای خاص استانبول داشته باشید. صابون سیاه یکی از همین محصولات ویژه و سنتی و در عین حال ارزان قیمت استانبول می باشد.

دلیل عمده محبوبیت این صابون به این خاطر است که از مواد اولیه طبیعی تهیه شده است و از گذشته های دور، مورد توجه افراد زیادی بوده است.

با استفاده از این صابون، به مرور زمان متوجه تاثیر آن برروی پوست خود خواهید شد که چقدر نرم و لطیف شده است. از طرف دیگر صابون سیاه، قدرت لایه برداری بالایی در سطح پوست شما را دارد.

صابوی سیاه ترکیه

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها